Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podmínky fúze PSA a FCA se nemění, říká šéf italského koncernu. Spojení je důležitější než kdy dříve

David Bureš David Bureš 21. 5. 2020 • 23:25
42
1
Zobrazit náhledy (42)
Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Fiat Panda City Cross Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75

FCA nadále počítá se spojením se Skupinou PSA. V dnešní době je tato fúze logickým krokem pro obě strany.

Skupina PSA se před koncem loňského roku dohodla na fúzi s koncernem Fiat Chrysler Automobiles, k jejíž realizaci má po nutném schválení úřady dojít někdy v roce 2021. Do toho ale svět zasáhla pandemie koronaviru, a tak se spekulovalo o tom, zda plánovaný vznik čtvrté největší automobilky světa není v ohrožení. Šéf FCA John Elkann tvrdí, že nikoliv.

„Podmínky dohody FCA-PSA jsou tvrdé jako kámen, protože smlouvy jsou ze své podstaty závazné,“ tvrdí předseda italsko-amerického koncernu Elkann. „Obě strany se v dohodě o fúzi FCA-PSA zavázaly k dosažení rovnocennosti,“ řekl Elkann v konferenčním hovoru po výročním setkání akcionářů Exor, rodinné holdingové společnosti Agnelli, která řídí FCA.

Jenže právě dosažení rovnocenné hodnoty obou podniků může být v dnešní době koronavirové pandemie problém. Součástí dohody totiž bylo rozdání podílu v dodavatelské společnosti Faurecia akcionářům PSA a vyplacení dividendy akcionářům FCA, což mělo sílu obou subjektů vyrovnat. Jenže právě dividendu, kterou má vyplatit mateřská společnost Fiat Chrysler Automobiles sídlící v Nizozemí, mohou podle zákulisních zpráv prozkoumat italské úřady.

Důvodem je půjčka, kterou by měla automobilka dostat od italské vlády jakožto pomoc na oživení tamějšího automobilového průmyslu, jež je důležitou součástí italské ekonomiky. Itálie totiž zvažuje, že prodlouží zákaz vyplacení dividendy pro ty společnosti, které mají dosáhnout na finanční pomoc. A to by se týkalo právě i FCA.

Někteří analytici proto navrhují, aby některé podmínky fúze FCA-PSA byly přezkoumány s ohledem na aktuální stav akciového trhu a automobilového sektoru po pandemii koronaviru. V dnešní době by totiž mohlo být výhodnější nechat automobilce finanční hotovost na případně řešení následků pandemie.

Podle Elkanna už každopádně práce na fúzi se Skupinou PSA pokračují, a to podle plánu. Důvody fúze jsou totiž podle šéfa FCA, který se má stát i předsedou představenstva nového subjektu, ještě silnější než kdy dříve. Bez rozsáhlé spolupráce se totiž automobiloví výrobci na oslabeném trhu zkrátka neobejdou.

Související články

Témata
22. 5. 2020 22:15
.........
myslim ze nakoniec z toho vyleze nejaky certik...v tejto dobe je to risk

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku