Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak si BMW M2 zajelo pro nový rekord na Nürburgringu

BMW M2
BMW M2
BMW M2
BMW M2
134 Fotogalerie
Diskuze (4)

Produkční vůz s originálními okruhovými pneumatikami zvládl zajet Zelené peklo v čase 7:38.71.

Německý Nürburgring je mnohými považován za extrémní zkoušku schopností sportovních automobilů, není tedy divu, že si zde zástupci automobilek podávají dveře a předhání se ve stanovování rekordů pro nejrůznější segmenty. Jeden z posledních rekordů si zde nedávno připsala automobilka BMW.

Testovací jezdec Jorg Weidinger za volantem BMW M2 totiž zvládl okruh pokořit v čase 7 minut 38.706 sekundy, což stačilo ke stanovení nejlepšího času v segmentu kompaktních vozidel. Rekordní čas byl zajet s letmým startem na okruhu s délkou 20,832 kilometru. Pro zajímavost dodejme, že předchozí BMW M2 Competition zajelo okruh v čase 7:52.36.

Video placeholder
BMW M2 zajelo nový rekord mezi kompaktními vozy na Nürburgringu • Zdroj: BMW M

Vůz byl podle automobilky v naprosto sériovém stavu, tedy přesně tak, jak si ho mohou koupit zákazníci. Ve výbavě vozu na okruhu nechyběla například karbonová střecha nebo karbonové skořepinové sedačky, za které si mohou zákazníci připlatit. V podbězích byly „okruhové“ pneumatiky, nabízené v rámci BMW M originálního příslušenství.

Připomeňme, že BMW M2 Coupe je osazeno 3,0litrovým řadovým šestiválcem s přeplňováním, který nabízí nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a 550 Nm točivého momentu. Poslední emkový model bez elektrifikace může být kombinován s manuální i automatickou převodovkou, přičemž s automatem sprintuje na 100 km/h za 4,1 sekundy, s manuálem za 4,3 sekundy.

Video placeholder
Divize BMW M vyvezla na Nürburgring v jeden den hned čtyři modely, včetně tajemného prototypu • Zdroj: BMW M

Ke stanovení rekordu došlo během speciální příležitosti, kdy si automobilka BMW pronajala celý okruh pouze pro sebe. Kromě modelu M2 Competition se totiž Jorg Weidinger posadil také za volant modelů M3 CS, M4 CSL a tajemného M prototypu. Všechny vozy byly v sériovém stavu, pouze měly zahřívané pneumatiky, aby v chladném dni na Nürburgringu lépe držely.

Pro úplnost dodejme, že s modelem M3 CS zajel Weidinger čas 7:28.760, s M4 CSL zvládl okruh v čase 7:18.37 a čas tajemného prototypu zatím automobilka nezveřejnila. Zřejmě se však v budoucnu máme ještě na co těšit.

Vstoupit do diskuze (4)