Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan může být druhým sériovým elektromobilem značky

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 11. 2017 • 04:19
14
1
Zobrazit náhledy (14)
Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan
Porsche koncem tohoto desetiletí uvede na trh svůj první sériový elektromobil, který má vycházet z konceptu Mission E, ale již nyní se řeší, který z modelů této značky se jako další dočká čistě elektrického provedení.

Porsche v souvislosti s plány Evropské unie na razantní snížení emisí CO2 o 30 % u osobních automobilů do roku 2025 pracuje na elektrifikaci svých modelů a již nyní má ve své nabídce zástupce modelových řad Cayenne a Panamera s plug-in hybridními pohonnými systémy.

Pro rok 2019 se pracuje na sériové verzi dva roky starého konceptu Mission E. Tento elektromobil má nabídnout výkon kolem 440 kW, dojezd až 500 kilometrů a má být schopný dobít svoje baterie na 80 % jejich kapacity za pouhých 15 minut.

Porsche hodlá zároveň s uvedením svého prvního elektromobilu rozvíjet i nabídku modelů s hybridními pohonnými systémy. Stuttgartská automobilka tak chce pokrýt rostoucí poptávku a zároveň zužitkovat zkušenosti z úspěchů hybridních speciálů v Le Mans.

Sériové provedení konceptu Mission E ovšem nemá být jediným elektromobilem v nabídce značky Porsche a podle informací, které získal Automotive News Europe je aktuálně největším adeptem na proměnu v elektromobil model Macan.

Menší z dvojice SUV značky Porsche má být vhodným základem k proměně v elektromobil díky svým rozměrům i způsobu, jakým jej jeho majitelé velmi často využívají. Prozatím má být vše ve fázi zvažování, ale již padla zmínka o dojezdu a elektrické SUV má v případě svého vzniku zvládnout kolem 500 km na jedno nabití.

V případě proměny některé z modelových řad sportovních vozů Cayman, Boxster a 911 v sériově vyráběný elektromobil jsou prozatím zástupci automobilky Porsche zdrženliví a zmiňují nejčastěji, že k tomu může dojit až deset nebo patnáct let.

Důvodem je především vysoká hmotnost baterií, která se nepříznivě projevuje na jízdních vlastnostech i výkonech sportovních vozů.

Související články

Témata
28. 11. 2017 13:47
odhliadnuc
od cenovky je podla mna macan momentalne najlepsie univerzalne auto na trhu. uz dlhsie som toho nazoru tak som sa o nho podelil :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud