Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Muzeum oslavuje 50 let modelů RS výstavou Spirit of Carrera RS

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 9. 2022 • 20:06
52
Zobrazit náhledy (52)
Výstava "Spirit of Carrera RS" Výstava "Spirit of Carrera RS" Výstava "Spirit of Carrera RS" Výstava "Spirit of Carrera RS" Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS

Muzeum automobilky v Zuffenhausenu vystaví modely RS různých generací, závodní modely i prototypy.

Automobilka Porsche si letos připomíná 50 let od premiéry prvního modelu s označením RS, kterým je dnes již legendární Porsche 911 Carrera RS 2.7, představené 5. října roku 1972 během pařížského autosalonu.

Vůz, který vznikl z důvodu homologace nového závodního Porsche 911 pro skupinu 4, byl osazen vzduchem chlazeným plochým šestiválcem, jehož objem byl zvětšen z 2.4 na 2.7 litru a navíc dostal nový systém vstřikování paliva. Výkon tak vzrostl na 210 koní a 255 Nm točivého momentu, o jeho přenos na kola se pak starala pětistupňová manuální převodovka.

První Porsche s plaketkou RS nabízelo akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a maximální rychlost až 245 km/h. Kromě vyššího výkonu však ostrý model dostal i řadu dalších vylepšení, díky kterým se výrazně lišil od zbytku tehdejší nabídky. Vedle předního spoileru se naprosto ikonickým stal zadní spoiler ve stylu „duck-tail“.

Video se připravuje ...

Automobilka musela kvůli homologaci vozu pro závodní účely postavit alespoň 500 vozů silničních, model se však stal natolik populárním, že se prodalo okolo 1580 kusů. Zákazníci si navíc mohli vybrat mezi paketem Sport, který snižoval hmotnost například odstraněním zadních sedaček, čalounění a ručních opěrek, nebo Touring, přinášejícím měkčí odpružení a drobnosti jako elektrické ovládání oken.

V rámci výstavy, která nese označení Spirit of Carrera RS, se návštěvníci muzea automobilky v Zuffenhausenu mohou těšit jak na prototyp originálního RS v zelené metalíze, tak na novější generace vozu s ikonickým označením, včetně modelů 964, 996, 997, 991 nebo 992. Chybět ale nebude ani moderní Porsche 911 Sport Classic.

Součástí výstavy budou také různé dobové propagační materiály a fotografie, které pomohou přiblížit příběh jak původního modelu RS, tak i jeho extrémnějšího závodního sourozence RSR, který se na výstavě také objeví. Při vzdálenosti cca 474 km z Prahy sice Porsche Muzeum není nejbližší destinací, výstava zahájená 20. září ale jistě potěší každého milovníka značky.

Doporučujeme

Témata