Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche po 21 měsících vyrobilo poslední hypersport 918 Spyder

Ondřej Chamilla
Diskuze (0)
Produkce extrémního hypersportu Porsche 918 Spyder byla limitována na 918 kusů. Dnes 19. 6. 2015 sjel z výrobní linky v německém Zuffenhausenu poslední kus.

Celých 21 měsíců byl ve výrobě hypersport Porsche 918 Spyder a dnes sjel z výrobní linky přesně podle plánu poslední kus. Pokroková technologie vozu se však zcela jistě objeví v dalších automobilech značky Porsche.

Výkonný plug-in hybrid se jakožto koncepční vůz představil na ženevském autosalonu v roce 2010, kde se automobil setkal s vřelým přijetím odbornou veřejností. Ještě v létě toho roku bylo rozhodnuto, že automobil půjde do sériové výroby. K prvním zákazníkům se pak stroj dostal ke konci roku 2013.

Porsche 918 Spyder kombinuje vysokovýkonný atmosférický zážehový agregát se dvěma elektromotory. Díky tomu se dá přepínat mezi úspornou a extrémně rychlou jízdou. Na výběr máte pět různých jízdních módů, které ovládáte přepínačem na palubní desce. Poháněna jsou všechna čtyři kola. Vůz je fantastický i díky své stavbě, která zahrnuje plně karbonové tělo, variabilní aerodynamiku a řiditelnou zadní nápravu. V útrobách Spyderu se nacházejí také baterie o hmotnosti 140 kg.

To vše se projevilo i rychlostí na trati, kupříkladu v září 2013 na nejtěžším okruhu světa, Severní smyčce Nürburgringu, zajelo 918 Spyder rekordní čas pro produkční automobily na silničních pneumatikách 6 minut a 57 sekund. Tento čas nebyl doposud překonán. Opačnou stranou mince je udávaná spotřeba 3,1 litru na sto kilometrů. Toho však bylo dosaženo zejména díky specifičnosti měřícího cyklu. Průměrná spotřeba elektrické energie činí 12.7 kWh/100 km.

Nyní se tedy již žádné nové Porsche 918 Spyder nevyrobí. Na fotografiích se pak můžete pokochat i dalšíma dvěma fantastickými a pokrokovými stroji ze stáje Porsche, modely Carrera GT a 959.

Ondřej Chamilla
Diskuze (0)