Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pořadník na Hondu Civic Type R se prodlužuje

Michal Fokt
Diskuze (15)
Ostrý hot-hatch Honda Civic Type R se ještě neprodává a už je zarezervovaná více, než půlroční produkce. Zájem prý předčil očekávání automobilky.

Vzhledem k tomu, že minulá generace Hondy Civic Type R skončila kvůli emisním normám o rok dříve, než samotná osmá generace japonského kompaktu, na novou generaci hot-hatche s kultovním logem se čekalo téměř pět let a automobilka se tedy musela pořádně snažit, aby si příznivce ostrých hatchbacků udobřila. S autem, které je aktuálně nejsilnější předokolkou na trhu a (svým způsobem) držitelem rekordu na Severní smyčce Nürburgringu ve své kategorii, se to asi podařilo, média zatím hodnotí vůz s nadšením a co je důležitější, i reakce zákazníků jsou údajně lepší, než Honda očekávala.

Na britském trhu, který je pro 310koňový Civic Type R nejdůležitějším, evidují Japonci už více než 800 závazných objednávek, což znamená že jsou kvóty pro Spojené království vyčerpány do února 2016. Vzhledem k tomu, že automobilka musí zásobovat rovnoměrně všechny evropské trhy, jinde bude situace obdobná. Co se českého trhu týče, to své CTR má objednáno "více než 10" zákazníků, přičemž většina sáhla po plně vybavené verzi GT za skoro 930 tisíc. I ti nejrychlejší však musí čekat na své auto až do konce září.

Nový Civic Type R dostává poprvé ve své téměř dvacetileté historii dvoulitrový přeplňovaný motor VTEC Turbo s výkonem 310 koní v 6500 otáčkách a točivým momentem 400 N.m ve 2500/min. Zrychlení z klidu na sto kilometrů umí za 5,7 sekund, maximální rychlost činí 270 km/h, samozřejmostí je mechanický samosvor a sportovní sedadla. Účinným brzdám Brembo s 350mm disky, ukrytými za 19" koly s pneumatikami o rozměru 235/35 sekunduje sportovní podvozek s adaptivními magnetickými tlumiči.

Michal Fokt
Diskuze (15)
Avatar - Covenant
2. 7. 2015 18:36
Re: No takto chlapci
Pokud jezdíš 50t ročně tak si Cuprou udělal dobře...to auto je sakra rychle když potřebuješ, ale z toho jak beránek když nechceš a jedeš jen tak na pohodu. Až si motor sedne, tak na delší vzdálenost při klidné ale né pomalé jízdě kolem 7-8 litrů. ;-)
2. 7. 2015 17:49
Re: No takto chlapci
poviem to takto - prave som po 2.5 roku predal Megane RS. A podla mna ani Leon ani CTR nie su od neho lepsie. Slovickom LEPSIE by som definoval zabavu. A normalne som uvazoval, ze znova kupim Megane, ale mat to iste auto 2x po sebe je asi blbost. Rozhodoval som sa preto medzi Cuprou, CTR a 308 GTI. Cupra sa dala zohnat najrychlejsie a v kazdom teste ju chvalia (vid long term test na Auto Express). Dizajn CTR je subjektivna vec (mne moc nereze), navyse dlha cakacka. A na 308 GTI sa bude asi cakat este dlhsie a ako poznam Peugeot, s cenou to prezenu.
Kedysi som mal pri vybere auta kriterium, ze ktore ma najlepsi cas na Nurburgringu. Ale jazdim 50 tis. km rocne a obcas chcete jazdit aj kludne, nie si stale casovky davat...
Beriem to tak, ze kupou ktorehokolvek HH clovek chybu nespravi. Jedine, co ma mrzi, je farba - Cupra bude siva ... po tom, co som mal zlteho Megana.... :-(
2. 7. 2015 17:42
Re: No takto chlapci
samozrejme ze aj s Performance Packom, aby naskok Hondy nebol az taky velky. :-) Uprimne, TSI je medzi dvojlitrami jednoznacne najlepsi a toto je v podstate Hondacka turbo prvotina. Nevravim, ze to nie je dobry motor ... len proste VW s tym ma viac skusenosti a je to vidno.
Avatar - Lukixe
2. 7. 2015 17:37
Hmmm
Rád by som bol na zozname čakateľov :-) Čakať na takúto chuťovku je správne,samozrejme čakať primerane.Určite by som ho ako potencionálny kupec chcel najneskôr do konca októbra.Určite by nebolo príjemné objednať ho a čakať pokiaľ zíde sneh :-)
2. 7. 2015 16:09
Re: No takto chlapci
[odkaz]