Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je to oficiální! Porsche končí s naftovými motory

David Bureš
Diskuze (62)
Po měsících spekulací je jasno. Vznětové motory se do nabídky značky Porsche nevrátí.

Značka Porsche je skvělým příkladem, jakým vývojem prošly v minulých letech vznětové motory. Když rozšířila nabídku o Cayenne a další „ne sporťáky,“ kvůli oblibě je postupně nabídla i turbodieselem, byť to tradiční fandové podobně jako nabídnutí SUV těžce nesli. I kvůli tomu, že nešlo o vlastní dílo, ale techniku převzatou v rámci VW Group. Když však zájem Evropanů o naftu zase klesá, začalo vedení Porsche jednat o tom, zda se takových motorů zase nezbavit. A teď už je to jasné.

Automobilka oficiálně potvrdila, že dieselové motory už v její nabídce neuvidíme. Jestliže se tak ještě na začátku roku mluvilo o tom, že by se čtyřlitrový naftový osmiválec po zhomologování podle nových emisních norem mohl zase vrátit do nabídky Panamery a Cayennu, nyní je jasné, že se tomu tak již nestane.

„Porsche nedémonizuje naftu. Je a zůstane důležitou pohonnou technikou. My jakožto výrobce sportovních aut, pro kterého hrál diesel vždy až sekundární roli, jsme však dospěli k názoru, že bychom byli rádi, aby naše budoucnost byla bez nafty,“ komentuje rozhodnutí generální ředitel Porsche Oliver Blume.

Stuttgartský výrobce naftové verze svých aut nenabízí už od února, od kdy se spekulovalo, zda se ještě do nabídky vrátí. Porsche celou dobu tvrdilo, že rozhodne zákaznický zájem, který se opravdu projevil. Respektive tedy nezájem, firma jasně registruje klesající zájem zákazníků o taková auta s tím, že jen 12 % loňských prodejů Porsche tvořily vozy s turbodieselem.

Roste naopak zájem o hybridní modely. Konkrétně v Evropě tvoří dnes už 63 % prodejů Panamery právě hybridní verze. I proto automobilka chce do e-mobility investovat do roku 2022 více než šest miliard eur (cca 154 miliard korun).

Výsledkem této investice bude již avizovaný elektromobil Taycan, který na trh dorazí v roce 2019. To ale není vše, automobilka plánuje, že do roku 2025 bude každé druhé její auto elektrifikované – tedy s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.

Firma ale nezapomíná ani na spalovací motory, které hodná dále vyvíjet. Dokonce zdůrazňuje, že puristická, emocionální a silná sportovní auta budou nadále důležitou roli v jejím produktovém portfoliu.

David Bureš
Diskuze (62)
Avatar - white label
6. 10. 2018 22:51
Re: porsche a nafta - ne
[odkaz]
Avatar - Adrouš
6. 10. 2018 18:03
porsche a nafta - ne
Bodeť by ne, nafta patří do traktorů a ne do sporťáků. Teď už jen benzin a nebo elektrika.
5. 10. 2018 21:41
Jedině dobře!
Jedině dobře! Už nastává doba hybridu a elektromobilů a my se s tím všichni hold musíme smířit.
Avatar - white label
25. 9. 2018 11:52
Re: Svět
No, nebýt teď ten silný antidiesel trend, tak by Urus možná dostal ten dieselový V8 taky. ;-)
[odkaz]
25. 9. 2018 10:44
Re: Není to brzo?
dle celosvetovych prodeju to by velice dobrej krok odstranit diesely z nabidky, bez dieselu jim prodeje mirne stoupaji, prvotni pokles prodeju se v nasledujicim kvartalu vratil do normalu a v dalsim se prodeje zase o chup zvedli nad cisla kdy jeste prodavali diesely

je potreba si i uvedomit ze Porsche timto usetrilo cca 100 milionu eur ktere by jinak zaplatili za homologace tech dieselovych variant v Evrope