Porsche vyřešilo problém Carrery GT. Servis za 2,5 milionu dá majitelům zdarma
Nadšení majitelé Porsche Carrera GT zase budou moci své supersporty používat naplno. Automobilka konečně vyřešila problém s praskajícími kulovými čepy.
Porsche Carrera GT je jedno z posledních opravdových řidičských superaut. Počátek vývoje tohoto supersportu lze vystopovat až na startovní rošt legendárního vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans a pravověrné benzinové nadšence dodnes oslovuje i svou technikou. Vysokootáčkový atmosférický vidlicový desetiválec totiž doplňuje šestistupňový manuál a pohon zadních kol.
Bohužel, už loni na jaře Porsche vydalo doporučení všem majitelům, aby se svou Carrerou GT okamžitě přestali jezdit. Automobilka si všimla nepovedených kulových čepů na předních lichoběžníkových ramenech. Byly vyrobeny z materiálů, jež nemají dostatečnou mechanickou odolnost vůči dlouhodobému namáhání, a dokonce mohou prasknout a způsobit nehodu. Velký vliv na to může mít i korozi napomáhající posypová sůl.
Až nyní Porsche přichází s řešením a svolává své supersporty do servisů. Technici tam zákazníkům provedou opravu, která podle informací jednoho z amerických majitelů stojí automobilku přibližně 2,5 milionu korun za každé auto. Porsche se při hledání řešení problému rozhodlo jej nejen opravit, ale zároveň má pro Carrery GT i vylepšení.
Porsche pro už dvacetiletou Carreru GT vyvinulo několik nových podvozkových komponentů z titanu, jež jsou nejdražší položkou svolávací akce. Současně všem zákazníkům rozdá i nové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 v hodnotě 80 tisíc korun, jež nechalo vyvinout přímo pro svůj desetiválcový supersport.
Porsche Carrera GT, jež v letech 2004 až 2006 vzniklo v počtu 1270 kusů, je totiž velkým sběratelským artiklem a spousta z vyrobených aut stále jezdí na původních pneumatikách z továrny. Majitelé s nimi nenajíždí moc kilometrů a automobilka si přeje, aby i nadále byly tyto vozy bezpečné, a tak provozovatelům vychází vstříc.
