Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pořadník na elektrický Range Rover má 16 tisíc jmen. Vůz přijde ještě letos

Marek Bednář
Diskuze (14)

Automobilka JLR je dle svého šéfa nadšena z velkého zájmu o elektrický range rover, i když rezervace jsou zatím nezávazné. Slibuje stejné schopnosti, jako nabízí verze s osmiválcem, což by mohlo znamenat okolo šesti stovek koní.

Automobilka JLR (dříve Jaguar Land Rover) představila elektrickou verzi svého vlajkového luxusního SUV už před delší dobou, loni v prosinci však začala přijímat rezervace. Za zhruba dva měsíce vyjádřilo o Range Rover Electric, jak se bude vůz jmenovat, zájem přes 16 tisíc lidí.

Vůz bude prvním plně elektrickým range roverem a technickým základem mu bude architektura současného konvenčního modelu. Podle Thomase Müllera, šéfa produktového vývoje JLR, má být novinka „nejtišším a nejlépe vyladěným range roverem vůbec“.

Video se připravuje ...

Jeho pohon bude pracovat s napětím 800 V pro rychlejší nabíjení, ovšem to je všechno, co je zatím o voze známo; zbytek jsou dohady. Pohon všech kol je samozřejmostí, dají se očekávat nejméně dva elektromotory, po jednom na nápravě.

Automobilka ostatně slibuje stejné schopnosti elektromobilu mimo asfalt i na něm, jako má dnes osmiválcový range rover. Elektrická verze by tedy měla utáhnout stejně těžký přívěs, tedy až 3,5 tuny, a zvládnout brodit až 85 cm hlubokou vodu. Také výkon má být srovnatelný; původem „bavorácká“ 4,4l V8 dnes v range roveru dává 452 kW (615 koní).

JLR novinku již testuje v různých podnebných podmínkách od Švédska po Dubaj. Při testech se zaměřuje zejména na odolnost spodní části karoserie a baterii, včetně jejích výkonů v extrémních teplotách.

Elektrický range rover se bude vyrábět v Británii, konkrétně v Solihullu po boku konvenčních a plug-in hybridních verzí. Baterie bude zprvu dodávat externí subdodavatel, ale později ji má dodávat nová fabrika na baterie v Somersetu, jejíž stavbu plánuje mateřská automobilka Tata.

Marek Bednář
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
8. 2. 2024 11:12
Re: Re: A dopadne to stejně jako I-pace
Mno pre bohatých do centra Londýna je aj 200 km až až.
Avatar - apoho
7. 2. 2024 21:19
Re: A dopadne to stejně jako I-pace
a ještě jsi zapomněl na honění si ega o zrychlení v přímce. Ale pouze jednou, maximálně 2 x a pak fofrem hledat volnou nabíječku :D
7. 2. 2024 19:28
Re: A dopadne to stejně jako I-pace
Jo, to bych řekl, že i sedí :-[] :yes:
7. 2. 2024 19:22
Re: A dopadne to stejně jako I-pace
Jak se většinou vyvíjí uvedení na trh nového EV:
1) Nadšení výrobce z mnoha nezávazných objednávek a chvály nekritických elektrohujerských novinářů
2) Rychlé prodejní vystřízlivění
3) Razantní omezení výroby, slevy
4) Nalezení domnělých viníků ("nerozumných" zákazníků, kteří stále "drze" požadují spalovací motory)
:-[]
7. 2. 2024 17:26
Re: A dopadne to stejně jako I-pace
JJ tohle bude stejný, velkohubá prohlášení a skutek utek.... Zapřáhnou za něj něco a dojezd padne 200km. Tohle bude tak na korzování po městě a dál to nebude mít smysl ;-)