Porsche dostalo vlastní pavilon ve „městě aut“
Za vozy Porsche už nemusíte jen do Zuffenhausenu či rakouského Gmündu. Nově se za nimi můžete vydat i do Wolfsburgu, kde si je můžete rovněž koupit. Nová budova je architektonicky velmi zajímavá, její střecha s ocelovou strukturou svou siluetou připomíná legendární 911. Celkovou konstrukcí stavba odkazuje na automobilový monokok. Od položení základního kamene v říjnu loňského roku přitom uplynulo necelých deset měsíců. Za její podobou a realizací stály společnosti Henn, HG Marz a WES & Partner.
Slavnostního otevření se zúčastnili kromě dvou stovek hostů také nejvyšší muži Volkswagenu a Porsche: Matthias Müller, Martin Winterkorn, Wolfgang Porsche a Ferdinand Piëch. Prezident a generální ředitel Porsche AG Matthias Müller při té příležitosti řekl: „Díky mimořádnému designu je tato budova jediná svého druhu. Má také symbolický a historický rozměr evokující vazby mezi Porsche a Volkswagenem. Ty byly úzké již od začátku a budou takové i v budoucnosti.“
Šéf Autostadtu Otto Wachs prohlásil: „Jako součást vnější komunikace skupiny Volkswagen podporujeme její vývoj. Dáváme rovněž nahlédnout hostům pod pokličku našich značek. Otevření pavilonu Porsche znamená novou kapitolu v historii Autostadtu - a zdaleka ne poslední.“
V pavilonu, který zabírá plochu 1400 m2, je vystaveno na čtvrt stovky aut. Kromě tří ze současné produkce tu najdeme i jeden z prvních exemplářů řady 356 (1948) a další starší vozy, které jsou ovšem prezentovány jako modely v měřítku 1:3! Nechybí audiovizuální prezentace tématických filmů z historie i současnosti. Další modely jsou vystaveny ve skleněných vitrínách venku v přilehlém parku.
Na své si přijdou i děti, které mají šanci se svézt ve dvou elektrických vozítcích. Nejedná se přitom jen o nějaké popojíždění. Pokud prokážou dovednosti za volantem, získají malí adepti řidičského umění také průkaz, který pro ně bude jistě cenným suvenýrem. Na běžných silnicích jej bohužel zatím použít nemohou.
Techničtí studenti se pod odborným vedením podílí na renovaci traktoru Super 308. Ano, Porsche vyrábělo ve své minulosti kromě například vojenských teréňáků i zemědělské stroje. Předchozí generace Cayenne tak ani zdaleka nebyla prvním výrobkem značky s motorem spalujícím naftu...