Porsche 911 Carrera Cabrio: podrobné informace
Porsche 911 Carrera Cabriolet, tradičně velmi úspěšné v Americe, se dočkalo nové generace, která se představí evropským zákazníkům na ženevském autosalonu. Nový kabriolet nabídne vynikající jízdní vlastnosti, ale i bohatou výbavu a vysokou úroveň bezpečnosti. Ke standardní výbavě patří mj. šest airbagů včetně okenních airbagů, které jsou v otevřených vozech zatím ojedinělé. Poprvé je v kabrioletu Porsche 911 k dispozici sada aktivních tlumičů PASM (standard ve verzi S), celkové naladění otevřených Carrer je ve srovnání s kupé orientováno více na komfort. Hřebenové řízení má převodku, která při úhlech natočení volantu nad 30° dělá řízení přímější.
Základní verze otevřené Carrery jezdí na standardních pneumatikách 235/40 ZR18 resp. 265/40 ZR18 (vzadu), silnější S má rozměry 235/35 ZR19, resp. 295/30 ZR19. Rozdíly mezi verzemi jsou dány také rozměry brzd. Základem jsou čtyřpístkové třmeny a kotouče o průměru 318 resp. 299 mm, silnější Carrara S je vybavena kotouči o průměru 330 mm a třmeny lakovanými červenou barvou. Potkáte-li otevřenou Carreru se žlutými třmeny, pak se její majitel rozhodl investovat do keramických brzdových kotoučů PCCB o průměru 350 mm.
Sports Chrono Paket Plus umožní řidiči stiskem tlačítka změnit program řídící jednotky motoru, převodovky Tiptronic S, systému jízdní stability PSM a nastavení aktivního podvozku PASM. Porsche slibuje agilnější chování díky tvrdšímu nastavení tlumičů, rychlejší odezvě na sešlápnutí plynového pedálu a dále posunuté limity pro zásah stabilizačního systému. Součástí paketu jsou také digitální resp. analogové palubní stopky.
Elektricky ovládaná střecha dokáže zmizet v útrobách vozu během 20 sekund, manipulace s ní bude přitom možná ještě při rychlostech do 50 km/h. Celá střecha se systémem sklápění váží 42 kg, což je podle Porsche asi polovina toho, co by vážila pevná skládací střecha a jde tedy o příspěvek k nízkému těžišti a nížší hmotnosti otevřeného Porsche. Koeficient odporu vzduchu cx=0,29 je přitom při zavřené střeše stejný jako u kupé.
Základní výbava 911 Carrera Cabriolet obsahuje položky, za které musel zákazník dříve připlácet, jedná se například o "balíčky" Porsche Stability Management (PSM) a Porsche Communication Management (PCM), zahrnující například rádio s CD přehrávačem a devět reproduktorů. Proti kupé dostal kabriolet rovněž o 20 mm širší zadní spoiler. 911 Carrera Cabriolet je poháněna šestiválcovým motorem 3596 cm3 boxer s výkonem 239 kW při 6800 ot./min a točivým momentem 370 Nm při 4250 ot./min, verzi S pohání jednotka 3824 cm3 s výkonem 261 kW při 6600 ot./min a točivým momentem 400 Nm při 4600 ot./min.
Slabší varianta 911 Carrera Cabriolet (s motorem 3596 cm3) dosáhne rychlosti 100 km/h za 5,2 s, 200 km/h je na rychloměru za 18,3 s, silnější Carrera S zvládne tentýž sprint za 4,9 s resp. 17,1 s. Oba modely dosahují stejné maximální rychlosti jako jejich protějšky s pevnou střechou, tedy 285 km/h pro základní model a 293 km/h pro verzi S a to navzdory vyšší hmotnosti o 85 kg. Pohotovostní hmotnost Carrery Cabriolet je 1480 kg, otevřená verze S váží o 25 kg více. Kombinovaná spotřeba činí 11,2 resp. 11,6 l/100 km.