Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche s dieselovým motorem: bude to šestiválec TDI od Audi?

Diskuze (85)
Německý list Automobilwoche zveřejnil informaci, že Porsche v roce 2009 přijde s dieselovým motorem V6 o výkonu přes 230 kW. Motor by měl mít původ u Audi a objeví se v SUV Cayenne.

Loni ředitel Porsche Wendelin Wiedeking potvrdil, že Porsche uvažuje o modelu, který by jezdil na naftu. Nyní automobilový expert Peter Schmidt, který má zdroj přímo v automobilce, prohlásil, že se jedná o Cayenne s motorem V6 TDI. Představitelé Porsche tuto informaci odmítli oficiálně potvrdit.

Pro Cayenne se podle Schmidta vybíralo z motorů Audi, jehož je Porsche prostřednictvím Volkswagenu akcionářem. Zvažovaly se vznětové šestiválce, osmiválce, ale také turbodiesely s konfigurací V10 a V12. Nakonec výběr padnul na blíže nespecifikovaný motor V6, protože jakýkoliv větší agregát by nežádoucím způsobem změnil rozložení hmotnosti a tím i jízdní vlastnosti auta.

Motor však nebude převzatý přímo – výkon kolem 170 kW není pro Porsche dostatečný – a proto se použije upravená verze. Audi už údajně pracuje na tom, aby motor dosahoval litrového výkonu 100 koní (74 kW), jeho objem by měl být 3,2 litru, což by odpovídalo výkonu kolem 240 kW.

Naftou se Porsche nezabývá z rozmaru, hlavní cíl celé akce je, aby se Cayenne vešlo do plánovaných limitů Evropské unie na emise CO2. Premiéra by se měla uskutečnit v roce 2009, tedy o rok dříve než se do prodeje dostane Cayenne s hybridním pohonem.

Diskuze (85)
12. 3. 2008 18:36
Co to jsou za blbe odpovedi v ANKETE??
To "redakce" auto.cz nevi, ze diesel zaneradi ovzdusi daleko vic nez benzin???? Tak jak pak muzete dat variantu: JEDINA MOZNOST SNIZOVANI EMISI, kdyz diesel ktery spali 8 litru nafty udela vic bordelu a nebezpecnejsiho nez benzin ktery si veme 20 litru?? To jste vsichni slepi a cumite na to CO2??
Avatar - MajoThePuk
2. 3. 2008 18:33
Re: PREDAJE
:yes: co ti na to poviem >:D
2. 3. 2008 16:51
Re: PREDAJE
Dneska je to tady opravdu zábava. Samé novinky. Třeba zjištění, že automobil vybavený redukcí je hned offroadem...Vždycky jsem po nějakém toužil, a proto si koupím asi Imprezu 2.0R Sport, případně 2.0R a nebo 1.5R. Ta má totiž taky redukci. Ale první si dám zkušební jízdu místním tankodromem... >:D
Avatar - MajoThePuk
2. 3. 2008 16:04
Re: JEDINEČNÝ OFF-ROAD
Pane boze chlapce...kedy ti koncia vychadzky alebo neudreli ti nahodou jarne prazdniny do hlavy? Co ty tu stale melies o tom aky je Porsche Cayenne OFF-ROAD? Ty si vazne zabrzdeny..ved si otvor oci a zacni rozmyslat, sa pozri na najazdove uhly toho auta, pozri sa na to ake ma krizenie naprav, pozri sa na jeho svetlu vysku a kapotovanie podvozku a ked o tych redukciach stale pleties, pozri sa ci ma uzamykatelne diferaky na kazdej naprave a podobne finty, ktrymi sa hrdi auto typu OFF-ROAD. Ale ani toto nie su argumenty pre teba lebo si proste zakomlexovany vôl.
Porsche Cayenne patri do triedy velkych luxusných SUV rovnako ako MB ML, BMW X5 ci Range Rover a ine...To ze ma systemi ako Hill Holder ci pneumaticke pruzenie to je skor o luxuse ako o primarnom pouziti v terene. Urcite sa Cayenne nezlakne polnej cesty, lahsieho terenu, ale ani nahodou sa nevyskrabe niekam dalej, proste mu to konstrukcia nedovoli...ak uz toto nedkazes pochopit tak ti niet pomoci.
Potom ti uz vazne nezostava nic ine len si naozaj do toho Cayenne sadnut, povozit sa...a potom si sadni npr. do Patrola a povoz sa..hned je tam citit rozdiel medzi SUV a OFF-Road a to ako na ceste tak v terene. Naozaj ma o takychto kravinach nepresviedcaj mam jedno aj druhe moznost jazdit v robote a ver mi, ze ked teren z velkym T...nikoho tam nenapadne ist na Porsche ;-)

Tak si daj 1 k 1 a uvidis, ze to je 2 a nie 4 ako to ty tu melies :no:
Avatar - MajoThePuk
2. 3. 2008 15:51
Re: PREDAJE
Nema to s nim zmysel podla neho co ma redukciu je off-road :-)