Porsche 918 Spyder zrychlilo, 0-300 km/h zvládne za 19,9 s
Porsche nás přesvědčuje o tom, že nejsou oficiální údaje jako oficiální údaje. Není pochyb o tom, že nám stuttgartská automobilka v září na frankfurtském autosalonu oficiálně představila produkční verzi svého hybridního sporťáku 918 Spyder a s ním i platné technické údaje včetně dynamických parametrů.
Jenže jak vidno, ty platily pouze o něco déle, než dva měsíce. Nyní tu jsou nové, ještě oficiálnější údaje ještě produkčnějšího modelu. Z ničeho nic si po "finálních testech" u Porsche vzpomněli, že 918 vlastně zrychlí z nuly na stovku už za 2,6 s, z klidu na 200 km/h to zvládne za 7,3 s (s paketem Weissach za 7,2 s) a třístovkou budete uhánět za 20,9 s, respektive za 19,9 s. Čtvrtmílovou trať pokoří 918 Spyder za rovných 10 sekund a s Weissachem pak o desetinku rychleji. Největší rozdíl je tak logicky u zrychlení na 200 km/h, kde se 918 Spyder zlepšil o 2,1 s. Schopnější je 918 Spyder ovšem i v čistě elektrickém módu. Tehdy zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,2 s, což je o 0,7 lepší čas, než doposud a s Weissach paketem mu to trvá 6,1 s.
Otázkou je, co provede ona finální specifikace s časem na Severní smyčce Nürburgringu. Tam je 918 Spyder s časem 6 minut a 57 s aktuálně nejrychlejším produkčním silničním autem, byť jej neoficiálně už měl překonat McLaren P1. U Porsche už krátce po zajetí rekordu tvrdili, že 918 ještě na Ringu nepředvedlo své maximum. Je tedy otázkou, zda bude skládat reparát třeba už příští rok na jaře nebo zda si Porsche počká, jak dopadne P1 a LaFerrari oficiálně a pak se pokusí získat vavříny zpět.