Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche C88: Předchůdce Dacie Logan vznikl už v roce 1994

Ondřej Láník Ondřej Láník 7. 2. 2009 • 03:00
2
26
V novém muzeu automobilky Porsche jsou k vidění nejen rychlé sportovní vozy, ale i prototypy z nedávné minulosti.

Když v 90. letech Čína usilovně hledala způsob jak uspokojit dramaticky rostoucí poptávku po automobilech a současně maximálně upřednostnit domácí výrobu, vyhlásila mj. výběrové řízení na nový externě vyvinutý lidový automobil, který by pomohl motorizovat místní nenasycený trh. Vedle dvacítky konstrukcí z celého světa se do soutěže přihlásila i renomovaná konstrukční kancelář z Weissachu.

Z výroby nakonec sešlo, ale Porsche připomíná tuto etapu své činnosti exponátem v nově otevřeném firemním muzeu. Projekt C88 je dílem firmy Porsche Engineering Services, která řadu let funguje jako zakázková vývojová kancelář s níž v tichosti spolupracují automobilky z celého světa a která má svou pobočku dokonce i v Praze. Sedan C88 lze považovat za jednoho z předchůdců myšlenky levného auta pro rozvíjející se trhy, kterou později k životu a ekonomické efektivitě přivedl Renault se značkou Dacia.

Designérské rysy německého prototypu známého Logana nepřipomínají, ale ty konstrukční ano. Pro čínský trh nezbytná tříprostorová karoserie dodává majiteli určitou důstojnost, ačkoli cena neměla přesáhnout hranici 6000 amerických dolarů. Oběma vozům je společná vyšší světlá výška, a podle dobových vyjádření představitelů německé firmy, i odolnost a životnost v náročných provozních podmínkách.

Témata
Avatar - Martin911Turbo
12. 2. 2009 22:08
Re: hehe
Ano design dělal Bertone, ale já se tu bavím o podvozku a testování celého Fáva. Škodovce se totiž velmi zamlouvalo Porsche 924 a jeho kvalitní jízdní vlastnosti a chtěli socialistický ekvivalent >:D
12. 2. 2009 13:33
Re: hehe
Kdepak, pokud vím design Favorita dělal Bertone, třeba podle tvaru zadního blatníku to jde poznat, akorát jeho návrh potom ve škodovce dost "upravili" ;-\
Avatar - Martin911Turbo
7. 2. 2009 20:09
Re: hehe
ježkovy voči, tady někdo objevil ameriku, dyť tento koncept je starej a známej jak jeruzalém, stejně tak jako prototyp Panamery v roce 1991... A ano Škodovka si nechala Favorita pověřit u Porsche a taky za to zaplatila hezkejch pár milionů!
Avatar - jurajos
7. 2. 2009 12:35
Re: hehe
Keby som si pamätal, tak sa nepýtam! ;-) :-)
Avatar - euro89
7. 2. 2009 11:49
Re: hehe
to, že italové jsou průkopníci v MPV je známá věc... kromě tohodle zakázkovýho "něčeho" pro hraběte vyrobila značka Lancia v roce 1978 první skutečný MPV MegaGamma (který už připomínalo i auto, narozdíl od tohodle pozoruhodného přibližovadla)... bohužel Agnelli byl tenkrát názoru, že podobný auto se nechytí a tak Guigiaro (který MegaGammu navrhl) prodal návrh Nissanu, který auto v roce 1985 představil jako Nissan Prairie (rok po prvních MPV Espace a Voyager)...
odkaz na fotky Lancie MegaGammy:
[odkaz] klikněte na "modely" a pak na "Megagamma"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku