Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 918 Spyder zrychlilo, 0-300 km/h zvládne za 19,9 s

Michal Fokt Michal Fokt 18. 11. 2013 • 23:16
21
5
Zobrazit náhledy (21)
Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche
Porsche poopravilo technické údaje produkční verze hypersportu 918 Spyder. Ve všech disciplínách bude rychlejší, než výrobce původně tvrdil. A co čas na Nordschleife?

Porsche nás přesvědčuje o tom, že nejsou oficiální údaje jako oficiální údaje. Není pochyb o tom, že nám stuttgartská automobilka v září na frankfurtském autosalonu oficiálně představila produkční verzi svého hybridního sporťáku 918 Spyder a s ním i platné technické údaje včetně dynamických parametrů.

Jenže jak vidno, ty platily pouze o něco déle, než dva měsíce. Nyní tu jsou nové, ještě oficiálnější údaje ještě produkčnějšího modelu. Z ničeho nic si po "finálních testech" u Porsche vzpomněli, že 918 vlastně zrychlí z nuly na stovku už za 2,6 s, z klidu na 200 km/h to zvládne za 7,3 s (s paketem Weissach za 7,2 s) a třístovkou budete uhánět za 20,9 s, respektive za 19,9 s. Čtvrtmílovou trať pokoří 918 Spyder za rovných 10 sekund a s Weissachem pak o desetinku rychleji. Největší rozdíl je tak logicky u zrychlení na 200 km/h, kde se 918 Spyder zlepšil o 2,1 s. Schopnější je 918 Spyder ovšem i v čistě elektrickém módu. Tehdy zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,2 s, což je o 0,7 lepší čas, než doposud a s Weissach paketem mu to trvá 6,1 s.

Otázkou je, co provede ona finální specifikace s časem na Severní smyčce Nürburgringu. Tam je 918 Spyder s časem 6 minut a 57 s aktuálně nejrychlejším produkčním silničním autem, byť jej neoficiálně už měl překonat McLaren P1. U Porsche už krátce po zajetí rekordu tvrdili, že 918 ještě na Ringu nepředvedlo své maximum. Je tedy otázkou, zda bude skládat reparát třeba už příští rok na jaře nebo zda si Porsche počká, jak dopadne P1 a LaFerrari oficiálně a pak se pokusí získat vavříny zpět.

Témata
Avatar - PlugIN
19. 11. 2013 12:24
Re: Inu
Tak myslím si že u auta typu 911 spotřebu řešit nebudeš. :-)
19. 11. 2013 11:06
Re: Inu
Pokud ten cas namerili autu s RZ "S GO XXXX", tak to ma pro majitele stejnou vypovidaci hodnotu jako cas na NS pro vlastniky GT-R, tedy nulovou. Ono totiz bude mit asi nejaky duvod, proc Porsche vybavuje sva auta (alespon ta novinarska) "ficurou", ktera zabranuje zjisteni skutecneho vykonu na testovaci stolici. ;-)
Avatar - Ham.
18. 11. 2013 20:31
Nejrychlejší na NS
a navíc normovaná spotřeba klesla na 3,0 litry. >:-[]
18. 11. 2013 17:39
Re: Inu
To samé třeba u faceliftované Panamery S. Kousek, který jsem měl v ruce, také hravě předčil specifikace. Porsche samo říká, že udává konzervativní hodnoty. A proč ne. (Spotřeba bude výjimkou. Pro rýpaly. ;-) )
Avatar - PlugIN
18. 11. 2013 17:15
Inu
Oni Porsche uvádí trochu mylné údaje o všech svých vozech, respektive uvádí (dle mého názoru) jejich hodnoty v jakémkoliv stavu (tedy i v tzv. "normálním" módu), jelikož například taková 911 Turbo S (560 koníků) modelové řady 991 má oficiální čas na 0-100 za 3,1s, ale pomocí GPS bylo v módu Sport+ naměřeno zrychlení 0-100 za 2,8s. :-) - na standartně dodávaných pneu. (Nemluvě o maximálce, který byla taky vyšší).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud