Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche opět investovalo miliony do syntetických paliv

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Automobilka sice plánuje ve velkém elektrifikovat, přesto chce uchovat naživu i spalovací motory – zejména pod kapotou svých tradičních modelů.

Automobilka Porsce je jedním z nejvýraznějších podporovatelů takzvaných syntetických paliv, která by měly být jednou z budoucích záchran pro automobily se spalovacími motory. I proto nyní společnost investovala dalších 75 milionů dolarů do holdingu HIF Global LLC, který sdružuje hned několik závodů na výrobu takzvaných e-paliv.

HIF Globel LLC je mezinárodně aktivní společnost, která sdružuje projekty vývoje a výstavby závodů na produkci e-paliv. Jedním z nich bude i závod Haru Oni v čilském Punta Arenas, s jehož výstavbou začala společnost Porsche již v září loňského roku. Partnery projektu, který by měl fungovat s minimálními emisemi, jsou navíc Siemens Energy a ExxonMobil.

Do holdingu HIF Global ovšem investují i další významné podniky, včetně čilské společnosti Andes Mining & Energy nebo amerických společnosti EIG, Baker Hughes nebo Gemstone Investments. Nové investice by holding měl využít pro další rozvoj závodů na produkci syntetických paliv v energeticky bohatých státech, jako je právě Čile, Austrálie nebo USA.

E-paliva významně přispívají k ochraně klimatu a smysluplně doplňují naši elektromobilitu. Investováním do průmyslové výroby e-paliv Porsche dále rozšiřuje svůj závazek k udržitelné mobilitě. Celkově naše investice do vývoje a poskytování této inovativní technologie činí přes 100 milionů dolarů,“ uvedla Barbara Frenkel, členka představenstva Porsche AG.

Připomeňme, že v Čile vyráběná e-paliva bude automobilka nejprve využívat pro potřeby své motorsportové divize, následně by se měla začít objevovat také v továrnách automobilky a Porsche Experience centrech. Výroba by přitom měla odstartovat zhruba v polovině tohoto roku.

K výrobě bude používána voda, která bude za pomoci udržitelně získané elektrické energie rozdělena na kyslík a vodík. Vodík pak bude kombinován s CO2 vyfiltrovaným ze vzduchu, čímž vznikne syntetický metanol, následně přeměnitelný na e-paliva. CO2 stopa těchto paliv by tak měla být i díky udržitelné výrobě téměř nulová. Otázkou však bude jejich cena.

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2022 11:12
Re: Toyota
vodík jako ÚLOŽIŠTĚ ENERGIE rozhodně = spalování ti vysvětlil mikesus (proč to NEBUDE MASOVKA)
Avatar - Ja Prvni 123
8. 4. 2022 09:53
Re: Toyota
Hmm.
A jak se bude skladovat?
On má prevít tak malý molekuly, že proleze i oceli ... a ta ocel u toho zkrehne.
:-(
Ten řetězec by šel dokončit až k metanu. Ten se dá slušně skladovat i spalovat

Akorát tím si fakt moc neposloužíme, proti metanu je CO2 jen taková nedůležité drobnost, pro planetu.

;-)
Avatar - Ja Prvni 123
8. 4. 2022 09:32
Re: fosilní paliva přežijou všechno
Jednou fakt dojdou, to je prostě fakt.

My už se toho teda nedožijeme, ale nakonec fakt dojdou.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 4. 2022 09:30
Ano, tohle považuji za cestu.
A dokonce mě ani neděsí představa, že ten řetězec bude fungovat jinak a kolama bude točit fakt elektromotor.

Vadí mi baterky a dobíjení šňůrou. To je prostě slepá cesta.
7. 4. 2022 23:17
Re: fosilní paliva přežijou všechno
A to je ten prieser. ;-)