Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan oficiálně: Pro začátek se třemi motory

David Bureš
Diskuze (102)
Všechny tři dostupné motory jsou standardně kombinovány s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Dlouho očekávaný nový model z dílny Porsche je konečně tady, SUV Macan debutuje na autosalonu v Los Angeles. Prodej automobilu na evropských trzích včetně českého začne 5. dubna 2014.

Automobilka tvrdí, že se Macan chlubí jízdními vlastnostmi typickými pro vozy Porsche – rychlým zrychlením, obratností a přesným řízením. Typický je i vzhled, při pohledu na Macan je jasné, že se jedná o Porsche.

Příď je v mnohém podobná většímu modelu Cayenne, tvar hlavních světlometů se inspiroval u hybridního supersportu 918 Spyder. Koncová světla používají diody s 3D efektem. Verze Macan Turbo se pak chlubí čtyřbodovými diodami pro denní svícení.

Také vnitřek je známý z ostatních Porsche. Před řidičem jsou tři budíky, otáčkoměr je uprostřed. Barevná obrazovka multimediálního systému na centrální konzoli má úhlopříčku 4,8 palce.

V době uvedení na trh budou v nabídce tři motory. Základem je Macan S s třílitrovým vidlicovým šestiválcem biturbo s 250 kW, nad ním je umístěn Macan Turbo poháněný zcela novou 3,6litrovou V6 biturbo s 294 kW. Zájemce o vznětový motor uspokojí Macan S Diesel s třílitrovým šestiválcem se 190 kW.

Porsche Macan – technické údaje
VerzeMacan SMacan TurboMacan S Diesel
Motor3.0 V6 biturbo3.6 V6 biturbo3.0 V6 turbodiesel
Převodovka7DS7DS7DS
Největší výkon [kW]250294190
Max. rychlost [km/h]254266230
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,4 (5,2)4,8 (4,6)6,3 (6,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,78,96,1
Pozn. Údaje v závorce platí pro verze s paketem Sport Chrono

Do budoucna se počítá i se čtyřválcovými modely – základním benzinovým motorem a dvoulitrovým turbodieselem.

Všechny nabízené motory jsou standardně kombinovány s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK. Standardem je rovněž pohon všech kol. Zadní kola jsou poháněna vždy, ta přední se připojí v případě potřeby. Porsche tvrdí, že systém má jednu z nejrychlejších odezev na světě.

Macan se neztratí ani v terénu, všechny modely disponují off-road funkcí, kdy se systémy auta přizpůsobí pro jízdu v terénu. Základem je také tlačítko Sport určené naopak pro sportovnější jízdu. Za příplatek je dostupný adaptivní podvozek, v jehož případě je možné světlou výšku vozu zvýšit o 40 milimetrů až na 230 milimetrů.

Automobil je dlouhý 4.699 mm, široký 1.923 mm a vysoký 1.624 mm, je tak o 146 mm kratší, 16 mm užší a 82 mm nižší než Cayenne. Macan sdílí své základy s Audi Q5, proti kterému je Porsche o 70 mm delší, 25 mm širší a o 31 mm nižší.

Na německém trhu budou Macan S a Macan S Diesel stát 57.930 eur včetně daně (cca 1,56 milionu korun).Macan Turbo pak přijde na 79.826 eur (2,16 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (102)
Avatar - white label
21. 11. 2013 20:01
Re: JDE TO I BEZ...
Já bych ho příští rok pozval, pokud by připlul na kajaku, měl by vše grátis, ale co by v nekuřáckém baru celou dobu dělal??? :-O
Avatar - Ham.
21. 11. 2013 18:21
Re: Chtělo by to více technických informací
Autocar evidentně netuší, která bije.
Avatar - Ji/Ri
21. 11. 2013 12:28
Re: JDE TO I BEZ...
...ano...neboli skrytý flétnista >:D stejně jako cvrček se s housličkama skrývá v rohu tak i Marianek hledá skrýš, by se nerušeně věnovati mohl hře na flétny a klarinety >:D >:-[]
Avatar - Ji/Ri
21. 11. 2013 12:26
Re: JDE TO I BEZ...
Brouku, jsi u Porsche ne v garáži, kde z žigulů bouchaj fluidy.... pokud nerozumíš, tak se na to téma pobav s někým, kdo do této skupiny spadá, kdo prémii jezdí a pod. A začni třeba zrovna u Tebou jmenovaných ...Labilů... myslím, že by se ti labilno teprve udělalo.... howkh a peace >:D :-!
Avatar - Ji/Ri
21. 11. 2013 12:23
Re: JDE TO I BEZ...
>:D asi ho picnu navečír kuší >:D :yes: