Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche opět investovalo miliony do syntetických paliv

Továrna Porsche
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
46 Fotogalerie
Diskuze (17)

Automobilka sice plánuje ve velkém elektrifikovat, přesto chce uchovat naživu i spalovací motory – zejména pod kapotou svých tradičních modelů.

Automobilka Porsce je jedním z nejvýraznějších podporovatelů takzvaných syntetických paliv, která by měly být jednou z budoucích záchran pro automobily se spalovacími motory. I proto nyní společnost investovala dalších 75 milionů dolarů do holdingu HIF Global LLC, který sdružuje hned několik závodů na výrobu takzvaných e-paliv.

HIF Globel LLC je mezinárodně aktivní společnost, která sdružuje projekty vývoje a výstavby závodů na produkci e-paliv. Jedním z nich bude i závod Haru Oni v čilském Punta Arenas, s jehož výstavbou začala společnost Porsche již v září loňského roku. Partnery projektu, který by měl fungovat s minimálními emisemi, jsou navíc Siemens Energy a ExxonMobil.

Do holdingu HIF Global ovšem investují i další významné podniky, včetně čilské společnosti Andes Mining & Energy nebo amerických společnosti EIG, Baker Hughes nebo Gemstone Investments. Nové investice by holding měl využít pro další rozvoj závodů na produkci syntetických paliv v energeticky bohatých státech, jako je právě Čile, Austrálie nebo USA.

E-paliva významně přispívají k ochraně klimatu a smysluplně doplňují naši elektromobilitu. Investováním do průmyslové výroby e-paliv Porsche dále rozšiřuje svůj závazek k udržitelné mobilitě. Celkově naše investice do vývoje a poskytování této inovativní technologie činí přes 100 milionů dolarů,“ uvedla Barbara Frenkel, členka představenstva Porsche AG.

Připomeňme, že v Čile vyráběná e-paliva bude automobilka nejprve využívat pro potřeby své motorsportové divize, následně by se měla začít objevovat také v továrnách automobilky a Porsche Experience centrech. Výroba by přitom měla odstartovat zhruba v polovině tohoto roku.

K výrobě bude používána voda, která bude za pomoci udržitelně získané elektrické energie rozdělena na kyslík a vodík. Vodík pak bude kombinován s CO2 vyfiltrovaným ze vzduchu, čímž vznikne syntetický metanol, následně přeměnitelný na e-paliva. CO2 stopa těchto paliv by tak měla být i díky udržitelné výrobě téměř nulová. Otázkou však bude jejich cena.

Vstoupit do diskuze (17)