Porsche otevírá nový závod na výrobu osmiválců
Porsche do výstavby a zařízení svého nového závodu na výrobu osmiválcových motorů, umístěného v hlavním areálu automobilky Porsche ve Stuttgart-Zuffenhausenu, investovalo 80 milionů eur a při plném využití jeho kapacity zde může 400 zaměstnanců vyrábět kolem 200 osmiválců denně.
V první fázi se nový výrobní podnik zaměří výhradně na výrobu moderních osmiválcových motorů pro novou generaci Porsche Panamera. S ohledem na velmi přesné procesy jejich výroby zde proto mají pracovat vysoce kvalifikovaní zaměstnanci, kteří jsou zaškolení pro nasazení v několika fázích montáže, aby se zabránilo jednotvárnosti. Cílem je, aby prakticky každý z nich ovládal montáž kompletního motoru.
Samotní zaměstnanci nového výrobního podniku se přitom zapojují do úprav režimu výroby a stojí za téměř stovkou návrhů na zdokonalení výrobního procesu. Porsche zde například realizovalo nový způsob dopravy komponentů za pomoci elektrických transportních vozíku programovatelných jejich uživateli. Nástroje, které jsou při výrobě používány jsou ergonomicky optimalizovány, aby manipulace s nimi byla co nejpohodlnější.
Montáž nového motoru zde začíná vždy jednou za tři a půl minuty. Celkem 95 nosičů rozpracovaných motorů se pohybuje po lince ve tvaru písmene U, jejíž celková délka je 432 metrů. Za kompletním a plně funkčním osmiválcem je mimo jiné 110 pracovních úkonů a 6,2 hodiny práce.
Výstavba nového závodu na výrobu motorů, umístěného v západní expanzní zóně hlavního podniku automobilky Porsche, byla zahájena začátkem roku 2014. Ve své aktuální podobě jeho budova disponuje podlahovou plochou 10.000 m2, rozdělenou do dvou pater. V přízemí sídlí logistika, zatímco v patře probíhá montáž motorů.
Již nyní je myšleno na další možné rozšíření výroby i samotné budovy, v jejíž přední třípodlažní části jsou umístěny kanceláře a společenské prostory.
Porsche pak vedle samotného interiéru zmiňuje i umístění solárních panelů na střeše, generujících až 242.500 kWh ročně, což má představovat úsporu až 105 metrických tun oxidu uhličitého ve srovnání s konvenční výrobou elektřiny. Velká část střechy je pak navíc ještě osazena rostlinami, čímž se má tato budova podílet na zlepšení kvality ovzduší.
Vedení automobilky v současnosti plánuje další rozvoj výroby v hlavním závodě rozkládajícího se na ploše 600 tisíc metrů čtverečních. V blízké budoucnosti zde má být investováno více než jedna miliarda eur do rozšíření podniku o výrobu hybridních a čistě elektrických pohonných systémů. V souvislosti s těmi plány se počítá s vytvořením více než 1000 nových pracovních míst.