Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche má nový prodejní rekord

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (52)
Poprvé ve své historii prodala automobilka Porsche přes 200.000 nových vozů v jediném roce, resp. za pouhých jedenáct měsíců.

Společnost Dr. Ing. H.C. F. Porsche AG dodala od ledna do listopadu letošního roku svým zákazníkům celkem 209.894 nových automobilů všech svých modelových řad. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 se jedná o nárůst o 24 %.

Porsche uvádí, že se jedná o nový rekord v prodeji a zároveň poprvé překonanou hranici 200.000 vozů dodaných klientům v jediném roce. Automobilka se sídlem ve Stuttgartu tím výrazně překonává svůj loňský rekord v podobě 189.849 vozů předaných po celém světě.

Detlev von Platen, člen výkonné rady Prodeje a marketingu Porsche AG, k tomuto výsledku uvedl, že s více než 200.000 dodanými automobily dosáhla automobilka důležitého milníku ve své strategii stanovené do roku 2018 ještě před plánovaným termínem.

Porsche v oficiálním prohlášení uvádí, že jen v listopadu letošního roku bylo dodáno celkem 18.110 nových vozů. Nejúspěšnější byl v tomto měsíci Cayenne s 6579 vozy, jehož dodávky oproti listopadu roku 2014 vzrostly o 39 %.

Modelová řada Cayenne byla zároveň prodejně nejúspěšnějším zástupcem své značky v celém sledovaném období od ledna do listopadu roku 2015, kdy bylo zákazníkům dodáno 68.029 těchto SUV, což představuje nárůst o 14 % ve srovnání se stejnými měsíci roku 2014.

PORSCHE AGListopadLeden až listopad
Dodávky vozů klientům20152014Rozdíl (%)20152014Rozdíl (%)
Celkem18.11017.743+2 %209.894169.295+24 %
Evropa5.6685.173+10 %70.50954.455+30 %
Německo2.0311.977+3 %26.99222.221+22 %
Amerika5.2905.481-4 %57.39751.649+11 %
USA4.4494.699-5 %47.81943.732+9 %
Asie-Pacifik, Afrika a Blízký východ7.1527.089+1 %81.89963.101+30 %
Čína5.1124.483+14%54.30240.504+34 %

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (52)
Avatar - Ham.
11. 12. 2015 15:56
Re: no...
1. No to mění. Když Porsche AG vydělá 3 mld. eur, tak vydělá 3 mld. eur a ty jdou vlastníkovi, tedy VW a ne že je deformována nějaká ziskovost. Není. Porsche prostě buď vydělává nebo prodělává jako každý jiný podnik a Porsche naštěstí pro VW vydělává a to velice masivně a to právě díky strategii kterou má a která je jiná než u Ferrari. Proto jsem také v předchozích příspěvcích psal. že pokud by Porsche dělalo stejné věci jako Ferrari a tudíž vydělávalo jako Ferrari, tak by jej vlastníci nakopali, protože zisky Ferrari jsou zlomek zisků Porsche.
2. Pak jsi měl ovšem napsat, že je Ferrari automobilovou značkou s nejlepším ratingem (AAA+ má jinak hromada jiných společností) a ne nejsilnější značkou světa. To není ani omylem.
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 15:20
Re: smutná Evropa
Jo, Subaru je držák.
11. 12. 2015 14:57
Re: smutná Evropa
precti si tenhle strom diskuze odzacatku, proste to jak s tim BMW zachazel jeremy by nevydrzelo zadne auto, ani Shelby ani nic jineho at to pochazi z USA nebo treba Japonska, a o tom cela tahle diskuze je ;-)

a ze bych se klidne vsadil ze treba Subaru by vydrzelo mnohem brutalnejsi zachazeni nez kdejaka amerika, kuprikladu prave Subaru jsou v Praze jedny z mala aut co po 100 tisicich jizdy po ruznych krizenich s tramvaji po Praze nemaj na odpis podvozek :-!
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 14:56
Re: no...
1.Ano, upřesnil jsi to správně. Ale to nic nemění na tom co jsem psal.

2.Tam jde o ten "brand rating", kde je Ferrari hodnoceno jako AAA+ a Porsche jen jako AAA.
Avatar - Ham.
11. 12. 2015 13:54
Re: no...
1. Automobilka Porsche (přesněji Porsche AG) není vlastníkem VW. Naopak vlastníkem Porsche AG je VW. A VW vlastní firma (která nic nevyrábí a je to jen prázdná schránka založená rodinou Porsche/Piech), která se jmenuje Porsche Automobil Holding SE (nebo zkráceně Porsche SE). Je potřeba si neplést hodinky a holinky.
2. Ferrari není nejsilnější značkou světa ani omylem. Podle Brand Finance je na 17 místě mezi automobilkami a není na tom nijak dramaticky lépe než Porsche, které je 23 mezi automobilkami:
[odkaz]