Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Světová premiéra v Šanghaji (kompletní informace, nové fotografie, plakaty)

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 4. 2009 • 02:53
87
51
Zobrazit náhledy (87)
Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera Porsche Panamera
Na autosalonu v Šanghaji slaví světovou premiéru čtvrtá modelová řada automobilky Porsche – Panamera.

Německá automobilka zveřejnila první fotografii loni v září, od té doby Panameru postupně odhalovala včetně technických údajů a německých cen. V Šanghaji, kde probíhá autosalon od 19. do 28. dubna, ji odborná i laická veřejnost může spatřit poprvé na živo.

Technika

Panamera má pod kapotou podélně uložené velkoobjemové osmiválce s přímým vstřikováním paliva. Mají objem 4806 cm3, základní nepřeplňovaná verze poskytuje 294 kW (400 k), točivý moment má hodnotu 500 Nm. Přeplňovaná verze má o 100 koní a 200 Nm více, tedy 368 kW a 700 Nm. Jak atmosférický, tak přeplňovaný motor splňují emisní normu Euro 5.

Základní Panamera S má jako jediná verze přímo řazenou převodovku, stejně jako ostatní varianty bude ovšem v nabídce i s dvouspojkovou převodovku PDK. Ta je standardně vybavena také systémem samočinného vypínání a startování motoru (Auto Start Stop). K dispozici je také pohon všech kol pro Panameru 4S.

Podvozek

Panamera má velkorysý rozvor 2,92 m. Přední náprava využívá osvědčenou lichoběžníkovou konstrukci s pomocným rámem, zadní je víceprvková.

Vpředu jsou pružicí a tlumicí jednotky integrovány do jednoho celku, vzadu jsou naopak odděleny. V základním režimu je Panamera pohodlným cestovním automobilem, stiskem tlačítka adaptivních tlumičů PASM se komfortní charakter podvozku mění ve sportovní. Variabilní charakteristiku mají také jednotky vzduchového odpružení (standard pro Panameru Turbo, v ostatních modelech za příplatek), které v případě potřeby zařazují do systému další přídavný pružící objem stlačeného vzduchu. Elektronická stabilizace integruje také funkci zadního řízeného nápravového diferenciálu.

Karoserie

Panamera bude konkurovat jak supersportovním, tak i luxusním sedanům. Můžeme ji tedy zařadit po bok Maserati Quattroporte i Mercedesu třídy S. Délka ovšem odpovídá svými 4,97 m největším zástupcům vyšší střední třídy (Chrysler 300C dokonce přesahuje pětimetrovou hranici). Královskou šířkou 1,93 m pak ovšem všechny konkurenty překonává. Výška činí necelých 1,43 m.

Porsche Panamera - srovnání rozměrů s luxusní konkurencí
ZnačkaPorscheBentleyMaserati
ModelPanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Délka [mm]497052905097
Šířka [mm]193119761895
Výška [mm]141814751438
Rozvor [mm]292030653064

Otázkou je, jaký druh karoserie vlastně Panamera představuje. Čtyřdveřová kupé podle mnohých neexistují (kupé má přece jen jeden pár dveří?), novinka od Porsche má navíc výklopnou zadní stěnu, takže není ani klasickým sedanem...

Při konstrukci karoserie se uplatnily vysokopevnostní ocelové plechy použité na bezpečnostní skelet, povrchové díly jsou z hliníku, dveře mají nosný rám ze stejného materiálu, okenní rámy jsou pak z hořčíkové slitiny. Díky využití těchto lehkých materiálů činí pohotovostní hmotnost základní Panamery S jen 1770 kg.

Doporučujeme
Porsche Panamera: Velká fotogalerie, oficiální informace, plakáty
Porsche Panamera: Technika nového liftbacku podrobněji
Porsche Panamera: Interiér, bližší technické údaje a německé ceny

Vůz má zcela zakrytovanou podlahu včetně tunelu hnacího hřídele, zavěšení kol a výfukové soustavy. To snižuje vztlak na nápravách, zlepšuje aerodynamické vlastnosti celého vozu a přispívá k nižší spotřebě paliva. Součinitel odporu vzduchu se ustálil na hodnotě 0,29. Nejvíce viditelným prvkem propracované aerodynamiky Panamery je zadní přítlačné křídlo verze Turbo se samočinným vysouváním v závislosti na aktuální potřebě dynamicky generovaného přítlaku.

Interiér

Panamera je pouze čtyřmístná, vpředu i vzadu jsou samostatná sedadla. Všechna mohou být vyhřívaná, elektricky seřiditelná a ventilovaná. Po celé délce vnitřního prostoru vozu se táhne středová konzola, která od sebe jednotlivé cestující odděluje. V prostoru mezi předními sedadly je vyvýšená, takže řadicí páka, nebo volič převodovky PDK se nachází relativně vysoko a blízko v dosahu řidiče. Ten má před sebou sportovně tvarovaný volant s patřičnou tloušťkou věnce, přístrojové desce dominuje otáčkoměr.

Přední sedadla jsou sportovně tvarovaná a mají výrazné boční vedení, velmi podobný design je použitý i na těch zadních. Pasažéry vzadu může oddělovat i sklopná loketní opěrka. Pro jejich zavazadla je pak k dispozici zhruba 450 l, ve dvoumístném uspořádání lze naložit až 1263 l. Ložná plocha je po sklopení zadních opěradel zcela rovná.

Výkony a spotřeba

Základní Panamera S jede až 285 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá v této verzi 5,6 s, kombinovaná spotřeba je přitom přijatelných 12,5 l/100 km, se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK dokonce 10,8 l/100 km. S tou je pak esko o 2 km/h pomalejší, ovšem ve sprintu z klidu na stovku o dvě desetinky rychlejší. Díky pohonu všech kol je u Panamery 4S doba potřebná pro akceleraci na 100 km/h rovných 5,0 s. Daní za to je nárůst kombinované spotřeby o 0,3 l, největší rychlost se pohybuje na úrovni předchozích variant, činí 282 km/h. Jízdní výkony Panamery Turbo dosahují téměř supersportovních hodnot – zrychlení za 4,2 s a nejvyšší rychlost 303 km/h. Kombinovaná spotřeba je ovšem jen 12,2 l/100 km.

Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro německý trh
ModelPanamera SPanamera SPanamera 4SPanamera Turbo
Převodovkaman.PDKPDKPDK
Zdvihový objem [cm3]4806480648064806
Válce/ventily8/48/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW]294294294368
Nejvyšší toč. mom. [Nm]500500500700
Max. rychlost [km/h]285283282303
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,65,45,04,2
Komb. spotřeba [l/100 km]12,510,811,112,2
Emise CO2 [g/km]293253260286
Cena pro Německo [Euro]94.57594.575102.251135.154

V Německu bude prodej modelu Panamera zahájen 12. září 2009, ve stejném měsíci se dočká Jižní Amerika a část Asie. Na severoamerické trhy a do Austrálie se Panamera vydá v říjnu a Čína, kde nové Porsche slaví svůj oficiální debut, dostane první kusy až v lednu 2010.

V Německu ceny budou začínat na 94.575 euro, američtí zákazníci si připraví minimálně 89.900 dolarů a Číňané 1,85 milionu jüanů.

Výroba se rozběhne v továrně v Lipsku, Porsche počítá s 20.000 kusy ročně. Asi 2.000 vozů ročně mají odebrat zákazníci v Číně. Na podzim 2010 můžeme očekávat hybridní verzi, spekuluje se stále i o turbodieselu, sama automobilka instalaci tohoto agregátu do Panamery zatím nepotvrdila, ale ani nevyvrátila.

Témata
23. 4. 2009 22:56
Re: 911 v kombajnu
Micinko, podle mě je liftback pětidveřové auto, které má ovšem náznak stupňovité zádě, takže vypadá jako sedan, ale má výklopnou zadní stěnu jako hatchback. Jo, Rover 400/45 je celkem dobrý příklad (existoval ale i klasický sedan). První Fiat Croma byl taky liftback. Nemusíme chodit daleko - Octavia. Toyota používala tohle označení oficiálně už v druhé polovině 80. let u Corolly.
22. 4. 2009 23:50
Re: Auto Shanghai
Neboj, vyjede i přes to, že říkali, že ne... Někde jsem to četl, že nakonec budou suplovat právě Panameru aspol. a hlavně v "M" provedení a s technikou xDrive, ale počkaj, jak se tyhle inkarnace ostatních zajedou... Časem to dohledám.
Avatar - da_b0mb
22. 4. 2009 23:16
Re: Auto Shanghai
CS...ten koncept byl naprosto dokonalej! Divim se, ze uz davno nevyjizdi z vyrobnich linek!
Avatar - Pekelná Micinka
22. 4. 2009 18:09
Re: KONEČNÉ AUTO
Předek je dobrej. Zadek, no pořád jak 911... Takhle jí to sluší nejvíc. [odkaz]
22. 4. 2009 16:25
KONEČNÉ AUTO
Dokonalej počin. Auto s nejvyšší možnou mírou prestiže, image mu leze snad i z ventilků, technika na úrovni dvaadvacátého století, a styl... styl jakej nemá nikdo jiný. Absolutní auto.

Tohle je fantastický modelový posun Porsche směrem k té správné klientele. Solidně zajetej eurodrzek, s tím správným vzděláním, s poměrně rozsáhlou životní praxí a s protikrizově vypreparovaným kontem. Chce to mít ve správné době a na správném místě dobře fungující podnik. Je jedno, jestli jedeš v reklamě nebo v daňovejch přiznáních, tohle auto tě dokonale dotáhne.

Všude tam, kde se závist nepasovala na stupeň společensky tolerovatelné charakterové vlastnosti, je to ideální vůz do této doby. Špičková technika, brilantní design... popravdě musím napsat, že Panamera je auto-událostí tohoto roku. Přitom cenou se drží velmi mile při zdi. Je to prostě stále ten milý Porsche 356... Auto, které stvořilo legendu, legenda, která stvořila... auto.

Tak tedy všichni povstaňme a vzdejme hold tomu nejlepšímu - BRAVO PORSCHE :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku