Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche otevírá nový závod na výrobu osmiválců

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (44)
Automobilka Porsche začala psát novou kapitolu ve výrobě svých motorů a zároveň si tímto krokem buduje potřebné základy pro výrobu elektrických pohonných systémů.

Porsche do výstavby a zařízení svého nového závodu na výrobu osmiválcových motorů, umístěného v hlavním areálu automobilky Porsche ve Stuttgart-Zuffenhausenu, investovalo 80 milionů eur a při plném využití jeho kapacity zde může 400 zaměstnanců vyrábět kolem 200 osmiválců denně.

V první fázi se nový výrobní podnik zaměří výhradně na výrobu moderních osmiválcových motorů pro novou generaci Porsche Panamera. S ohledem na velmi přesné procesy jejich výroby zde proto mají pracovat vysoce kvalifikovaní zaměstnanci, kteří jsou zaškolení pro nasazení v několika fázích montáže, aby se zabránilo jednotvárnosti. Cílem je, aby prakticky každý z nich ovládal montáž kompletního motoru.

Samotní zaměstnanci nového výrobního podniku se přitom zapojují do úprav režimu výroby a stojí za téměř stovkou návrhů na zdokonalení výrobního procesu. Porsche zde například realizovalo nový způsob dopravy komponentů za pomoci elektrických transportních vozíku programovatelných jejich uživateli. Nástroje, které jsou při výrobě používány jsou ergonomicky optimalizovány, aby manipulace s nimi byla co nejpohodlnější.

Montáž nového motoru zde začíná vždy jednou za tři a půl minuty. Celkem 95 nosičů rozpracovaných motorů se pohybuje po lince ve tvaru písmene U, jejíž celková délka je 432 metrů. Za kompletním a plně funkčním osmiválcem je mimo jiné 110 pracovních úkonů a 6,2 hodiny práce.

Výstavba nového závodu na výrobu motorů, umístěného v západní expanzní zóně hlavního podniku automobilky Porsche, byla zahájena začátkem roku 2014. Ve své aktuální podobě jeho budova disponuje podlahovou plochou 10.000 m2, rozdělenou do dvou pater. V přízemí sídlí logistika, zatímco v patře probíhá montáž motorů.

Již nyní je myšleno na další možné rozšíření výroby i samotné budovy, v jejíž přední třípodlažní části jsou umístěny kanceláře a společenské prostory.

Porsche pak vedle samotného interiéru zmiňuje i umístění solárních panelů na střeše, generujících až 242.500 kWh ročně, což má představovat úsporu až 105 metrických tun oxidu uhličitého ve srovnání s konvenční výrobou elektřiny. Velká část střechy je pak navíc ještě osazena rostlinami, čímž se má tato budova podílet na zlepšení kvality ovzduší.

Vedení automobilky v současnosti plánuje další rozvoj výroby v hlavním závodě rozkládajícího se na ploše 600 tisíc metrů čtverečních. V blízké budoucnosti zde má být investováno více než jedna miliarda eur do rozšíření podniku o výrobu hybridních a čistě elektrických pohonných systémů. V souvislosti s těmi plány se počítá s vytvořením více než 1000 nových pracovních míst.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (44)
Avatar - speedfred
10. 7. 2016 16:09
Re: Osmiválcová kachna
ach,ach ty by si snáď za audi aj položil zivot ;-\
PS : Nico nám bol dnes akýsi jalový na vode,ako vždy.
Avatar - AUDIRS6
10. 7. 2016 10:43
Re: Osmiválcová kachna
Automobilka Audi sa pise s velkym "A". Neopravil si to za celu noc, ok, nech sa paci:

Ara uz nieje ara, ale Sun Wu-kchung ! >:D >:D >:D >:D

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

10. 7. 2016 09:03
Re: Osmiválcová kachna
s 10 valcem jsem se vozil v RS6
Avatar - Hammunasakra
10. 7. 2016 00:04
Re: Osmiválcová kachna
Co bys chtěl opravit? :-)

Co bys chtěl zveřejnit? >:-[]

Co řikáš na revoluční motor Koenigseggu? ;-)
Avatar - AUDIRS6
9. 7. 2016 23:55
Re: Osmiválcová kachna
tak opravis to, ci ta tu mam zverejnit ? >:-[]