Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera Cabrio: podrobné informace

Ondřej Láník Ondřej Láník 21. 2. 2005 • 22:43
23
20
Zobrazit náhledy (23)
Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera Porsche Carrera
Porsche 911 Carrera Cabriolet, tradičně velmi úspěšné v Americe, se dočkalo nové generace, která se představí evropským zákazníkům na ženevském autosalonu. Rychlá jízda otevřeným Porsche prý bude opět o něco větším lákadlem.

Porsche 911 Carrera Cabriolet, tradičně velmi úspěšné v Americe, se dočkalo nové generace, která se představí evropským zákazníkům na ženevském autosalonu. Nový kabriolet nabídne vynikající jízdní vlastnosti, ale i bohatou výbavu a vysokou úroveň bezpečnosti. Ke standardní výbavě patří mj. šest airbagů včetně okenních airbagů, které jsou v otevřených vozech zatím ojedinělé. Poprvé je v kabrioletu Porsche 911 k dispozici sada aktivních tlumičů PASM (standard ve verzi S), celkové naladění otevřených Carrer je ve srovnání s kupé orientováno více na komfort. Hřebenové řízení má převodku, která při úhlech natočení volantu nad 30° dělá řízení přímější.

Základní verze otevřené Carrery jezdí na standardních pneumatikách 235/40 ZR18 resp. 265/40 ZR18 (vzadu), silnější S má rozměry 235/35 ZR19, resp. 295/30 ZR19. Rozdíly mezi verzemi jsou dány také rozměry brzd. Základem jsou čtyřpístkové třmeny a kotouče o průměru 318 resp. 299 mm, silnější Carrara S je vybavena kotouči o průměru 330 mm a třmeny lakovanými červenou barvou. Potkáte-li otevřenou Carreru se žlutými třmeny, pak se její majitel rozhodl investovat do keramických brzdových kotoučů PCCB o průměru 350 mm.

Sports Chrono Paket Plus umožní řidiči stiskem tlačítka změnit program řídící jednotky motoru, převodovky Tiptronic S, systému jízdní stability PSM a nastavení aktivního podvozku PASM. Porsche slibuje agilnější chování díky tvrdšímu nastavení tlumičů, rychlejší odezvě na sešlápnutí plynového pedálu a dále posunuté limity pro zásah stabilizačního systému. Součástí paketu jsou také digitální resp. analogové palubní stopky.

Elektricky ovládaná střecha dokáže zmizet v útrobách vozu během 20 sekund, manipulace s ní bude přitom možná ještě při rychlostech do 50 km/h. Celá střecha se systémem sklápění váží 42 kg, což je podle Porsche asi polovina toho, co by vážila pevná skládací střecha a jde tedy o příspěvek k nízkému těžišti a nížší hmotnosti otevřeného Porsche. Koeficient odporu vzduchu cx=0,29 je přitom při zavřené střeše stejný jako u kupé.

Základní výbava 911 Carrera Cabriolet obsahuje položky, za které musel zákazník dříve připlácet, jedná se například o "balíčky" Porsche Stability Management (PSM) a Porsche Communication Management (PCM), zahrnující například rádio s CD přehrávačem a devět reproduktorů. Proti kupé dostal kabriolet rovněž o 20 mm širší zadní spoiler. 911 Carrera Cabriolet je poháněna šestiválcovým motorem 3596 cm3 boxer s výkonem 239 kW při 6800 ot./min a točivým momentem 370 Nm při 4250 ot./min, verzi S pohání jednotka 3824 cm3 s výkonem 261 kW při 6600 ot./min a točivým momentem 400 Nm při 4600 ot./min.

Slabší varianta 911 Carrera Cabriolet (s motorem 3596 cm3) dosáhne rychlosti 100 km/h za 5,2 s, 200 km/h je na rychloměru za 18,3 s, silnější Carrera S zvládne tentýž sprint za 4,9 s resp. 17,1 s. Oba modely dosahují stejné maximální rychlosti jako jejich protějšky s pevnou střechou, tedy 285 km/h pro základní model a 293 km/h pro verzi S a to navzdory vyšší hmotnosti o 85 kg. Pohotovostní hmotnost Carrery Cabriolet je 1480 kg, otevřená verze S váží o 25 kg více. Kombinovaná spotřeba činí 11,2 resp. 11,6 l/100 km.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku