Porsche Macan může být druhým sériovým elektromobilem značky
Porsche v souvislosti s plány Evropské unie na razantní snížení emisí CO2 o 30 % u osobních automobilů do roku 2025 pracuje na elektrifikaci svých modelů a již nyní má ve své nabídce zástupce modelových řad Cayenne a Panamera s plug-in hybridními pohonnými systémy.
Pro rok 2019 se pracuje na sériové verzi dva roky starého konceptu Mission E. Tento elektromobil má nabídnout výkon kolem 440 kW, dojezd až 500 kilometrů a má být schopný dobít svoje baterie na 80 % jejich kapacity za pouhých 15 minut.
Porsche hodlá zároveň s uvedením svého prvního elektromobilu rozvíjet i nabídku modelů s hybridními pohonnými systémy. Stuttgartská automobilka tak chce pokrýt rostoucí poptávku a zároveň zužitkovat zkušenosti z úspěchů hybridních speciálů v Le Mans.
Sériové provedení konceptu Mission E ovšem nemá být jediným elektromobilem v nabídce značky Porsche a podle informací, které získal Automotive News Europe je aktuálně největším adeptem na proměnu v elektromobil model Macan.
Menší z dvojice SUV značky Porsche má být vhodným základem k proměně v elektromobil díky svým rozměrům i způsobu, jakým jej jeho majitelé velmi často využívají. Prozatím má být vše ve fázi zvažování, ale již padla zmínka o dojezdu a elektrické SUV má v případě svého vzniku zvládnout kolem 500 km na jedno nabití.
V případě proměny některé z modelových řad sportovních vozů Cayman, Boxster a 911 v sériově vyráběný elektromobil jsou prozatím zástupci automobilky Porsche zdrženliví a zmiňují nejčastěji, že k tomu může dojit až deset nebo patnáct let.
Důvodem je především vysoká hmotnost baterií, která se nepříznivě projevuje na jízdních vlastnostech i výkonech sportovních vozů.