Porsche opět investovalo miliony do syntetických paliv
Automobilka sice plánuje ve velkém elektrifikovat, přesto chce uchovat naživu i spalovací motory – zejména pod kapotou svých tradičních modelů.
Automobilka Porsce je jedním z nejvýraznějších podporovatelů takzvaných syntetických paliv, která by měly být jednou z budoucích záchran pro automobily se spalovacími motory. I proto nyní společnost investovala dalších 75 milionů dolarů do holdingu HIF Global LLC, který sdružuje hned několik závodů na výrobu takzvaných e-paliv.
HIF Globel LLC je mezinárodně aktivní společnost, která sdružuje projekty vývoje a výstavby závodů na produkci e-paliv. Jedním z nich bude i závod Haru Oni v čilském Punta Arenas, s jehož výstavbou začala společnost Porsche již v září loňského roku. Partnery projektu, který by měl fungovat s minimálními emisemi, jsou navíc Siemens Energy a ExxonMobil.
Do holdingu HIF Global ovšem investují i další významné podniky, včetně čilské společnosti Andes Mining & Energy nebo amerických společnosti EIG, Baker Hughes nebo Gemstone Investments. Nové investice by holding měl využít pro další rozvoj závodů na produkci syntetických paliv v energeticky bohatých státech, jako je právě Čile, Austrálie nebo USA.
„E-paliva významně přispívají k ochraně klimatu a smysluplně doplňují naši elektromobilitu. Investováním do průmyslové výroby e-paliv Porsche dále rozšiřuje svůj závazek k udržitelné mobilitě. Celkově naše investice do vývoje a poskytování této inovativní technologie činí přes 100 milionů dolarů,“ uvedla Barbara Frenkel, členka představenstva Porsche AG.
Připomeňme, že v Čile vyráběná e-paliva bude automobilka nejprve využívat pro potřeby své motorsportové divize, následně by se měla začít objevovat také v továrnách automobilky a Porsche Experience centrech. Výroba by přitom měla odstartovat zhruba v polovině tohoto roku.
K výrobě bude používána voda, která bude za pomoci udržitelně získané elektrické energie rozdělena na kyslík a vodík. Vodík pak bude kombinován s CO2 vyfiltrovaným ze vzduchu, čímž vznikne syntetický metanol, následně přeměnitelný na e-paliva. CO2 stopa těchto paliv by tak měla být i díky udržitelné výrobě téměř nulová. Otázkou však bude jejich cena.