Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche prodává ženám v USA dvakrát více aut, vyplácí se Šarapovová?

Michal Fokt
Diskuze (9)
Porsche jako značka pro ženy? Nová strategie prý nese ovoce, ze showroomů značky odjíždí dvakrát více žen, než kdykoli dříve. Hádejte, jaké auto se jim líbí nejvíce...

Porsche došlo před časem k názoru, že prodává ženám méně aut, než by mohlo, a rozhodlo se zapracovat na zlepšení obrazu značky u něžného pohlaví. Vrcholem těchto aktivit bylo angažování nové tváře automobilky, kterou není žádný hollywoodský drsňák, ale tenistka Maria Šarapovová. Dost lidí tím Němci asi překvapili, nicméně jak vidno, celé to docela dobře funguje.

Porsche totiž hlásí, že se prodeje ženám v USA za poslední dva roky více než zdvojnásobily: z dosavadních 7 % na 15 % a největší zájem mají, kdo by si to pomyslel... o velké SUV Cayenne. Je ovšem jisté, že Maria je jen třešničkou na dortu, na Amíky se usmívá z plakátů teprve od konce dubna letošního roku.

Hlavně díky ženským zákaznicím se meziročně zvýšil prodej Cayennů o 31 % na 11.082 ks, což je ovšem nachlup stejně, jako celkový letošní nárůst prodejů celé značky Porsche, která letos zatím USA prodala 25.129 aut. Ale ne všechno u Porsche je růžové, liftback Panamera se letos překvapivě propadl o 36 %, naštěstí to zachránil zvýšený zájem o malé sporťáky Cayman a Boxster.

Že se ženský faktor prolíná značkou víc a víc, ukazuje i následující reklamní spot, určený právě pro USA. Myslíte si, že rozdělit pozornost mezi obě pohlaví je dobrý tah, nebo Němci prodávají více aut na úkor svého tradičního image?

Michal Fokt
Diskuze (9)
23. 8. 2013 10:03
Re: Samozřejmě, že je největší zájem o Cayenne.
Každý je jiný, má jiné znalosti a jiný přístup k věci. Máma víc reaguje na to, jak auto pracuje, než kolik má okolo sebe plechu. Žádné auto nepovažuje za bezpečné. Plus u velkých aut má vždy pocit, že je bude mít problém zvládnout. Což samozřejmě neplatí, ale vnímá to tak.
23. 8. 2013 09:57
Re: Samozřejmě, že je největší zájem o Cayenne.
Dobře, tak asi je to přehnané. Ale kolik jsi viděl takových průměrných, nebo nehezkých slečen v luxusních SUV? Já si nevzpomínám, že bych za poslední dobu takovou potkal. A s tou bezpečností, to se řeší o článek vedle, to nemá cenu zatahovat ještě sem :-)
23. 8. 2013 01:25
Re: Samozřejmě, že je největší zájem o Cayenne.
To jen projektujete. Není fér vidět za každou ženou zlatokopku. Ženy prostě (podle mých zkušeností) vidí auta jen jako předměty a tudíž je pro ně hlavní bezpečnost. Tu nabízí samozřejmě zejména SUV.
22. 8. 2013 23:23
Re: Samozřejmě, že je největší zájem o Cayenne.
Není to spíš tím, že si žena představí majitele(resp. muže který jí takové auto koupí) jako člověka který má peníze? A vybaví se jí hned spousta věcí jako drahé kabelky, dopňky a tak? >:D Podle mě si i ženy myslí, že když je auto tak malé (MINI, 500) musí být i tak levné, když to přeženu, že stojí třeba jako Dacia? Třeba sestra se mě nedávno ptala, proč nejezdí víc F500, že musí být strašně levné, když je tak malé.
22. 8. 2013 16:53
Re: Samozřejmě, že je největší zájem o Cayenne.
Takhle paušalizovat nemohu. Znám členky obou táborů. Například máma má ráda malá auta. F500/ Mini Cooper malá.