Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R: V Česku od září za 859.900 korun

Jan Mička
Diskuze (82)
České zastoupení Hondy zveřejnilo cenu Civicu Type R. Od září vůz pořídíte za 859.900 Kč.

Na začátku března jsme zveřejnili zprávu, která uvádí orientační cenu nové Hondy Civic Type R. Tehdy jsme tipovali 829.000 Kč, a jak se nyní ukázalo, nebyli jsme tak daleko od pravdy. Podle oficiálních informací totiž česká cena startuje na 859.900 Kč. První vozy se u nás objeví v září.

Hondu Civic Typer R si budete moci objednat v pěti odstínech laku karoserie: bílé Championship White, černé perleťové Crystal Black, metalické Polished Metal, modré metalické Brilliant Sporty Blue a červené Milano Red. V rozšířených podbězích našla místo litá 19“ kola s pneumatikami o rozměrech 235/35. Podle oficiálních informací byly tyto pláště speciálně vyvinuty právě pro Civic Type R.

Značka na svých stránkách dosud nezveřejnila kompletní ceník, tisková zpráva ale kromě barvy stejně uvádí pouze jediný příplatek – paket GT za 70.000 Kč. Ten obsahuje například přední a zadní parkovací senzory, světelný a dešťový senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, multimediální systém Honda Connect s navigací, audio o výkonu 320 Wattů, automatickou dvouzónovou klimatizaci, nebo červené ambientní osvětlení interiéru.

Myslelo se rovněž na bezpečnost, konkrétně systém ADAS, který známe z běžných verzí Civicu. Vůz vás díky němu varuje před čelní srážkou, neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a vozidly ve slepém úhlu, rozpozná dopravní značky, nebo automaticky přepne dálková světla.

Jak jsme dříve již několikrát uvedli, pod kapotou najdeme nový čtyřválec 2.0 VTEC Turbo s přímým vstřikováním paliva, výkonem 310 koní v 6.500 otáčkách za minutu a točivým momentem 400 N.m (2.500 min-1). Vůz se z klidu na 100 km/h rozjede za 5,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. Novinkou je tlačítko R+, po jehož stisknutí se zostří reakce hnacího ústrojí, podvozku i řízení. Vzhledem k vysokému výkonu jsou použity brzdy Brembo, vpředu se čtyřpístkovými třemeny a kotouči o průměru 350 mm.

Jan Mička
Diskuze (82)
4. 4. 2015 21:33
Za tie peniaze
uz radsej mustang ecoboost.
3. 4. 2015 15:36
Re: 2.0 VTEC turbo
Neřekl bych, že to míří na (ne)komplexnost STI. Spíš na to, že Golf udělal velký krok v zábavnosti a "charakteru" kupředu a STI se moc nezměnilo. Přitom si zachoval tradiční kvality (tedy tu komplexnost). Neberu to jako kritiku, jako spíš popis situace. STI pořád vnímám jinak a jsou věci, které s Golfem neudělám.

Profesionální sport jde z velké části mimo mne, tyhle reference mi tedy unikají. ;-)
Avatar - white label
3. 4. 2015 13:35
Re: 2.0 VTEC turbo
Ale jo, to zřejmě pochází, protože v tomto aktuálním čísle není, jen tahle poznámka v souvislosti s G7R.
3. 4. 2015 12:32
Re: 2.0 VTEC turbo
Je otázkou, kam dál by se mělo STI posunout. Evidentně není tak komplexně zaměřený jako eRko a myslím, že u Subaru ani nechtějí z STI udělat Šebrleho v nejlepších letech, ale třeba např. Bolta nebo Lavillenieho :-)
3. 4. 2015 12:28
Re: 2.0 VTEC turbo
Aha, já myslel, že ten test STI x R pochází z jiného testu v EVU, proto jsem se v úvodu ptal, podle jakých kritérií prohrálo.