Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera S E-Hybrid má státní dotaci a může zdarma do Londýna

Michal Fokt
Diskuze (5)
Britští majitelé hybridní Panamery se mají. Stát jim z pořizovací ceny sleví 150 tisíc korun a ještě nemusí platit ekologický poplatek za vjezd do centra Londýna.

Podpora ekologicky šetrných vozidel může mít zajímavé paradoxy. Britská vláda dotuje ta auta, která splňují požadavky pro zařazení do emisní normy ULEV (Ultra-Low Emission Vehicle), slevou 25 % z ceny vozu. Vzhledem k tomu, že ULEV splňují pouze plug-in hybridy, elektromobily a vodíková auta, je jasné, že jednak těch podporovaných aut nejsou desetitisíce a navíc se vesměs počítá s malými městskými autíčky, byť také nejsou zrovna laciná.

Jenže normu ULEV splňuje i 306kilowattové Porsche Panamera S E-Hybrid, což je vůz za 89 tisíc liber, jehož emise oxidu uhličitého v kombinovaném jízdním cyklu činí 71 g na kilometr. Pro takovéto extrémní případy však tamní legislativa pamatuje na rozumný strop ve výši maximálně 5000 liber, sleva u německého liftbacku tedy nedělá závratných 22.500 liber. I tak ovšem v korunách přibližně stopadesátitisícový bonus určitě potěší i zámožné kupce Panamery.

Ba co víc - ULEV auta jsou také po zpřísnění podmínek pro výběr "congestion charge", zavedených kvůli drastickému nárůstu dieselů v centru Londýna, jedinými vozy, zcela osvobozenými od poplatku za vjezd do centra britské metropole a majitel Panamery S E-Hybrid tedy bude, pokud do Londýna pravidelně jezdí, šetřit další nemalé částky. Přitom je vcelku lhostejno, zda si elektrickou energii už stihl vyplýtvat bezhlučným odjezdem z domova nebo si ji skutečně nechává až pro pohyb po centru města. Dá se tedy předpokládat, že tento vůz k čistotě ovzduší v Londýně moc nepřispěje...

Michal Fokt
Diskuze (5)
30. 11. 2013 16:41
Re: To by nebyl Fokt ......
Nicméně má pravdu. Cílem congestion charge je zlepšit dopravu snížením počtu aut. Tohle je jen další benefit pro podporu vozidel s nízkou spotřebou. Podobně jako snadnější parkování, nebo možnost využívat vyhrazených pruhů v jiných zemích/ městech.

Po posledním zpřísnění už diesely na zvýhodnění nedosáhnou (limit je myslím 75 g/km, tedy asi 2,8 litru nafty na 100 km). Dříve byly také zvýhodňované. Ale hybridy s dieselovým motorem mohou. Plug-in hybridy na to dosáhnou díky R101.
Avatar - Dylan McKay
30. 11. 2013 14:54
Re: To by nebyl Fokt ......
WinDiesel, naopak ty pliveš jedovaté sliny na vše co nesmrdí naftou, pana Fokta si proto neber do úst.
Zavři se na hodinu se svým nastartovaným voňavým nafťákem do garáže a pak zkus znovu něco napsat...
Avatar - WinDiesel
30. 11. 2013 10:20
To by nebyl Fokt ......
......... kdyby neplivnul jedovatou slinu na diesely.
Uvedené opatření bylo zaměřeno (teoreticky) proti nadměrné dopravě jakýchkoli vozidel do centra Londýna, s diesely to souvisí jen potud, že jsou to také vozidla se spalovacím motorem.
V praxi se ukázalo, že emise sníženy nebyly, ale londýnská radnice získala spoustu peněz výběrem ................. daně - a o nic jiného se nejedná a nikdy se ani nejednalo.
Kdo Vám pane Fokte šlápl na bebíčko, že Vám diesely tak vadí? A nebo se neumíte vyprofilovat jinak než podobnými lživými štěky?
29. 11. 2013 22:40
Nuž ... ekodebilizmus v praxi ....
Ekohlupákom sa v EÚ dnes v celku darí .....

V nákupnom centre som videl najlepšie miesta pre "vozy s nízkou spotrebou" .... samozrejme tam stálo všetko možné a nik to nekotroloval .... ale firma si môže povedať, že je "ekologická" ....