Praga Cars vyrobí 68 supersportů R1R, jeden vyjde na 5,3 milionu Kč
O vývoji vozu Praga R1R vás důkladně informujeme již delší dobu a měli jsme možnost si automobil rovněž na vlastní kůži osahat. Nyní však konečně víme více o chystané výrobě. Automobilka vyprodukuje limitovanou edici 68 kusů. Proč zrovna 68? Není to odkaz na číslo dresu Jaromíra Jágra, ale jde o připomenutí 68 let od posledního vyrobeného vozu značky Praga.
Praga R1R je automobil který využívá techniky, aerodynamiky a struktury závodních vozů, avšak může i na silnice. Cena stroje je stanovena na 198.000 eur, což činí v přepočtu více než 5,3 milionu korun. Za tyto peníze ale dostanete extrémní výkony. Zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině se má pohybovat okolo tří sekund, maximální rychlost by měla vyšplhat daleko za hranici 250 km/h, přetížení v zatáčkách dosahuje několika g.
Model R1R je poháněný dvoulitrovým přeplňovaným motorem původem z Formule Renault ve variantách od 330 do 400 koní. Při hmotnosti 670 kg tak vůz disponuje poměrem 550 koní na tunu, což je údaj srovnatelný s Bugatti Veyron. Mimořádná je aerodynamika Pragy. Generovaný přítlak při rychlosti 200 km/h teoreticky umožňuje jezdit hlavou dolů. V reálu se auto dokáže okolo 160 km/h přilepit k vozovce tak, že zatáčky můžete projíždět v absurdní rychlosti.
Společnost Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a závodních vozidel. Praga R1R je vyráběna nedaleko slovenského závodního okruhu Slovakiaring ve vesnici Orechová Potôň. Výrobce se již nyní chlubí prvotřídním zpracováním, jedno či dvousedadlový stroj navíc sází i na výdrž všech komponentů, které mají být naddimenzované. V plánu je údajně rovněž pokus o překonání rekordu trati pro produkční vozy na Severní smyčce Nürburgringu.