Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera S Hybrid: Šestiválec se spotřebou 6,8 l/100km

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Kombinace šestiválce s elektromotorem, známá z Cayenne S Hybrid, přivádí Panameru mezi úsporné luxusní modely.

Luxusní pětidveřový hatchback značky Porsche je zase o něco blíže těm zákazníkům, kteří se dosud obávali pošramocení módní zelené image. V Ženevě automobilka představí bezmála pětimetrovou Panameru spalující benzin, která však současně umí absolvovat evropský jízdní kombinovaný cyklus se spotřebou 7,1 l/100 km. Extrémní verze se speciálními pneumatikami značky Michelin se dostane dokonce na hodnotu 6,8 l/100 km.

Porsche Panamera S Hybrid dostala stejné hnací ústrojí, které pohání Cayenne S Hybrid. Pod kapotou je tedy třílitrový mechanicky přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI (245 kW), kterému asistuje elektromotor (34 kW).

Obě jednotky mohou pohánět automobil samostatně, nebo v součinnosti. Panamera S Hybrid je tedy tzv. full-hybrid.

Elektromotor, umístěný v kompaktním hybridním modulu mezi motorem a osmistupňovou převodovkou Tiptronic S, sdružuje funkci generátoru elektrické energie i startéru. Stejně jako hybridní Cayenne umí i tato Panamera vypnout spalovací motor kdykoliv není jeho činnost nutná a to až do rychlosti 165 km/h (Cayenne 156 km/h).

Celkový výkon 279 kW stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za rovných 6 s. Nejvyšší rychlost šplhá k 270 km/h.

Standardní výbava Porsche Panamera S Hybrid je širší než v případě osmiválcových Panamer S. Připlácet není potřeba za vzduchové odpružení, adaptivní tlumiče, Servotronic, nebo zadní stěrač.

15 měsíců od zahájení prodeje Panamery zaznamenalo Porsche již 30.000 objednávek. Panamera S Hybrid je šestou variantou této modelové řady.

Cena modelu Panamera S Hybrid pro český trh byla stanovena na 2.663.000,- Kč včetně DPH.

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Avatar - Hamunasakra
17. 2. 2011 13:41
Re: 6,8
Proč? Rozebíralo se tady že reálná spotřeba asi spíš nebude taková jak uvádí výrobce a to mi připomnělo test věnující se přesně téhle problematice. Jo když jedeš se syrovejma vajíčkama mezi nohou a pedálem jak plynu tak brzdy, tak máš šanci se udávanejm průměrum alespoň přiblížit :-)
Jak jsem napsal minule byl test spotřeby při normálních rychlostech, tentokrát při 180 km/h. Alespoň mně ten test přišel docela zajímavej - i když jen potvrdil to co vlastně víme, velký motory maj spotřebu furt víceméně stejnou, "moderní" dowsizingový jsou vhodný hlavně na ekojízdu, při průměrný to už tak převratný není a při svižný nejsou úsporný, jsou dokonce hodně neúsporný - dokonce víc než starší vícválcový velkoobjemový motorizace.
No a tipnul jsem si že tohle Porsche nebude jezdit za 6,8, ale že na svou velikost a dynamiku úsporný určitě bude. Tak to je tak ve zkratce všechno = fakt nevim co tě mohlo tak zarazit :-)
Avatar - T613
17. 2. 2011 13:25
Re: 6,8
fanoušek Škody fakt nejsem, jen mě zarazil tvůj příspěvek
Avatar - Hamunasakra
17. 2. 2011 11:43
Re: 6,8
A co s tím mám podle tebe společnýho já?? :-)
Test jsem nevymyslel, jen jsem ho četl a tady na něj upozornil - ale co se mě týče, já fakt dám přednost autu typu MB E-Klasse, vozy jako je ta krabice s minimotorem a nejvyšší spotřebou mě osobně neberou. Jinak ale vidim jako správný, že někdo udělal přehled napříč kategoriema vozů, jakou uváděnou a reálnou spotřebu mají jak benzíny tak diesly od jednoho modelu a jakou spotřebu mají i v rychlostech kdy se běžně spotřeba neměří.
A ty jsi dle reakce asi fanda škodovky ;-) - to já když už tak spíš tý Tatry, ta byla fakt zajímavá. Už něco pamatuju, ale za mýho života byly škodovky vždycky jen .... :-)
Avatar - T613
17. 2. 2011 11:10
Re: 6,8
ale to, že ten motor je v šílené krabici ti vůbec nepřijde na rozum, viď. Navíc při rychlosti na které to auto není navrženo, respektive není to jeho optimum. 8-s
Avatar - Hamunasakra
17. 2. 2011 10:59
Re: 6,8
To neni srovnání těhle dvou, ale srovnání víceméně všech kategorií vozů ... ve 180 km/h (v předchozím čísle bylo srovnání dieslu-nafty, tentokrát holt jak moc vzroste spotřeba při německý dálniční rychlosti - je to německej test.
No a jak to holt u maloobjemových přeplňovaných motorů bývá - při ekojízdě je spotřeba fajn, když na to člověk trochu šlápne je horší než u starýho V6 třílitru :-)