Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cajun oficiálně: Nový model bude menší SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (117)
Po letech spekulací automobilka oficiálně potvrdila přípravu nové modelové řady. V tiskovém prohlášení se to hemží slovy "sportovní", "lehkost" nebo "obratnost", jenže novinka zamíří mezi SUV.

Při zasedání dozorčí rady automobilky Porsche v pondělí 29. listopadu 2010 bylo rozhodnuto o vývoji nové modelové řady a jejím uvedení do sériové výroby.

Stručná tisková zpráva zdůrazňuje, že Porsche Cajun bude novým sportovním a současně úsporným modelem, s nímž chce značka rozšířit své úspěšné působení v segmentu SUV.

Porsche slibuje, že Cajun bude mít skvělou ovladatelnost a obratnost, která je typická pro vozy Porsche. Novinka má navázat na prodejní úspěchy velkého SUV Cayenne.

Stejně jako Boxster i Cajun má přilákat nové klienty a stát se vstupní branou do světa automobilů Porsche pro mladší zákazníky.

Žádné další informace automobilka prozatím neuvolnila. K dispozici je ovšem celá řada neoficiálních zpráv. Ty se v naprosté většině shodují na tom, že základem pro Cajun se stane platforma Audi Q5. Narozdíl od zástupce ingolstadtské automobilky a prakticky všech možných konkurentů má mít nové Porsche jen třídveřovou karoserii se splývavou zádí (tedy ne takovou jaká je na naší ilustrační skice). Interiér nabídne uspořádání sedadel 2+2. Později možná dorazí i pětidveřová verze.

V případě pohonných jednotek se podle Auto Tipu dočkáme návratu dvoulitrových čtyřválců, s nimiž Porsche skoncovalo v roce 1985, když model 924 nahradilo Porsche 924 S s motorem o objemu 2,5 litru.

Nový Cajun má nabídnout benzinové motory 2,0 TFSI (176 kW) a 3,0 TFSI (215 kW). Na své si mají i přijít i zájemci o naftu, které mají uspokojit turbodiesely 2,0 TDI (140 kW) a 3,0 TDI (195 kW).

V případě představení Porsche Cajun a spuštění jeho výroby se neoficiální informace rozcházejí. Největší optimisté tvrdí, že se prodej rozběhne do dvou let. Střízlivější zdroje uvádějí, že se premiéry sériového modelu dočkáme v roce 2013 a objevují se i zprávy, že v tomto roce bude předveden pouze koncept a sériový model dorazí až v roce 2014.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (117)
Avatar - white label
6. 12. 2010 16:34
Re: Original Porsche skonci co chvila..
Tak stačilo napsat místo "zopár sto tisíc eur", zopár desat tisíc eur, ale neboj, pochopil jsem to i tak, jen mi ten překlep přišel docela "srandovní"... ;-)
6. 12. 2010 15:54
Re: Original Porsche skonci co chvila..
no neviem, za 200000 uz mas dost trosku ine porsche ale myslel som skor porsche za 30 000 eur, to si uz moze dovolit dost ludi.. tym sa jeho okukanost priblizi ku cayennu ktoreho uz fakt vidno na kazdom kroku.. Dufam ze si to pochopil
Avatar - white label
6. 12. 2010 08:52
Re: Original Porsche skonci co chvila..
Tak zrovna těch "zopár sto tisíc eur" fakt nejsou milony (v korunách). Konečně si lidi budou moc koupit "lidové" Porsche třeba JEN za 200.000,- eur! :-O 8-s >:D
6. 12. 2010 08:37
Original Porsche skonci co chvila..
Bohuzial, tymto sa definitivne potvrdzuje ze individualita a vynimocnost tejto znacky konci. Bohuzial je to tak. Porsche na to aby bolo ziskove a vytvaralo pre akcionarov pekne peniazky potrebuje zisk. A zisk sa netvori z luxusnych sportovych aut ale z masoviek. Porsche sa vydalo touto cestou. Dufam ze ostatne znacky ako Aston, bentely rolls a podobne ostanu stale individualitami akymi su teraz. Porsche sa priblizuje uz aj menej majetnym obcanom, ktori nemusia mat miliony na ucte staci uz len zopar sto tisic eur.

5. 12. 2010 12:54
Re: PAJUN
Samozřejmně, že nic. A už vůbec ne v souvislosti s Porsche nebo i Tuaregem. Omlouvám se, ale opravdu to byla těžká ironie....to tady jenom někteří "znalci" neustále opakují jak je 159 úžasná a při jejím vstupu na trh šéf AR tvrdil, že to bude kladivo na BMW. Proto ta už jedovatá poznámka. Já jsem skončil u její předchůdkyně, ta měla sice jízdní vlastnosti a tuhost dobrou (podle toho, co jsem slyšel a ty to tvrdíš taky), 159 už tyhle vlastnosti rozhodně neměla, ale na vlastní kůži jsem se přesvědčil, že ty hlášky o dotaženosti detailů a hlavně o kvalitě jsou bohužel pravdivé.