Porsche 911 Turbo facelift: Po 35 letech zcela nový motor
Nový 3,8litrový dvakrát přeplňovaný boxer je podle tvrzení zuffenhausenské automobilky po 35 letech existence modelu 911 prvním úplně novým motorem – dřívější generace vždy přebíraly podstatnou část komponentů ze svých předchůdců a po technické stránce se tak jednalo o postupnou evoluci. Společné s předfaceliftovou verzí zůstává u benzinového motoru pro Porsche unikátní řešení s variabilní geometrií lopatek turbodmychadel. Nový motor posílil z 353 na 368 kW, tedy přesně 500 koní.
Stejně jako dříve představený facelift 911 Carrera, Targa a GT3 profituje inovované Turbo z několika technických novinek. Mezi ně patří především přímé vstřikování paliva, které stojí za nárůstem výkonu při současném snížení spotřeby paliva, a sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která nahrazuje starší automat Tiptronic. Při splnění emisní normy Euro 5 dosahuje faceliftovaná verze kombinované spotřeby 11,4 až 11,7 l/100 km, což znamená úsporu 18 %.
Pohon všech kol nově vedle systémů Porsche Traction Management a Porsche Stability Management doplňuje Porsche Torque Vectoring, který napomáhá přesnější ovladatelnosti v zatáčkách. Součástí Sport Chrono paketu pro Turbo je kromě řazení pádly na volantu také displej zobrazující činnost Launch Control.
Zrychlení z 0 na 100 km/h se výrazně zlepšilo – po faceliftu ho 911 Turbo zvládne za 3,4 s, tedy o celou půlsekundu rychleji. Na maximální rychlost silnější motor zásadní vliv nemá, ta vzroste z 310 na 312 km/h.
Prodej v Německu bude zahájen 21. listopadu, tedy dva měsíce po výstavní premiéře. Cena včetně daní je stanovena na 145.871 Euro (3,8 milionu Kč) pro uzavřenou verzi a 157.057 Euro (4,1 milionu Kč) pro 911 Turbo Cabriolet.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/5SLqWlLjMc0&hl=cs&fs=1&" style="auto"}