Pořadník na elektrický Range Rover má 16 tisíc jmen. Vůz přijde ještě letos
Automobilka JLR je dle svého šéfa nadšena z velkého zájmu o elektrický range rover, i když rezervace jsou zatím nezávazné. Slibuje stejné schopnosti, jako nabízí verze s osmiválcem, což by mohlo znamenat okolo šesti stovek koní.
Automobilka JLR (dříve Jaguar Land Rover) představila elektrickou verzi svého vlajkového luxusního SUV už před delší dobou, loni v prosinci však začala přijímat rezervace. Za zhruba dva měsíce vyjádřilo o Range Rover Electric, jak se bude vůz jmenovat, zájem přes 16 tisíc lidí.
Vůz bude prvním plně elektrickým range roverem a technickým základem mu bude architektura současného konvenčního modelu. Podle Thomase Müllera, šéfa produktového vývoje JLR, má být novinka „nejtišším a nejlépe vyladěným range roverem vůbec“.
Jeho pohon bude pracovat s napětím 800 V pro rychlejší nabíjení, ovšem to je všechno, co je zatím o voze známo; zbytek jsou dohady. Pohon všech kol je samozřejmostí, dají se očekávat nejméně dva elektromotory, po jednom na nápravě.
Automobilka ostatně slibuje stejné schopnosti elektromobilu mimo asfalt i na něm, jako má dnes osmiválcový range rover. Elektrická verze by tedy měla utáhnout stejně těžký přívěs, tedy až 3,5 tuny, a zvládnout brodit až 85 cm hlubokou vodu. Také výkon má být srovnatelný; původem „bavorácká“ 4,4l V8 dnes v range roveru dává 452 kW (615 koní).
JLR novinku již testuje v různých podnebných podmínkách od Švédska po Dubaj. Při testech se zaměřuje zejména na odolnost spodní části karoserie a baterii, včetně jejích výkonů v extrémních teplotách.
Elektrický range rover se bude vyrábět v Británii, konkrétně v Solihullu po boku konvenčních a plug-in hybridních verzí. Baterie bude zprvu dodávat externí subdodavatel, ale později ji má dodávat nová fabrika na baterie v Somersetu, jejíž stavbu plánuje mateřská automobilka Tata.