Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Turbo GT se představuje. Nový vrchol cílí na Lamborghini

David Bureš David Bureš 30. 6. 2021 • 07:01
75
13
Zobrazit náhledy (75)
Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Turbo GT Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé Porsche Cayenne GTS Coupé

Nabídku Cayennu rozšiřuje model nazvaný Turbo GT. Není sice tak výkonný jako plug-in hybrid Turbo S E-Hybrid, přesto je rychlejší.

Porsche u svých modelových řad umí oslovit různorodou klientelu díky široké nabídce variant. Platí to přitom nejen pro legendární 911, ale také třeba pro SUV Cayenne. To je dostupné ve dvou karosářských variantách (výchozí model doplňuje Cayenne Coupé), z nichž každá nabízí pět různých pohonných ústrojí. A nyní je tu další.

Novinka se jmenuje Porsche Cayenne Turbo GT a prezentuje se jako nový vrchol nabídky tohoto SUV, který chce kombinovat vysoký výkon se skvělými jízdními vlastnostmi i použitelností každý den. Dostupný je přitom aktuálně výhradně pro provedení Cayenne Coupé, se sportovně střiženou zádí.

Video se připravuje ...

V útrobách novinky pracuje už dobře známý dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů známý z Cayennu Turbo. V tomto případě je však naladěn až na 471 kW (640 koní) a 850 N.m, což je o 67 kW a 80 N.m více než v případě Cayennu Turbo. Vyšších čísel se přitom dosáhlo použitím nových klíčových komponentů, jako je kliková hřídel, ojnice, písty nebo rozvodový řetěz. Osmistupňový automat s novým vodním chlazením pak řadí rychleji.

Výsledkem nárůstu těchto hodnot je fakt, že Cayenne Turbo GT zrychlí z 0-100 km/h za 3,3 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 300 km/h. Proti Cayenne Turbo Coupé je tudíž na stovce o šest desetin rychleji a jeho maximální rychlost je o 14 km/h vyšší.

Jedná se tudíž o nejrychlejší SUV Porsche, které má v hledáčku takové vozy jako Lamborghini Urus, to je však se čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo ještě o 10 koní výkonnější. Zajímavostí přitom je, že nejde o tu nejvýkonnější verzi v nabídce Cayennu. Tou je plug-in hybrid Cayenne Turbo S E-Hybrid s výkonem 500 kW (680 koní). I kvůli těžkým bateriím však akceleruje na stovku "jen" za 3,8 sekundy a jede nejvýše rychlostí 295 km/h.

Jak už to ale tak u Porsche bývá, Cayenne Turbo GT se od ostatních derivátů neliší jen vysokým výkonem. Podvozek byl dále o 17 mm snížen, čemuž bylo přizpůsobeno i jeho naladění. Tuhost vzduchového odpružení tak byla dále zvýšena o 15 %, upraveno bylo rovněž nastavení natáčecí zadní nápravy nebo aktivních stabilizátorů. Optimalizací prošla i přední náprava využívající širší pneumatiky, kterými jsou 22" Pirelli P Zero Corsa.

O zastavení se pak stará sériově dodávané karbon-keramické brzdy, zatímco pořádný zvuk dodává sportovní výfukový systém. Ten je z velké části titanový, což spolu s odstraněním středového tlumiče pomohlo snížit jeho hmotnost.

To všechno zajistilo, že si Cayenne Turbo GT zajistilo titul nejrychlejšího SUV na Severní smyčce Nürburgringu, jak už automobilka předem avizovala. Slavnou trať vůz s testovacím jezdcem Larsem Kernem za volantem obkroužilo s časem sedm minut a 38,9 sekundy. Dosavadní držitel rekordu, Audi RS Q8 , to v roce 2019 zvládl za 7:42,253.

Liší se také vzhled, díky novému nárazníku se zvětšenými chladicími otvory nebo rozšířeným blatníkům a karbonovému difusoru vzadu. Nastavitelný zadní spoiler je pak o 25 mm větší než u varianty Turbo, což zvyšuje přítlak. Uvnitř se zase nachází nový multimediální systém či sportovní sedačky, s dvěma místy vzadu.

Porsche Cayenne Turbo GT je již možné objednávat. První vozy se u zákazníků objeví v polovině září.

Doporučujeme

Témata
Avatar - white label
1. 7. 2021 17:14
Re: Předmět
Proti prvnímu Cayenneu je Cayenne coupé vrcholem elegance.
A URUS má taky o parník horší design, než klasická Lamba.
Avatar - CountachSV
30. 6. 2021 21:24
Předmět
... Interier hezkej. Design je ošklivá míchanice ocucanosti tesly a bachratosti audi. Cayenne byl vždy, už od první generace, suverénně nejošklivější soudobé Porsche a tady se to nemění.
Nejlínější designéři na světě potvrzují svou pověst. Lambo vede o parník, ostatně tak je to správně.
Avatar - KANKUNEN
30. 6. 2021 18:05
Re: Parádní vyvrchol
Jsi debil.
Avatar - KANKUNEN
30. 6. 2021 17:20
Re: Parádní vyvrchol
A ty jsi diesel a já taky. A dokonce i nafta je diesel.
30. 6. 2021 17:02
Re: Parádní vyvrchol
Dobre ty :yes: :yes: :yes: