Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo
46
Fotogalerie

Porsche Taycan Cross Turismo za rohem. Zvýšené elektrické kombi chce vsadit na praktičnost

Koncept Mission E Cross Tourismo v roce 2018 naznačil, že Porsche pracuje na elektřinou poháněném kombi se zvýšeným podvozkem. Letos už se takové auto chystá do prodeje.

Porsche modelem Taycan úspěšně vstoupilo na pole elektromobilů, když se tento vůz stal okamžitě prodejním hitem. Jen za loňský rok bylo zákazníkům předáno přes 20.000 jeho exemplářů. V Zuffenhausenu ale neusínají na vavřínech a chtějí zájem o vůz udržet. Proto již brzy dorazí jeho druhá karosářská verze.

Tou bude zvýšené kombi nazvané Porsche Taycan Cross Turismo, jehož příchod automobilka už dopředu avizovala. Podobně jako Taycan vychází z konceptu Mission E z roku 2015, jeho praktičtější kombi derivát přímo navazuje na studii Mission E Cross Tourismo z roku 2018. Přitom si zachová nejen jeho kombíkovou karoserii, ale také zvýšený podvozek.

Video placeholder
Porsche Taycan Cross Turismo: Dojmy z jízdy s prototypem • Porsche

„S Taycanem Cross Turismo chceme nabídnout další model, který nabízí o trochu více prostoru a flexibility,“ říká Stefan Weckbach, vedoucí produktové řady Taycan v nově zveřejněném videu, poutávajícího na blížící se příchod nové karosářské verze elektrického Porsche. Té říká CUV, cross utility vehicle.

Automobil se zatím pečlivě ukrývá pod vrstvou kamufláže, i tak je však patrné, že bude mít blízko svému konceptu. ostatně ani výchozí Taycan se od originální studie Mission E tolik nezměnil. „Navrhli jsme zcela novou siluetu střechy, se střešními ližinami, prostornějším prostorem vzadu a větším zavazadelníkem,“ doplňuje Weckbach s tím, že díky tomu bude vhodnější volbou pro zákazníky s aktivním životním stylem. Rozdíly tedy budou podobné jako u Panamery a odvozené Panamery Sport Turismo.

Manažer Porsche však dále přiznává, že Cross Turismo navíc dostane zvýšený podvozek se specificky nastaveným zavěšení, což spolu se speciálním jízdním režimem pomůže vozu při jízdě mimo zpevněné cesty. I to však už avizoval jeho koncept, naopak Panamera Sport Turismo zůstává klasickým kombíkem, bez zvýšeného podvozku.

Bližší informace o pohonném ústrojí zatím zveřejněny nebyly, dá se ale předpokládat, že k dispozici budou stejné deriváty jako u výchozího Taycanu. To by znamenalo základ s 300 kW i vrcholné Turbo S o výkonu 560 kW.

Porsche každopádně zatím neoznámilo, kdy se Taycan Cross Turismo oficiálně představí světu a kdy se dostanou první kousky k zákazníkům. Už však došlo k mírnému zpoždění, automobilka plánovala spustit objednávky na auto už loni, velký zájem o stávající provedení ale vedení přiměl změnit názor a odsunout uvedení až na letošní rok. Do plánů navíc mohla promluvit i neutuchající pandemie koronaviru, nadále ovlivňující dění ve světě.