Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Policejní služebák prošel faceliftem. Má třeba inovovaný hybridní pohon

Ford Police Interceptor Utility Hybrid
Ford Police Interceptor Utility Hybrid
Ford Police Interceptor Utility Hybrid
Ford Police Interceptor Utility Hybrid
17 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (1)

Pro modelový rok 2025 se policejní speciál dočkal některých novinek. Tou největší je hybridní pohon nejnovější generace, který u takové auta dává velký smysl.

Americká policejní auta měla v posledních dekádách karoserii sedan. Jedním z nejvíce ikonických modelů se stal Ford Crown Victoria. Bílo-černý sedan s 4,6litrovým osmiválcem pod kapotou sloužil v letech 1992 až 2011 a stal se asi nejznámějším služebním autem amerických policejních složek.

Na jeho místo v roce 2012 nastoupil modernější Ford Taunus s šestiválcem o objemu 3,5 litru. O rok později ho doplnilo SUV Ford Explorer s přeplňovaným šestiválcem EcoBoost o výkonu 272 kilowattů. Explorer se u americké policie objevuje i v aktuální generaci, kterou v Evropě automobilka s modrým oválem ve znaku nabízela výhradně s plug-in hybridním pohonem. Totožné jméno pak loni dostalo kompaktní elektrické SUV na platformě MEB od koncernu Volkswagen, s nímž Ford na vývoji některých modelů spolupracuje.

Video placeholder
Videostřípky s Fordem Explorer: Vlajková loď je konečně v Česku! • Zdroj: Auto.cz

Policejní Ford Explorer, který známe také pod označením Ford Police Interceptor Utility, se pro modelový rok dočkal několika vítaných novinek. Strážci zákona si budou moci užívat ještě efektivnější hybridní pohon kombinující 3,3litrový atmosférický šestiválec s elektromotorem se systémovým výkonem 318 koní a točivým momentem 437 Nm. Hybrid v tomhle případě neslouží pouze k pohonu, napájí také palubní elektroniku. Podle Fordu může potenciální úspora dosáhnout až 3172 litrů benzinu ročně. Za šest let tak každý hybridní interoceptor na nákladech za palivo ušetří 17.500 dolarů (asi 398 tisíc korun) při ceně 3,50 dolaru (81 Kč) za galon, což je 3,79 litru.

Na výběr bude ovšem ještě dvojice konvenčních alternativ v podobě šestiválců 3.3 s 285 koňmi a 353 newtonmetry a 3.0 EcoBoost o výkonu 400 koní a točivém momentu 563 Nm. Všechny motory jsou standardně spojeny s pohonem 4x4.

Modelový rok přináší také tzv. systém Police Perimeter Alert, který detekuje pohyb okolo vozidla, automaticky aktivuje zadní kameru a v případě nebezpečí vydává varovný tón, zavře okna a zamkne dveře. Systém Police Engine Idle zase policistům dovoluje opustit vozidlo, zamknout ho a vzít si klíče s sebou, zatímco spalovací agregát stále běží a napájí palubní elektroniku (například vysílačku, majáky atd.).

Video placeholder
Ford Police Interceptor Utility Hybrid • Zdroj: Ford

Na přání lze policejní interoceptor nechat vybavit balistickými pláty na dveře, které poskytují balistickou ochranu úrovní III+ a IV+. Už základní stupeň odolá spoustě typů ručních palných zbraní a nepancéřovaným průbojným střelám až do ráže .30, zatímco vyšší ochrana zvládá i munici do průbojných pušek až do ráže .30. Policejní Ford Explorer je také odolný proti nárazu zezadu, a to do rychlosti až 120 km/h.

Vedle tohoto modelu se v policejním sboru objevuje také pick-up F-150 Police Responder, Ford Expedition SSV či Transit Prisoner Transport Vehicle pro převoz vězňů.

Vstoupit do diskuze (1)