Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 je po precizní úpravě lehčí a výkonnější. Podílely se na tom absolutní špičky v oboru

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 11. 2017 • 01:41
19
8
Zobrazit náhledy (19)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Společnosti Singer Vehicle Design a Williams Advanced Engineering spolupracovaly na úpravě legendárního modelu stuttgartské automobilky. Výsledkem je skutečný unikát.

První informace o společném díle Singer Vehicle Design a inženýrů Williams Advanced Engineering přišly již letos v létě. Dozvěděli jsme se, že vůz dostane vzduchem chlazený plochý šestiválec, jenž bude usazen do obnoveného modelu 964. Nyní máme možnost vůz konečně vidět, tvůrci navíc odhalují mnoho zcela nových informací.

Singer se společně s Williamsem soustředil zejména na dynamiku a lehkou konstrukci. Základem byl automobil Scotta Blattnera, sběratele vozů značky Porsche. Aby se váha snížila o co možná největší kus, použili stavitelé uhlíková vlákna, hliník a hořčík. Výsledkem je „suchá“ hmotnost 988,8 kilogramů, což se rovná váze 911 z šedesátých let.

Obě strany dále spolupracovaly s Norbertem Singerem (shoda jmen, se zmiňovanou firmou nemá nic společného), čímž získaly nespočetné množství zkušeností z ladění aut Porsche pro Le Mans, včetně optimalizace aerodynamiky pomocí výpočetní dynamiky kapalin (CFD).

Obutí sice na první pohled vypadá jako legendární kola Fuchs, která jsme vídali na starých 911, ale není tomu tak. V tomto případě jde totiž o kované hořčíkové osmnáctky obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. A na prvních fotografiích vypadají naprosto úžasně!

Srdcem speciální úpravy je 3,6litrový plochý šestiválec z roku 1990, dostal však nové vačkové hřídele, ventilové hlavy či oddělený olejový okruh. Výsledkem je sympatický výkon 500 koňských sil a točí přes 9000 otáček za minutu.

Ruku k dílu přiložil i Hans Mezger, tvůrce originálního plochého šestiválce Porche a mnoha dalších pohonných jednotek, jež uspěly při závodech Le Mans. Motor je chlazen vzduchem ze dvou nasávacích otvorů v zadních bočních okénkách a výfukový systém tvoří titan a lehké slitiny inconelu. Ještě stále nemáte dost? Pak vězte, že jednotka spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou H-pattern od firmy Hewland.

Společnosti Singer a Williams Advanced Engineering poskytnou možnost obdobné renovace pětasedmdesáti dalším zájemcům, avšak rozhodně nepůjde o levnou záležitost. Cena za práci a unikátní díly se odhaduje kolem jednoho milionu dolarů, v přepočtu zhruba 21,7 milionu českých korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
15. 11. 2017 16:22
Bylo by dobré a zajímavé
Bylo by dobré, aby se tito fajnůstkářští konstruktéři zamysleli nad řešením částečného ejektorového chlazení, když už se vrátili k chlazení vzduchem - částečného(!), celé u civilního vozu nejde. Od tatrováckého už uplynulo víc jak půl století.

Aerodynamika:
Bylo by dobré řešit "sání" chladicího vzduchu motoru v zádi karoserie před počátkem kudrnacení proudnic a řešit úplav vozu pomocí vyfukování chladicího vzduchu za zádí.
Řešení kompenzace vlivu bočmího větru tady taky chybí.
To vše alias páni Ledwinka a Uberlacker v Tatře ve 30.-ých letech min. století.
V přídi pod nárazníkem je vidět splitter, ve středové díře nad ním pak bude určitě chladič oleje (který Tatry také měly - vzduchem chlazený motor!), pod chladičem bude muset být škvíra vodorovného difuzoru (přítlak lehké přídě) a po stranách nárazníku jsou visět svislé deflektory k ofukování kol.

Jinak motor za zadní nápravou, tak pokrokový v těch 30.-ých letech, je již dnes nadmíru zastaralý a překonaný.
Avatar - eLzyx
15. 11. 2017 15:21
Re: Před týdnem, ...
už to upravili, ale stejně jsou v článku blbosti ... "Srdcem speciální úpravy je 3,6litrový plochý šestiválec z roku 1990, dostal však vačkové hřídele, ventilové hlavy či oddělený olejový okruh. Nechybí ani karbonové chlazení brzd."
bych vážně nečekal, že spalovací motor dostal vačkové hřídele a hlavy s ventily. A kde se vycucalo to karbonové chlazení brzd ... raději nedomýšlet. Autor by měl přestat používat google translator a více studovat jak angličtinu, tak konstrukci aut, pokud o nich hodlá nadále psát.

Pro ty co zajímá, jak to tedy je, přikládám link na stránky výrobce [odkaz]
15. 11. 2017 15:07
fotky?
Všimli jste si, že to nejsou žádné fotky, ale počítačové rendery?
Avatar - white label
15. 11. 2017 15:02
Re: Před týdnem, ...
To víš, "karbonem" kde kdo topí, ale chladit s ním, to je velká machrovina.. ;-)
Avatar - AUDIRS6
15. 11. 2017 14:16
Re: Před týdnem, ...
nemam slov. :-! 8-s
Zaraza ma fakt, ze niekto je schopny za podobne dristy brat vyplatu.
Vypada to na tyzden bohatej urody - 400 Nm-ova V8 5,7-icka, teraz B6 motor so 4 hlavami a karbonovym chladenim... >:D >:-[]
Na konci tyzdna by to chcelo urobit rekapitulaciu, nech ti, co nemaju cez tyzden cas, sa maju moznost schuti zasmiat na takomto vybere "best of ACZ" >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku