Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche ve Frankfurtu 2009

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Novinkové žně se odehrály na stánku Porsche.

Poprvé se oficiálně do Evropy dostala Panamera, přestože na většině evropských trhů byl již předprodej zahájen. Další 4 novinky mají v názvu číslice 911.

911 Turbo

Porsche již v první polovině srpna odhalilo modernizovaný model 911 Turbo a zveřejnilo jeho technické specifikace. Na vzhledu tohoto modelu došlo k minimálním změnám, které se omezují prakticky jen na nový design litých kol a použití nových předních i zadních světel.

Hlavní změny se odehrály pod karoserií a to především v její zadní části. Podle tiskových materiálů automobilky je zde uložen zcela nový motor o objemu 3,8 litru. Tato pohonná jednotka je vybavena přímým vstřikováním paliva DFI, stejně tak jako v segmentu zážehových motorů zcela výjimečnými turbodmychadly s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Nový šestiválec může být poprvé u tohoto modelu kombinován kromě šestistupňové manuální převodovky také s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK.

Nový motor nabídne výkon 368 kW (500 k) při 6000 min -1. Točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm dostupnou od 1950 do 5000 min -1. V případě, že bude Turbo vybaveno příplatkovým paketem Sport Chrono Turbo může díky funkci overboost poskytovat točivý moment až 700 Nm od 2100 do 4000 min -1.

S novým motorem se výrazně zlepšilo zrychlení z 0 na 100 km/h a modernizované Porsche 911 Turbo ho zvládne za 3,4 s, což je o celou půlsekundu rychleji. Na maximální rychlost silnější motor zásadní vliv nemá, ta vzroste z 310 na 312 km/h. Při splnění emisní normy Euro 5 dosahuje faceliftovaná verze kombinované spotřeby 11,4 až 11,7 l/100 km, což znamená úsporu 18 %.

Pohon všech kol nově vedle systémů Porsche Traction Management a Porsche Stability Management doplňuje Porsche Torque Vectoring, který napomáhá přesnější ovladatelnosti v zatáčkách. Součástí Sport Chrono Turbo paketu je kromě řazení pádly na volantu také displej zobrazující činnost Launch Control.

Na český trh má být modernizované Porsche 911 Turbo uvedeno na konci listopadu 2009. Základní cena v provedení Coupé startuje na 3 268 000 Kč bez DPH a za Cabriolet zákazníci zaplatí 3 518 000 Kč bez DPH.

Porsche 911 Sport Classic

Porsche letos úspěšně uzavírá modernizaci atmosférických verzí modelu 911, které doplňuje nová limitovaná edice sport Classic. Toto kupé odkazuje na klasické vzduchem chlazené modely a bude vyrobeno v počtu pouhých 250 vozů.

Základem pro Porsche 911 Sport Classic je standardní Carrera S s motorem o objemu 3,8 litru. Ta disponuje výkonem 283 kW (385 k), ale model 911 Sport Classic nabídne 300 kW (408 k) při 7300 min -1 a to i přes montáž nového rezonančního sacího potrubí s šesticí podtlakem ovládaných klapek, které má přispět k zvukovému projevu ve stylu klasických vzduchem chlazených šestiválců. Točivý moment vrcholí hodnotou 420 Nm dostupnou od 4200 do 5600 min -1.

Síla motoru je na kola zadní nápravy přenášena výhradně šestistupňovou manuální převodovkou spolupracující se samosvorným diferenciálem. Porsche 911 Sport Classic akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 s a dosáhne maximální rychlosti 302 km/h. Podvozek je standardně vybaven sportovním odpružením PASM a světlou výškou sníženou o 20 mm. Součástí standardní výbavy je i brzdový systém PCCB s keramickými brzdovými kotouči.

Exteriér nového Porsche 911 Sport Classic se snaží přiblížit klasickým vzduchem chlazeným modelům ze sedmdesátých let. Především díky kapotě motorového prostoru s pevným spoilerem připomíná Porsche 911 Carrera RS 2,7 z roku 1973 s jeho „kachním ocasem“. Připomínkou modelu SC z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let jsou nová 19palcová litá kola, odkazující na tehdy používané disky značky Fuchs. K novým designérským prvkům patří provedení střechy s dvojitým vyboulením a blatníky rozšířené oproti výchozí Carreře S o dalších 44 mm.

Modely ze sedmdesátých a osmdesátých let má připomínat i interiér především díky čalounění sedadel i výplní dveří nebo kobercům. Sedadla jsou stejně jako tehdy čalouněna hladkou kůží, kterou doplňuje střední pás z tkané příze. Toto provedení se opakuje i na výplních dveří.

Jak je zvykem u speciálních designových sérií automobilky Porsche, zákazník za své peníze nedostane pouze stylový sportovní automobil, ale i řadu značkových doplňků. Mezi nimi vyniká tričko s kšiltovkou, jejichž barevné provedení připomíná Porsche 911 Sport Classic. Nechybí ani model vozu v měřítku 1:43.

Prodej Porsche 911 Sport Classic se má rozběhnout v lednu příštího roku.

Porsche 911 GT3 RS

Od své první generace, která byla odvozena od modelové řady 996, je Porsche 911 GT3 RS nejostřejším zástupcem „devětsetjedenáctek“ s atmosférickým motorem a nic se na tom nebude měnit ani s faceliftovanou verzí.

Základem pro RS je samozřejmě o něco trochu méně nabroušená GT3. Plochý šestiválec v zádi tedy má objem 3,8 litru. Po modernizaci nabídne 331 kW (450 k) při 7900 min -1 a točivý moment 430 Nm při 6750 min -1.

Síla šestiválce je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Modernizované Porsche 911 GT3 RS zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhé 4,0 s a z 0 na 200 km/h akceleruje za 12,2 s. Maximální rychlost je 310 km/h.

Podvozek Porsche 911 GT3 RS nabízí širší rozchod a kontakt s asfaltem zajišťují 19palcová kola s pneumatikami 245/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu. Inženýři u Porsche se věnovali i nikdy nekončícímu zdokonalování jízdních vlastnosti a připravili pro RS nové nastavení aktivního podvozku PASM.

Vedle vyššího výkonu, lepších jízdních vlastností je GT3 RS i o snižování hmotnosti a úpravách aerodynamiky. K nižší hmotnosti přispěje například nahrazení klasické baterie novou lithiovou, která má uspořit až 10 kg. O lepší aerodynamiku se postará nový přední nárazník a karbonový zadní spoiler s hliníkovými držáky.

Porsche 911 GT3 Cup

Poté co u Porsche zmodernizovali všechny atmosférické verze „devětsetjedenáctky“ schválené pro běžný silniční provoz, přišly na řadu i závodní deriváty. Nová verze Porsche 911 GT3 Cup navazuje na nejlépe prodáváný závodní automobil současnosti, jehož vzniklo již více než 1400 kusů a zároveň je poprvé odvozena od silniční verze Porsche 911 GT3 RS.

Pohonná jednotka nové 911 GT3 Cup je do značné míry totožná s motorem 911 GT3 RS. Zdvihový objem atmosférického plochého šestiválce je zvýšen o 0,2 litru na 3,8 litru. Výkon je nyní 331 kW (450 k) a motor točí maximálně 8500 otáček za minutu. Zadní kola kupé o hmotnosti 1200 kg jsou roztáčena prostřednictvím sekvenční šestistupňové manuální převodovky.

Závodní výfukový systém s řízeným katalyzátorem přispívá ke snížení škodlivých emisí na minimum a zároveň poskytuje dynamičtější a ostřejší zvukový projev. Verze pro Porsche Mobil1 Supercup se může pochlubit keramickými brzdami PCCB, které snižují hmotnost vozu přibližně o 20 kg.

Nové Porsche 911 GT3 Cup má design odvozený od silniční GT3 RS s níž sdílí přední povrchové panely karoserie. Lízátko předního spoileru je však o 15 mm níže a poskytuje podstatně větší přítlak na přední nápravu. Světla pro denní svícení jsou stejná jako u současných modelů řady 911. Vzadu došlo oproti předchůdci k rozšíření o 44 mm, čímž byl získán prostor pro širší kola. Zvýšen je i přítlak na zadní nápravu prostřednictvím zadního křídla rozšířeného z 1,46 m na 1,70 m a umístěného výš stejně jako u vozů ze seriálu FIA GT3. Výstupy vzduchu na zádi a zadní světla jsou stejná jako u silničního modelu GT3 RS.

V širších blatnících jsou umístěna nová třídílná hliníková kola. Ta mají vpředu rozměry 9,5 J x 18 (dříve 9 J x 18) a obouvají závodní pneumatiky Michelin 24/64-18, zatímco vzadu mají kola rozměry 12 J x 18 a pneumatiky 27/68-18. Nové jsou díly podvozku a například přední i zadní stabilizátory jsou stavitelné do sedmi poloh, aby bylo dosaženo ideální naladění podle specifikací závodní dráhy.

V interiéru je samozřejmě nezbytná ochranná klec, ale je myšleno i na větší komfort jezdce a byl upraven přívod vzduchu. Nově jsou uspořádány ovládací prvky.

Nové Porsche 911 GT3 Cup má být zákazníkům dodáváno výhradně v bílé barvě Carrara. První vozy k novým majitelům vyrazí koncem letošního října. Nové Porsche 911 GT3 Cup se v příští sezóně bude účastnit ne méně než sedmi závodních seriálů, mezi nimiž vyniká především Porsche Mobil1 Supercup, doprovázející seriál závodů Formule 1, ale také Porsche Carrera Cup v Německu, Asii, Japonsku a Itálii, stejně jako GT3 Cup Challenge v USA a na Blízkém východě.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)