Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak se mění spojka u Ferrari F50. Slavné superauto musíte rozpůlit!

Výměna spojky u Ferrari F50
Výměna spojky u Ferrari F50
Výměna spojky u Ferrari F50
Výměna spojky u Ferrari F50
7 Fotogalerie
Diskuze (19)
Servisní péče o italské superautomobily nebývá snadná. Platí to i pro Ferrari F50, což mimo jiné dokazuje přiložené video a fotografie.

Když si pořídíte superauto, je jeho nákupní cena jen začátek roztáčejícího se kolotoče potřebných financí. Palivo, pojištění a pravidelný servis dokážou náklady zvednout do nebeských výšin. A co teprve, když se něco stane, oprava supervozu něco stojí. Je to i tím, že taková práce není pro servis vůbec jednoduchá. Však mrkněte na přiložené video a snímky pocházející ze servisu Joe Macari v Londýně.

Ty ukazují výměnu spojky u Ferrari F50, což je díl, který u superauta čas od času prostě musíte vyměnit, občas stačí pár ostřejších rozjezdů... Jenže u F50 je možná proces výměny spojky ještě složitější než u jiných supersportovních automobilů.

Jestliže u superaut s motorem uprostřed je běžné, že kvůli výměně spojky musíte nejprve vyjmout z motorového prostoru pohonnou jednotku, u F50 musíte automobil doslova rozpůlit, odejmout zadní část včetně zadní nápravy. To je způsobeno tím, že agregát F50 je součástí šasi, působí jako nosný prvek pro zadní zavěšení kol a zadní nárazník.

Chce to tak hodně jemné a pečlivé práce, aby auto po celém procesu bylo opět v perfektním stavu. Když ale postavíte auto s technikou vycházející z monopostu Formule 1, složité servisní práci se zkrátka nevyhnete...

Vstoupit do diskuze (19)