Pořadník na Hondu Civic Type R se prodlužuje
Vzhledem k tomu, že minulá generace Hondy Civic Type R skončila kvůli emisním normám o rok dříve, než samotná osmá generace japonského kompaktu, na novou generaci hot-hatche s kultovním logem se čekalo téměř pět let a automobilka se tedy musela pořádně snažit, aby si příznivce ostrých hatchbacků udobřila. S autem, které je aktuálně nejsilnější předokolkou na trhu a (svým způsobem) držitelem rekordu na Severní smyčce Nürburgringu ve své kategorii, se to asi podařilo, média zatím hodnotí vůz s nadšením a co je důležitější, i reakce zákazníků jsou údajně lepší, než Honda očekávala.
Na britském trhu, který je pro 310koňový Civic Type R nejdůležitějším, evidují Japonci už více než 800 závazných objednávek, což znamená že jsou kvóty pro Spojené království vyčerpány do února 2016. Vzhledem k tomu, že automobilka musí zásobovat rovnoměrně všechny evropské trhy, jinde bude situace obdobná. Co se českého trhu týče, to své CTR má objednáno "více než 10" zákazníků, přičemž většina sáhla po plně vybavené verzi GT za skoro 930 tisíc. I ti nejrychlejší však musí čekat na své auto až do konce září.
Nový Civic Type R dostává poprvé ve své téměř dvacetileté historii dvoulitrový přeplňovaný motor VTEC Turbo s výkonem 310 koní v 6500 otáčkách a točivým momentem 400 N.m ve 2500/min. Zrychlení z klidu na sto kilometrů umí za 5,7 sekund, maximální rychlost činí 270 km/h, samozřejmostí je mechanický samosvor a sportovní sedadla. Účinným brzdám Brembo s 350mm disky, ukrytými za 19" koly s pneumatikami o rozměru 235/35 sekunduje sportovní podvozek s adaptivními magnetickými tlumiči.