Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Poprvé za volantem Audi RS4 Avant: Parádní atmosféra

Tomáš Kovařík
Diskuze (28)
Kombi Audi RS4 Avant s atmosférickým osmiválcem 4.2 se primárně hodí na dálnici, nicméně okruh Red Bull Ring naplno odhalil jeho přednosti.

Tohle byl začátek jako řemen – zatímco novináři z jiných zemí museli s Audi RS4 Avant povinně na dvouhodinovou silniční vyjížďku jižně od rakouského Zeltwegu, nás čekalo šest ostrých kol na závodním okruhu Red Bull Ring! Dostali jsme krátké školení o bezpečnosti jízdy na trati, vyfasovali kukly i helmy – a hurá za volant.

Startovalo se na plný plyn z konce boxové uličky, přičemž první dvě kola jsme absolvovali za pace carem, který ukazoval ideální stopu. Snaha držet se od prvních metrů jeho zadního nárazníku se však málem nevyplatila. Vůz v poměrně příkrém stoupání náhle uhnul doprava a kolmo před námi se objevila svodidla. Nezbývalo než trhnout volantem a na vytočenou dvojku v osmdesáti poprvé ocenit bravurní stabilitu čtyřkolky. Tohle bylo o fous…

Za horizontem se objevuje široká dráha, tady už je vnímání rychlosti podstatně příjemnější. S prsty přitisknutými na páčkách pod volantem sázíme jednu rychlost za druhou. V mírném klesání se bleskově rozjedeme na 200 km/h a z vytočené čtyřky ostře brzdíme do vracečky Remus. Elektronika dvouspojkové převodovky S tronic řadí nejpozději při 8500/min a i přes přilbu slyšíme hluboké dunění z výfuku.

Do další pravé přes horizont (Schlossgold) najíždíme opět dvoustovkou. Přebrzděná záď se mírně zavlní a pneumatiky pískají, kvůli co nejlepší trakci musíme povolit oblouk až na obrubník. Následuje levá Audi ultra a po ní jednoznačně nejhezčí pasáž celého okruhu – zatáčka Lauda. Stále na levou ruku vytáhneme trojku na 140 km/h až ke kuželkám značícím nejzazší brzdný bod. Pak jenom lehce ťukneme do brzdového pedálu, záď čitelně vybočí a táhlý smyk je na světě.

Ještě jednou padáme z dvoustovky za horizont, tentokrát do zatáčky Rindt. Tady však naše přibližně jedenapůlminutová radost na chvilku končí, do cílové rovinky lemované dvěma pravými Red Bull Mobile a Castrol Edge nás nepustí kuželky. Před dalším kolem musíme povinně do boxů…

Odpoledne jsme i my s kombi RS4 vyrazili na běžné silnice. Celá trasa dlouhá přibližně 140 kilometrů vedla alpskými serpentinami, takže točení volantem, brzdění a zrychlování jsme si užili ažaž. Posádka vpředu si pochvalovala skořepinová sedadla a aktivní podvozek, vzadu však poněkud vadily rázy od kol.

Technické údaje
Motorzážehový vidlicový osmiválec DOHC
Objem 4163 cm3
Výkon 331 kW při 8250/min
Točivý moment 430 N.m při 4000-6000/min
Převodovka sedmistupňová dvouspojková S tronic
Pneumatiky 265/35 R 19
Pohon všech kol
Nádrž 61 l
Rozvor 2813 mm
Vnější rozměry 4719 x 1850 x 1416 mm
Zavazadlový prostor 0,490/1,430 m3
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1870/475 kg
Největší rychlost 250 (na přání 280) km/h
Zrychlení 0-100 km/h 4,7 s
Spotřeba 10,7 l na 100 km

Video se připravuje ...

Vyšlo v časopisu Auto Tip 14/2012 (v prodeji od 2. července).

Tomáš Kovařík
Diskuze (28)
Avatar - JDM
4. 7. 2012 16:59
Re: dokonalá dvojice
a tak zase srovnáváš studiový fotky vs reál nejsem zastáncem BMW ale tohle není fér souboj ;-)
4. 7. 2012 12:51
Re: dokonalá dvojice
Ono to nefunguje ani takhle. Audi si dělá techniku pro větší modely (od A4 nahoru). Z motorů pak šestiválce, osmiválce a větší čtyřválce (1,8 a 2,0). VW naopak dělá techniku pro menší auta. Na vývoji se sice mohou podílet lidé napříč koncernem, nicméně každá značka je zodpovědná za své náklady, své rozpočty, své zisky. Nerozpočítává se to na koncern - Škoda nepřispívá Audi například na vývoj "podélného" S tronicu. V některých případech spolupracují, a pak sdílí náklady. Nemám tušení, jak fungují licence v rámci koncernu, jak se navzájem kompenzují (náklady na výrobu, tržní cena atd.). Takže to sdílení je oboustranné, Audi dostává levně techniku pro malé vozy, což je v daných segmentech velká výhoda, VW zase větší motory a občas i nějakou tu konstrukci (třeba Touareg). Na elektronických systémech často spolupracují velké aliance sahající za hranice koncernu VW. Práci mají rozdělenou v rámci VW Group podle specializace. Třeba vývoj 4.0 TFSI šel z kapsy Audi a Bentley. A V8 zdejší RS4 vychází z V10 Gallarda. To nejsou motory, které mohou nasdílet napříč koncernem, aby snížili náklady. Vem si i obyčejný 3.0 TDI - kolik modelů mimo Audi ho má v nabídce?
Avatar - Ham.
4. 7. 2012 00:08
Re: Video
Taková projížďka jak v sobotu s rodinkou má být lepší než jízda na okruhu? >:D >:D
Avatar - boost.
3. 7. 2012 21:48
Video
Trošku lepší video než tam to nahoře :-)

[odkaz]
3. 7. 2012 21:20
Re: dokonalá dvojice
bohužel tak jak to popisujete to vůbec nefunguje. Když jakákoliv automobilka v koncernu něco vyvine, tak náklady na vývoj jsou koncernu, tudíš všech. ALE dobrý na tom je že když jednu techniku nacpou do více aut(které prodají), tak jsou náklady právě NIŽŠÍ, takže všechno co vyvine koncern je právě levnější narozdíl od nekoncernových automobilek, které jejich vyvinutou techniku nedají do tolika aut.

ALE u Audi jde o to, že oni vědí, že i když přihodí na aut 100-500tis. zisk, tak si to zákazník přesto koupí, protože zákazník chce mít na masce 4kruhy a proto jsou au-au-audi tak drhé i když konkurence nabízí to samé(lepší) za méně ;-)