Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak se mění spojka u Ferrari F50. Slavné superauto musíte rozpůlit!

David Bureš David Bureš 20. 11. 2017
7
19
Zobrazit náhledy (7)
Výměna spojky u Ferrari F50 Výměna spojky u Ferrari F50
Servisní péče o italské superautomobily nebývá snadná. Platí to i pro Ferrari F50, což mimo jiné dokazuje přiložené video a fotografie.

Když si pořídíte superauto, je jeho nákupní cena jen začátek roztáčejícího se kolotoče potřebných financí. Palivo, pojištění a pravidelný servis dokážou náklady zvednout do nebeských výšin. A co teprve, když se něco stane, oprava supervozu něco stojí. Je to i tím, že taková práce není pro servis vůbec jednoduchá. Však mrkněte na přiložené video a snímky pocházející ze servisu Joe Macari v Londýně.

Ty ukazují výměnu spojky u Ferrari F50, což je díl, který u superauta čas od času prostě musíte vyměnit, občas stačí pár ostřejších rozjezdů... Jenže u F50 je možná proces výměny spojky ještě složitější než u jiných supersportovních automobilů.

Jestliže u superaut s motorem uprostřed je běžné, že kvůli výměně spojky musíte nejprve vyjmout z motorového prostoru pohonnou jednotku, u F50 musíte automobil doslova rozpůlit, odejmout zadní část včetně zadní nápravy. To je způsobeno tím, že agregát F50 je součástí šasi, působí jako nosný prvek pro zadní zavěšení kol a zadní nárazník.

Chce to tak hodně jemné a pečlivé práce, aby auto po celém procesu bylo opět v perfektním stavu. Když ale postavíte auto s technikou vycházející z monopostu Formule 1, složité servisní práci se zkrátka nevyhnete...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Píše se to už ve Švejkovi
| 23. 11. 2017
Taky dobrý. Proti tomu je oddělení zadku s převodovkou a nápravou u Ferrari F50 kdy tam krom táhel řazení a drátů k zadním světlům nic moc nepovede celkem pohodička. >:D
Avatar - wakantanka
Na odlehčení
| 22. 11. 2017
Samo ze to neslo priamo na paletak. Z hranolkov sme urobili take lozko do ktoreho krasne sadol bez rizika poskodenia:)
Na odlehčení
| 21. 11. 2017
Však jo :yes: Paleťák je taky rešení. My si udělali radši vozík, protože ta žebra na hliníkové vaně škodovek ráda praskala, když jsi to špatně položil, nebo Ti to nechtěně "žuchlo" na zem. A navíc záda máš taky jen jedny ;-)
Avatar - wakantanka
Na odlehčení
| 21. 11. 2017
Jj. Ved prave preto sa pytam. Skodovacky motor slo vybrat aj bez vozika. :-) Z tatry sme ho tahali na paletaku :-)
Na odlehčení
| 21. 11. 2017
U Škodovky i T 613 šel při vyměně spojky motor ven, ano. Měl jsem na to s tátou udělaný vozík s velkou deskou a s přizvedáváním. Stačilo sundat zadní čelo, odpojit hadice, kabeláž, startér, lanka, šrouby a šlo to relativně lehce ven.
Vzhledem k tomu, že měl to Porsche na sloupovém zvedáku, tipuji, že povolil poloosy z unášečů a pak vytáhl převodovku ven. Nestál jsem u toho celou dobu, jen tipuji. Řikal, že je to relativní brnkačka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku