Porsche prodává ženám v USA dvakrát více aut, vyplácí se Šarapovová?
Porsche došlo před časem k názoru, že prodává ženám méně aut, než by mohlo, a rozhodlo se zapracovat na zlepšení obrazu značky u něžného pohlaví. Vrcholem těchto aktivit bylo angažování nové tváře automobilky, kterou není žádný hollywoodský drsňák, ale tenistka Maria Šarapovová. Dost lidí tím Němci asi překvapili, nicméně jak vidno, celé to docela dobře funguje.
Porsche totiž hlásí, že se prodeje ženám v USA za poslední dva roky více než zdvojnásobily: z dosavadních 7 % na 15 % a největší zájem mají, kdo by si to pomyslel... o velké SUV Cayenne. Je ovšem jisté, že Maria je jen třešničkou na dortu, na Amíky se usmívá z plakátů teprve od konce dubna letošního roku.
Hlavně díky ženským zákaznicím se meziročně zvýšil prodej Cayennů o 31 % na 11.082 ks, což je ovšem nachlup stejně, jako celkový letošní nárůst prodejů celé značky Porsche, která letos zatím USA prodala 25.129 aut. Ale ne všechno u Porsche je růžové, liftback Panamera se letos překvapivě propadl o 36 %, naštěstí to zachránil zvýšený zájem o malé sporťáky Cayman a Boxster.
Že se ženský faktor prolíná značkou víc a víc, ukazuje i následující reklamní spot, určený právě pro USA. Myslíte si, že rozdělit pozornost mezi obě pohlaví je dobrý tah, nebo Němci prodávají více aut na úkor svého tradičního image?