Porsche má problém prodávat hypersport 918 Spyder
Ve světě exkluzivních superaut funguje všechno trošku jinak. Ty nejlepší kousky v nejmenších sériích už bývají prodány dávno předtím, než se o nich vůbec veřejnost dozví a v případě o něco větších edicí bývá v době premiéry vyprodána produkce na roky dopředu. Vezměte si třeba takové Ferrari LaFerrari - stojí přes 1,7 milionu dolarů a přesto Maranello přijalo více než 1000 požadavků. Vyrobit se přitom má jen 499 aut.
Důvod k širokému úsměvu prý mají díky McLarenu P1 za 1,15 milionu dolarů i ve Wokingu a ačkoli zatím odmítají být konkrétní, je jasné, že s odbytem také nebude problém. Ten má ale dost překvapivě Porsche se svým 918 Spyder, které je přitom ze zmíněné trojice s cenovkou 845 tisíc dolarů s přehledem nejlevnější.
Porsche se už při představení konceptu bilo v hruď, jak obrovský zájem studie vyvolala a zákazníky si od té doby průběžně "připravovalo" nejen uvolňováním dalších a dalších informací, ale i prostřednictvím speciálního 911.
Že něco není v pořádku naznačilo už zkraje letošního roku prohlášení top manažera Porsche, že 918 Spyder ještě není vyprodaný, ale že se to změní ve chvíli, kdy zákazníci uvidí finální model. Jak vidno, nestalo se tak. Automobilka pochopitelně není konkrétní, zprávy podobného ražení byznysu neprospívají, nicméně se údajně předpokládá, že v USA, které je stále největším trhem pro supersporty na světě, jenž pojme zpravidla i více, než polovinu jejich veškeré produkce, připadne v průměru jedno auto na dealera, což znamená pouhých 190 vozů! Pokud na zbytek světa tím pádem připadá 728 aut, zdá se, že má Porsche docela velký problém...
Výroba pochopitelně pojede několik let a než se uspokojí prvotní zájem, objeví se určitě další kupci a všech 918 vozů se nakonec nejspíš prodá. Ale že na celou produkci už teď nečeká nedočkavých téměř tisíc bohatých automobilových nadšenců je přinejmenším překvapivé. Jaké jsou podle vás důvody? Diskuze je vaše. :-)