Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche vzkázalo Greenpeace: budeme mít hybrid se spotřebou pod 9 l/100 km

Ondřej Láník
Diskuze (83)
Automobilka potvrdila příchod hybridního Porsche Cayenne i Panamery.

Poprvé v téměř šedesátileté historii firmy přivítalo Porsche aktivisty Greenpeace. Greenpeace obvinilo Porsche z výroby "klimatických prasat" a automobilka překvapivě zareagovala vyvěšením rozměrných transparentů v zuffenhausenské automobilce obsahující fakta na svou obhajobu.

Obvinění z výroby "klimatických prasat" Porsche kategoricky odmítá a v oficiální tiskové zprávě argumentuje mj. tím, že automobilová doprava se v Německu podílí na produkci CO2 jen 12 %. Automobily značky Porsche přitom tvoří méně desetinu procenta německého vozového parku. Elektrárny vypouštějí do ovzduší asi 43 % objemu emisí CO2, průmyslová výroba 16 % a domácnosti 14 % celkového objemu emitovaného CO2.

Dalšími argumenty je soustavné snižování emisí CO2 vozů Porsche v průměru o 1,7 % ročně. Již dnes jsou schopny všechny modely spalovat 10% podíl etanolu a všechna Cayenne dokonce zvládají 25% směs etanolu a benzinu.

Porsche oficiálně potvrdilo příchod hybridního Porsche Cayenne na konci dekády, které bude mít v kolonce kombinovaná spotřeba před desetinnou čárkou jednomístnou číslici začínající osmičkou - jinými slovy, kombinovaná spotřeba bude nižší než 9 l/100 km. Hybridní hnací ústrojí nabídne Porsche i pro model Panamera, který vstoupí na trh v roce 2009.

"Porsche vyrábí špičkové luxusní vozy nabízející prvotřídní standard v oblasti pohodlí a bezpečnosti a proto není možné srovnávat Porsche s malými vozy," stojí v tiskové zprávě výrobce.

Ondřej Láník
Diskuze (83)
29. 7. 2007 03:06
Re: Acho jo...
Chápu tě, Righu, jen snad je nutno si říci - ekolog... to je prázdný pojem. Ten pojem vlastně neexistuje.
29. 7. 2007 03:01
Re: Acho jo...
Co to? Že by nějaký pozitivisticky negativní a negativisticky pozitivní ekomamut? Nebo snad předseda svazu vyšívačů krajek? Jo, oldtimere... tahle společnost je v naznačených souvislostech natolik svobodná, že ti umožnuje si koupit opravdu zítra to jumbo... já chápu, že je to pro tebe informace z kategorie sci-fi, to ale neznamená, že mě za to budeš napadat. P.S. Jinak mě velmi těší, že mě poctivě čteš :yes:
Avatar - Righ
28. 7. 2007 00:41
Re: Acho jo...
Ja si moc dobre uvedomuju, ze ziju ve svobodny spolecnosti, coz mi michodem dava pravo vymezovat se vuci cemukoliv. S zivotnim prostredim je ale takovy jeden problem - je spolecne, mame jenom jedno pro vsechny. A tam, kde zacinaji hodnoty spolecne, musi se svoboda nutne regulovat. To neni zadny komunisticky zvast, to je konstatovani faktu, jinak by jakakoliv spolecnost zkolabovala. To mas podobny treba s kourenim - tezko muze nekdo z nas povazovat za male lidi lekare, jez se zasazuji o to, aby kuraci nenicili zdravi nekurakum, i kdyz jde nepochybne o zasah do osobnich svobod.
A pokud jde o tu uvahu na tema fugovani spolecnosti jako celku, muzu ti rict, ze jsem dalek spolecnosti podle Havla, ale priblizne stejne daleko mam ke spolecnosti podle Klause. Nemyslim si tedy, ze ruzny uzky skupiny pseudoekologu by meli mit moznosti prohlasovat se za "spolecnost" a terorizovat treba blokovanim vystavby dalnic ci jadernych elektraren vetsinu ostatnich. Rozhodne mi ale nevadi, ze ekologove vytvari platformy mimo statni slozky a z jejich pozic lobbuji za ekologicke cile. To samozrejme delaji i automobilky a v mnohem vetsim meritku, jelikoz maji kapital, o nemz se ekologum muze jenom zdat.
Avatar - Righ
28. 7. 2007 00:23
Re: Acho jo...
Jak pisu vyse, uvedomuju si, ze automobily nejsou ani zdaleka jedinym nebo hlavnim zdrojem prohlubujici se ekologicky krize. Jsem ale presvedcenej o tom, ze kazda oblast, ktera se na devastaci zivotniho prostredi nejak podili, stoji za pozornost. Pritom "prinos" automobilek v tomto ohledu neni ani zdaleka tak malichernej, jak se ho snazi licit nektery lidi z oboru, jako treba Bob Lutz, jenz nas tu jednou presvedcoval, ze automobily produkuji 0.4% celkoveho CO2. A uz vubec neplati, ze by soucasnej "zelenej" tlak na automobilky nejak vyrazne snizoval jejich prijmy nebo zhorsoval kvalitu aut. To s tim podle me vubec nesouvisi. Nebo mate nekdo pocit, ze novy BMW se systemy snizujici ekologickou zatez jsou horsi nez ty predchozi? (To s Banglem nesouvisi :-) )
Avatar - Righ
28. 7. 2007 00:12
Re: Acho jo...
S tim, co jsi napsal, samozrejme do puntiku souhlasim. Ovsemze drtiva kritika by mela byt cilena predevsim na hlavni znecistovatele ovzdusi, jimiz automobily skutecne nejsou, tam by se mely investovat nejvetsi prostredky a dosahovat nejznatelnejsi pokrok. Problem je, ze musime uvazovat realisticky - ekologicky smyslejici lide napric celym svetem muzou nastokrat presvedcovat nejvetsi znecistovatele sveta od USA po Cinu o tom, ze hospodarsky rust za kazdou cenu je ponekud kratkozraka strategie, ze je nesmysl Zemi nejdriv zcela zplundrovat a teprve potom premyslet, jak to napravit, nebo treba o tom, ze zivotni prostredi je globalni system, cili tepelny elektrarny v Cine nici ekosystem a klima i vsude jinde. Pokud je o tom nepresvedcis a oni se k temto nazorum nepripoji, nelze s tim nic delat. Nezbyva nez zacit u sebe a hledat moznosti, jak dokazat zbytku sveta, ze to jde i setrneji a pritom stejne dobre. Jednodusse jit prikladem, jakkoliv to zni idealisticky. A ja si myslim, ze to se tyka i aut. Ukazuje se, ze i automobilky jako Toyota, Mercedes nebo treba Renault dokazou produkovat ekologictejsi auta. A to jedine kdyz jsou pod tlakem, jinak by to samozrejme nedelaly. Vzdyt i to Cayenne s 9l/100km je toho dukazem. Jakmile se takovy trend chyti, strhava to lavinu zmen, podivej se, co se deje s americkym trhem v poslednich par letech. Manazeri Fordu v Detroitu by mohli vypravet. :-)