Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche má problém prodávat hypersport 918 Spyder

Michal Fokt
Diskuze (82)
Ačkoli Porsche přijímá objednávky na 918 Spyder už hodně dlouho, stále zůstává významná část z celkově plánovaných 918 aut bez budoucího majitele.

Ve světě exkluzivních superaut funguje všechno trošku jinak. Ty nejlepší kousky v nejmenších sériích už bývají prodány dávno předtím, než se o nich vůbec veřejnost dozví a v případě o něco větších edicí bývá v době premiéry vyprodána produkce na roky dopředu. Vezměte si třeba takové Ferrari LaFerrari - stojí přes 1,7 milionu dolarů a přesto Maranello přijalo více než 1000 požadavků. Vyrobit se přitom má jen 499 aut.

Důvod k širokému úsměvu prý mají díky McLarenu P1 za 1,15 milionu dolarů i ve Wokingu a ačkoli zatím odmítají být konkrétní, je jasné, že s odbytem také nebude problém. Ten má ale dost překvapivě Porsche se svým 918 Spyder, které je přitom ze zmíněné trojice s cenovkou 845 tisíc dolarů s přehledem nejlevnější.

Porsche se už při představení konceptu bilo v hruď, jak obrovský zájem studie vyvolala a zákazníky si od té doby průběžně "připravovalo" nejen uvolňováním dalších a dalších informací, ale i prostřednictvím speciálního 911.

Že něco není v pořádku naznačilo už zkraje letošního roku prohlášení top manažera Porsche, že 918 Spyder ještě není vyprodaný, ale že se to změní ve chvíli, kdy zákazníci uvidí finální model. Jak vidno, nestalo se tak. Automobilka pochopitelně není konkrétní, zprávy podobného ražení byznysu neprospívají, nicméně se údajně předpokládá, že v USA, které je stále největším trhem pro supersporty na světě, jenž pojme zpravidla i více, než polovinu jejich veškeré produkce, připadne v průměru jedno auto na dealera, což znamená pouhých 190 vozů! Pokud na zbytek světa tím pádem připadá 728 aut, zdá se, že má Porsche docela velký problém...

Výroba pochopitelně pojede několik let a než se uspokojí prvotní zájem, objeví se určitě další kupci a všech 918 vozů se nakonec nejspíš prodá. Ale že na celou produkci už teď nečeká nedočkavých téměř tisíc bohatých automobilových nadšenců je přinejmenším překvapivé. Jaké jsou podle vás důvody? Diskuze je vaše. :-)

Michal Fokt
Diskuze (82)
5. 6. 2013 18:02
Re: Stačí si poslechnout jízdní dojmy Chrise Harrise
Jenže mým cílem není být nejrychlejší. A pokud bych si něco takového měl koupit na leštění, tak si ho nechám vyhotovit jako řez. Bude tak mnohem zajímavější. :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 22:30
Re: Je to přirozené
To (naštěstí) NENí.. ;-)
..ani použitou technikou, ani kvalitou materiálů v interiéru :-)
4. 6. 2013 20:56
Re: Je to přirozené
a druhý je to samé
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 17:27
Re: 918
:yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2013 17:27
Re: Je to přirozené
No VW (přece) "vyhlásil" že příští Passat bude větší luxusnější atd., ale uvidíme "jak ho (v reálu) pojmou" (konstrukčně i cenově, prostě "celkově") - rohodně "hlásí" že Passat "půjde VÝŠ" :-)
...což ale stále NIC NEmění na "současném porovnání" - jeden je "masovka bez výraznějšího puncu exklusivity" ;-)