Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pozemní raketa F9XX od Mansory má základ ve Ferrari SF90

Filip Melich Filip Melich 24. 5. 2022 • 23:23
23
Zobrazit náhledy (23)
Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX Mansory Ferrari F9XX

Vozy od Mansory nejsou zrovna známy pro svůj decentní, elegantní vzhled. Vizuální drama nejde upřít ani modelu F9XX, který vychází z Ferrari SF90.

Úpravce Mansory má krom chystaného modelu 296 a vozů na přání podchycenou celou modelovou paletu italského Ferrari. Posledním dílem do skládačky byla úprava vlajkové lodi SF90, která je pod názvem F9XX dostupná jak pro otevřenou variantu Stradale, tak pro otevřený Spider. V Mansory si do parády vzali jak vzhled auta, tak jeho techniku.

Začneme-li od předku auta, všimneme si nového nárazníku s většími otvory pro přísun vzduchu a speciálně navrženým spojlerem zvyšujícím přítlak na přední nápravě. Nové jsou také výdechy nad předními koly, boční prahy, karbonem doplněné vstupy vzduchu před zadními koly a další okrasné či funkční prvky na karoserii. Všechny jsou vždy vyrobeny z karbonu.

Z téhož materiálu je také velké přítlačné křídlo a dramatičtěji tvarovaný spojler na zádi, stejně jako dvojitý difuzor. Všechny tyto části pomáhají se zvýšením přítlaku na zádi, ať již vedením vzduchu nad vozem či pod ním. Chybět samozřejmě nesmí ani čtveřice koncovek výfuku nebo nová jednodílná kola o průměru 21 palců vepředu a 22 palců vzadu, která vepředu obouvají pneumatiky o rozměrech 255/30 ZR21 a vzadu 335/25 ZR22.

V Mansory sahali také na odpružení, ale změnu nijak blíže nespecifikují. O čem mluví více, je úprava přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce, jehož výkony zvýšili z 574 kW (780 k) na 721 kW (980 k). Točivý moment poskočil z 800 Nm na 980 Nm. Mansory však nechtělo sahat na elektrickou část pohonu, takže zůstala beze změny.

Kombinovaný systémový výkon díky posílení spalovací jednotky vyrostl na 809 kW (1.100 k) – původní hodnota byla 735 kW, tedy 1.000 koní. Mansory F9XX zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 355 km/h. Kombinovanou spotřebu úpravce udává hodnotou 8,2 litrů paliva na 100 kilometrů. Kombinované emise CO2 pak mají být 228 g/km.

Interiér je v černo-žlutém provedení a Mansory se chlubí, že všechny povrchy, které mohli, potáhli kvalitní kůží. Tam, kde nemohli přidat kůži, použili karbon. Volant úpravce vyměnil za kousek vlastní výroby, na podlahu auta přidal nové koberečky a na několika místech umístil svoje logo.

Video se připravuje ...

Související články

Témata
Články odjinud