Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo facelift: Po 35 letech zcela nový motor

Diskuze (11)
Porsche přiveze na frankfurtský autosalon faceliftované 911 Turbo, které dostane poprvé od představení této modelové řady zcela nový motor.

Nový 3,8litrový dvakrát přeplňovaný boxer je podle tvrzení zuffenhausenské automobilky po 35 letech existence modelu 911 prvním úplně novým motorem – dřívější generace vždy přebíraly podstatnou část komponentů ze svých předchůdců a po technické stránce se tak jednalo o postupnou evoluci. Společné s předfaceliftovou verzí zůstává u benzinového motoru pro Porsche unikátní řešení s variabilní geometrií lopatek turbodmychadel. Nový motor posílil z 353 na 368 kW, tedy přesně 500 koní.

Stejně jako dříve představený facelift 911 Carrera, Targa a GT3 profituje inovované Turbo z několika technických novinek. Mezi ně patří především přímé vstřikování paliva, které stojí za nárůstem výkonu při současném snížení spotřeby paliva, a sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která nahrazuje starší automat Tiptronic. Při splnění emisní normy Euro 5 dosahuje faceliftovaná verze kombinované spotřeby 11,4 až 11,7 l/100 km, což znamená úsporu 18 %.

Pohon všech kol nově vedle systémů Porsche Traction Management a Porsche Stability Management doplňuje Porsche Torque Vectoring, který napomáhá přesnější ovladatelnosti v zatáčkách. Součástí Sport Chrono paketu pro Turbo je kromě řazení pádly na volantu také displej zobrazující činnost Launch Control.

Zrychlení z 0 na 100 km/h se výrazně zlepšilo – po faceliftu ho 911 Turbo zvládne za 3,4 s, tedy o celou půlsekundu rychleji. Na maximální rychlost silnější motor zásadní vliv nemá, ta vzroste z 310 na 312 km/h.

Prodej v Německu bude zahájen 21. listopadu, tedy dva měsíce po výstavní premiéře. Cena včetně daní je stanovena na 145.871 Euro (3,8 milionu Kč) pro uzavřenou verzi a 157.057 Euro (4,1 milionu Kč) pro 911 Turbo Cabriolet.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/5SLqWlLjMc0&hl=cs&fs=1&" style="auto"}

Diskuze (11)
10. 8. 2009 16:08
video
nooo zaujimava diskusia tu je, ale ja musim pochvalit aj to video.. je asi najlepsie ake som kedy videl... klobud dole porsche zaplatilo aj grafikom :DDDDD

a co sa auta tyka tak nie je o com... ale pri tej cene a drahej priplatkovej vybave suma bez problemov ide nad 150 tis € tak tam je uz vacsia konkurencia ... ferrari znie lepsie ako porsche.. :-) ale ja by som kupil 911 turbo >:D
Avatar - iudex
10. 8. 2009 11:58
Re: Nárast výkonu vs. zrýchlenie
Tiez som to zlepsenie pripisoval skor launch controlu nez 15 kW navyse. A ako vravís, u Nissana zistili, ze z toho dost horeli súcasi prevodového ústrojenstva, tak to dali radsej prec. >:-[] U BMW neviem, ako drzí tento systém. 8-s
10. 8. 2009 11:34
Re: Nárast výkonu vs. zrýchlenie
akcelerace se zlepší launch control - podobně startovalo GT-Rko, potom to radši vyndali a ejhle, hnedle je kolem 4s.
Ale je jasný že papír snese hodně a něčím se nový model prodávat musí. Já bych chtěl spíš vidět tu spotřebu pod 12 litrů >:-[]
Avatar - iudex
10. 8. 2009 10:00
Re: turbodrzek
No u mna je dovod na oslavu, ked sa mozem v klude najest a precítat si pri tom noviny. Ale samozrejme party bude.
Avatar - Pierro
10. 8. 2009 09:48
Re: turbodrzek
Tak to gratulujem... ;-) Bude malá oslava??