Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poznali byste, že tohle není skutečná Tatra? Úžasný RC model si vyžádal přes 1000 hodin práce

Jan Zajíc
Diskuze (9)

Tatra 148 patří mezi nejznámější nákladní vozidla československé produkce. I proto má spoustu fanoušků.

Ale je tu ještě jeden důvod: spousta z nás vyrůstala s velkou plastovou Tatrou 148, která byla jako stvořená zejména pro dětské řádění na pískovišti.

Tatra 148, vyráběná v letech 1972 až 1982, je prostě legenda. A oblíbená je také u nadšenců do RC modelů, tedy aut na dálkové ovládání. Dokládá to také model, který nedávno postavil Jozef Dojčar, známá postava ve světě RC vozidel.

Jeho tatrovka v provedení autojeřáb vznikla z mosazného a pocínovaného plechu a stojí na zakázkových pneumatikách. Model je úžasný hlavně tím, jak realisticky působí - a to i díky záměrně přidané patině a mimořádně dotaženým detailům.

Když se podíváte na fotografie, snadno můžete nabýt dojmu, že se koukáte na skutečnou tatrovku, která už má něco za sebou. A možná i strávila nějaký čas odstavená někde na dvoře.

Nedivíme se, že stavba skoro 13 kilogramů těžkého modelu zabrala více než 1000 hodin práce.

Na internetovém fóru RC modelářů tvůrce prozradil, že tatrovka vznikla jako dárek. Autojeřáb (který je samozřejmě funkční) ještě doplnil o stylový valník.

Jestli vás zajímá, jak žlutá Tatra 148 na dálkové ovládání vznikala, rozhodně navštivte Dojčarův YouTube kanál. Najděte na něm video zachycující stavbu od začátku do konce. A spoustu dalších zajímavých videí s parádními RC modely.

Jan Zajíc
Diskuze (9)

Doporučujeme

16. 9. 2021 18:33
Re: Pekná práca
ja v ty svoji mam ulozenkovej motor a nez sem to zacal pouzivat tak se pretesnil a udelaly ventily. Takze to kouri fakt malinko. Ale stejne ta doba je pryc, dat to do zasuvky je mnohem snazsi a ono se to nezda jenom za den se do toho da nalejt tisicovka. Coz v elektrice bude neco jako 200kc. A pak to pujde pouzit v hale. Kdyz mi v ckd slany v jerabech rikali, ze nedelaj AD30 protoze Tatra nema homologovany motory pro montaz za kabinu, tak jsem jim rikal, ze ta doba je pryc. Dalsi generace bude jezdit na elektro. Kdyz si vezmes, ze autojerab realne nejede dal nez 50km tak homologovat dvanactivalcovou naftu...
16. 9. 2021 15:30
Re: Pekná práca
Fajn prístup. :yes:

Sused oproti si dával vŕtať studňu. Prišla V3S, ktorá mala pri svetlometoch domontované diódy denného svietenia, ale pri pohľade na auto človek potreboval protitetanovku - samá hrdza a sotva zbytky laku. A nová ŠPZ, ktorá tam svietila dosť nepatrične, zaujímalo by ma, ako k nej prišli. Dva dni počas práce toho zázraku sa v polke ulice kvôli smradu nedali otvoriť okná. Takto to, žiaľ, u nás funguje. Tej V3S mi bolo ľúto. Zomrie bez starostlivosti v chorobe a chudobe.
16. 9. 2021 13:17
Re: Pekná práca
Budu do ní přidávat elektrické 11kW dvouokruhové hydročerpadlo pro jeřábovou část, takže to bude makat na červenou zásuvku za 1/4 náklady. A prej nesem první ani poslední, kdo to takhle používá..
16. 9. 2021 11:49
Re: Pekná práca
Jasné, pokiaľ ťa niekto nepridusí a nezasmradi izbu!
16. 9. 2021 11:41
Re: Pekná práca
Ale tech par desitek kousku co najezdi desitky kilometru rocne jsou opravdu kapka v mori. Sam mam V3S jerab a je to super stroj. Myslim, ze za rok najede tak 150km:)