Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche dostalo vlastní pavilon ve „městě aut“

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Porsche má nově vlastní pavilon v Autostadtu ve Wolfsburgu. Svým tvarem připomíná model 911.

Za vozy Porsche už nemusíte jen do Zuffenhausenu či rakouského Gmündu. Nově se za nimi můžete vydat i do Wolfsburgu, kde si je můžete rovněž koupit. Nová budova je architektonicky velmi zajímavá, její střecha s ocelovou strukturou svou siluetou připomíná legendární 911. Celkovou konstrukcí stavba odkazuje na automobilový monokok. Od položení základního kamene v říjnu loňského roku přitom uplynulo necelých deset měsíců. Za její podobou a realizací stály společnosti Henn, HG Marz a WES & Partner.

Slavnostního otevření se zúčastnili kromě dvou stovek hostů také nejvyšší muži Volkswagenu a Porsche: Matthias Müller, Martin Winterkorn, Wolfgang Porsche a Ferdinand Piëch. Prezident a generální ředitel Porsche AG Matthias Müller při té příležitosti řekl: „Díky mimořádnému designu je tato budova jediná svého druhu. Má také symbolický a historický rozměr evokující vazby mezi Porsche a Volkswagenem. Ty byly úzké již od začátku a budou takové i v budoucnosti.“

Šéf Autostadtu Otto Wachs prohlásil: „Jako součást vnější komunikace skupiny Volkswagen podporujeme její vývoj. Dáváme rovněž nahlédnout hostům pod pokličku našich značek. Otevření pavilonu Porsche znamená novou kapitolu v historii Autostadtu - a zdaleka ne poslední.“

V pavilonu, který zabírá plochu 1400 m2, je vystaveno na čtvrt stovky aut. Kromě tří ze současné produkce tu najdeme i jeden z prvních exemplářů řady 356 (1948) a další starší vozy, které jsou ovšem prezentovány jako modely v měřítku 1:3! Nechybí audiovizuální prezentace tématických filmů z historie i současnosti. Další modely jsou vystaveny ve skleněných vitrínách venku v přilehlém parku.

Na své si přijdou i děti, které mají šanci se svézt ve dvou elektrických vozítcích. Nejedná se přitom jen o nějaké popojíždění. Pokud prokážou dovednosti za volantem, získají malí adepti řidičského umění také průkaz, který pro ně bude jistě cenným suvenýrem. Na běžných silnicích jej bohužel zatím použít nemohou.

Techničtí studenti se pod odborným vedením podílí na renovaci traktoru Super 308. Ano, Porsche vyrábělo ve své minulosti kromě například vojenských teréňáků i zemědělské stroje. Předchozí generace Cayenne tak ani zdaleka nebyla prvním výrobkem značky s motorem spalujícím naftu...

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - Ham.
19. 6. 2012 22:54
Re: BRAVO
Jsa prostý chlapec z vesnice do estetiky světa se neodvažuji diskuzně vstupovati, ale toto je skutečně famózní a perfektně to vystihuje filosofii Porsche, sedí to k němu jak kostel ke křesťanství.
19. 6. 2012 15:20
Re: BRAVO
No tak to sis nabehl na smec, protoze 993 je cenena hlavne a jen proto, ze jeji nastupce Porsche 996 je ta nejhorsi 911 ka vsech dob, mizerna kvalita, mizerne zpracovani, catovani kostu odshora az dolu a symbol upadku znacky, krom verzi GT a Turbo.
Pokud nejake Porsche te doby bylo symbolem kvality, tak spise model 959 a podivej se na jeho ceny tehdy $225.000 a ted $800.000. Z hlavy to nevim, ale myslim ze pri zapocitani inflace by tech tehdejsich $225k bylo tak nejak $400k dneska ... takze 100%ni zhodnoceni nakladu pro stastneho majitele 959ky.
Avatar - Dinar
19. 6. 2012 13:33
Re: BRAVO
Avatar - Dinar
19. 6. 2012 13:32
Re: BRAVO
Ty jsi člověče úplný jasnovidec, charisma po deseti patnácti letech. >:D Pamatuju, zmiňuješ-li Porsche, když přišla 993, vedli se podobné řeči, v tom autě se sedí normálně, šaltpáka se nechová jako vařečka v zatuhlém těstě, to už prostě nemá charisma 911ky, je to tuctový sporťák... hm, a dnes je to jedna z nejceněnějších generací, v kontextu naší diskuse hlavně ceněnější než předcházející 964. Jinými slovy tyhle řeči se vedou pořád dokola.
A pokud jde o roztrhání těla, nevím přesně, co máš na mysli, protože obecně auta patnáct dvacet a více let stará už většinou dosloužila, zejména kvůli korozi, ta min. z poslední dekády jsou na tom v tomto ohledu podstatně lépe, kdybys na tom trval, budeš jimi jezdit za dvacet let zcela bez problémů. Podstata je jinde, tím jak společnost bohatla, byl a je větší tlak na obrátku, lidé si nechávají auto kratší dobu, s kvalitou to nesouvisí. A to, že po 99% procentech produkce neštěkne za patnáct let pes je pravda, jenže to platilo vždy, po těch stejných procentech vozového parku třeba 70. nebo 80. let pes teď zcela určitě neštěká. No, a co se aut týká, hodnotit jinak než poměr kvalita/cena ani nejde, jak ve vztahu ke konkurenci tak ve vztahu k času, auta, u kterých lze mluvit o hodnotě absolutní, to je naprostý okraj, exkluziv segment, limitky supersportů nebo nějaké extravagantní úlety.
19. 6. 2012 12:48
Re: BRAVO
Pokud touzis po nekompromisne kvalitnim autu, ktere ti bude verne jako pes az do roztrhani tela, tak mas dneska docela smulu. Kdysi se totiz takova auta delala, i kdyz levna nebyla nikdy. Dneska je uz nekoupis za zadne rozumne penize, protoze trh o ne nejevi zajem. Tento zpusob uvazovani uz dorazil i do premioveho segmentu. Pro nekoho to reprezentuje skvely pomer cena/kvalita, pro nekoho to reprezentuje upadek. Jsem zvedavy, jaka dnes vyrabena auta budou mit nejake charisma po 10ti 15ti letech. Mozna Veyron, mozna Morgan a mozna nejake sberatelske sportaky ovencene sportovnimi uspechy. To bude zhruba tak vsechno. Po 99.99% dnesni produkce nestekne ani pes. Porsche ted tvori prevazne Panamery a Cayenny a Caymany ... bezpochyby vesmes auta s vybornym pomerem kvalita/cena. ;-\