Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan Cross Turismo za rohem. Zvýšené elektrické kombi chce vsadit na praktičnost

David Bureš David Bureš 20. 2. 2021 • 06:56
46
10
Zobrazit náhledy (46)
Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo

Koncept Mission E Cross Tourismo v roce 2018 naznačil, že Porsche pracuje na elektřinou poháněném kombi se zvýšeným podvozkem. Letos už se takové auto chystá do prodeje.

Porsche modelem Taycan úspěšně vstoupilo na pole elektromobilů, když se tento vůz stal okamžitě prodejním hitem. Jen za loňský rok bylo zákazníkům předáno přes 20.000 jeho exemplářů. V Zuffenhausenu ale neusínají na vavřínech a chtějí zájem o vůz udržet. Proto již brzy dorazí jeho druhá karosářská verze.

Tou bude zvýšené kombi nazvané Porsche Taycan Cross Turismo, jehož příchod automobilka už dopředu avizovala. Podobně jako Taycan vychází z konceptu Mission E z roku 2015, jeho praktičtější kombi derivát přímo navazuje na studii Mission E Cross Tourismo z roku 2018. Přitom si zachová nejen jeho kombíkovou karoserii, ale také zvýšený podvozek.

video

„S Taycanem Cross Turismo chceme nabídnout další model, který nabízí o trochu více prostoru a flexibility,“ říká Stefan Weckbach, vedoucí produktové řady Taycan v nově zveřejněném videu, poutávajícího na blížící se příchod nové karosářské verze elektrického Porsche. Té říká CUV, cross utility vehicle.

Automobil se zatím pečlivě ukrývá pod vrstvou kamufláže, i tak je však patrné, že bude mít blízko svému konceptu. ostatně ani výchozí Taycan se od originální studie Mission E tolik nezměnil. „Navrhli jsme zcela novou siluetu střechy, se střešními ližinami, prostornějším prostorem vzadu a větším zavazadelníkem,“ doplňuje Weckbach s tím, že díky tomu bude vhodnější volbou pro zákazníky s aktivním životním stylem. Rozdíly tedy budou podobné jako u Panamery a odvozené Panamery Sport Turismo.

Manažer Porsche však dále přiznává, že Cross Turismo navíc dostane zvýšený podvozek se specificky nastaveným zavěšení, což spolu se speciálním jízdním režimem pomůže vozu při jízdě mimo zpevněné cesty. I to však už avizoval jeho koncept, naopak Panamera Sport Turismo zůstává klasickým kombíkem, bez zvýšeného podvozku.

Bližší informace o pohonném ústrojí zatím zveřejněny nebyly, dá se ale předpokládat, že k dispozici budou stejné deriváty jako u výchozího Taycanu. To by znamenalo základ s 300 kW i vrcholné Turbo S o výkonu 560 kW.

Porsche každopádně zatím neoznámilo, kdy se Taycan Cross Turismo oficiálně představí světu a kdy se dostanou první kousky k zákazníkům. Už však došlo k mírnému zpoždění, automobilka plánovala spustit objednávky na auto už loni, velký zájem o stávající provedení ale vedení přiměl změnit názor a odsunout uvedení až na letošní rok. Do plánů navíc mohla promluvit i neutuchající pandemie koronaviru, nadále ovlivňující dění ve světě.

Související články

Témata
21. 2. 2021 13:15
Re: Elektřina
Myslím, že bys po projížďce názor rychle změnil ;-)
Jel jsem různé Tesly a vždycky si říkal, jak super by bylo mít tenhle pohon (akcelerace, reakce na plyn) v dobře udělaném autě. V Taycanu jsem nejel, ale tak nějak tuším, že by to mohlo být ono... Porsche navíc pořešilo pokles výkonu při opakovaném zatížení baterií a vyšší rychlosti. Za mě :yes:
Avatar - kari.laz
21. 2. 2021 09:40
Re: Elektřina
S tím vyděláváním to nebude tak žhavé. Možná u Porsche, kde si mohou dovolit nasadit cenu, ale většinou vydělávají automobilky tak, že Elektro jim "odpouští" pokuty za emise.

Edit: viz Tesla, která vydělává jen na prodeji emisních povolenek, na autech snad nikdy nevidělali
21. 2. 2021 09:28
Re: mimo téma
proto je super mit obe, na normalni jezdeni Taycan, na zabavu pak 911, Panamera je jiz moc velka na jizdnost Porsche a prakticka nakonec taky moc neni, proto spis pro prakticnost lidi berou Cayenne a k tomu pak nejake dalsi Porsatko na zabavu
Avatar - SKAY
21. 2. 2021 06:53
Re: Elektřina
Bohužel hybridizovat se bude všude u všech a víme proč. A ve zbytku světa to nebude za chvíli lepší. Tak snad bude pár vrcholných modelu jen na benzín! A pro veterány bude syntetický. Macan má byt tež jen na baterky....
A BY jim nepomužou viva emise...
20. 2. 2021 22:40
Elektřina
Chápu Porsche proč vyrábí elektrické auta. Jsou in a dobře se na nich vydělá, ale už to není nic jiného než ledničky na kolech. Pokud zelektrifikují i 911(což udělají) bude mi z Porsche fakt zle.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud