Porsche Macan oficiálně: Pro začátek se třemi motory
Dlouho očekávaný nový model z dílny Porsche je konečně tady, SUV Macan debutuje na autosalonu v Los Angeles. Prodej automobilu na evropských trzích včetně českého začne 5. dubna 2014.
Automobilka tvrdí, že se Macan chlubí jízdními vlastnostmi typickými pro vozy Porsche – rychlým zrychlením, obratností a přesným řízením. Typický je i vzhled, při pohledu na Macan je jasné, že se jedná o Porsche.
Příď je v mnohém podobná většímu modelu Cayenne, tvar hlavních světlometů se inspiroval u hybridního supersportu 918 Spyder. Koncová světla používají diody s 3D efektem. Verze Macan Turbo se pak chlubí čtyřbodovými diodami pro denní svícení.
Také vnitřek je známý z ostatních Porsche. Před řidičem jsou tři budíky, otáčkoměr je uprostřed. Barevná obrazovka multimediálního systému na centrální konzoli má úhlopříčku 4,8 palce.
V době uvedení na trh budou v nabídce tři motory. Základem je Macan S s třílitrovým vidlicovým šestiválcem biturbo s 250 kW, nad ním je umístěn Macan Turbo poháněný zcela novou 3,6litrovou V6 biturbo s 294 kW. Zájemce o vznětový motor uspokojí Macan S Diesel s třílitrovým šestiválcem se 190 kW.
Porsche Macan – technické údaje | |||
Verze | Macan S | Macan Turbo | Macan S Diesel |
Motor | 3.0 V6 biturbo | 3.6 V6 biturbo | 3.0 V6 turbodiesel |
Převodovka | 7DS | 7DS | 7DS |
Největší výkon [kW] | 250 | 294 | 190 |
Max. rychlost [km/h] | 254 | 266 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,4 (5,2) | 4,8 (4,6) | 6,3 (6,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,7 | 8,9 | 6,1 |
Pozn. Údaje v závorce platí pro verze s paketem Sport Chrono |
Do budoucna se počítá i se čtyřválcovými modely – základním benzinovým motorem a dvoulitrovým turbodieselem.
Všechny nabízené motory jsou standardně kombinovány s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK. Standardem je rovněž pohon všech kol. Zadní kola jsou poháněna vždy, ta přední se připojí v případě potřeby. Porsche tvrdí, že systém má jednu z nejrychlejších odezev na světě.
Macan se neztratí ani v terénu, všechny modely disponují off-road funkcí, kdy se systémy auta přizpůsobí pro jízdu v terénu. Základem je také tlačítko Sport určené naopak pro sportovnější jízdu. Za příplatek je dostupný adaptivní podvozek, v jehož případě je možné světlou výšku vozu zvýšit o 40 milimetrů až na 230 milimetrů.
Automobil je dlouhý 4.699 mm, široký 1.923 mm a vysoký 1.624 mm, je tak o 146 mm kratší, 16 mm užší a 82 mm nižší než Cayenne. Macan sdílí své základy s Audi Q5, proti kterému je Porsche o 70 mm delší, 25 mm širší a o 31 mm nižší.
Na německém trhu budou Macan S a Macan S Diesel stát 57.930 eur včetně daně (cca 1,56 milionu korun).Macan Turbo pak přijde na 79.826 eur (2,16 milionu korun).