Pražský tunel Blanka: Po zprovoznění přibudou semafory a zákazy vjezdu
Nové semafory se objeví v Legerově a Sokolské ulici, zákazy vjezdu pak například v ulici V Holešovičkách. Vyplývá to z materiálu, který musí projednat magistrátní výbor pro dopravu. Tunel Blanka by měl být zprovozněný v dubnu letošního roku a Prahu vyjde jeho stavba na zhruba 37 miliard korun.
V minulosti již vznikl dokument, který navrhoval řadu změn včetně zneprůjezdnění Smetanova nábřeží a Malé Strany nebo vzniku vyhrazeného pruhu pro MHD a cyklisty na magistrále. K tomu by podle nového dokumentu ale dojít nemělo. Nové semafory mají přispět k větší plynulosti dopravy.
Z materiálu určeného členům výboru vyplývá, že semafory budou na magistrále v ulici Legerova i Sokolská na křižovatkách s Wenzigovou ulicí v Praze 2. Vzniknout by měly ještě letos. "Tyto signalizace jsou přínosné z dopravního hlediska pro celou přilehlou oblast, navíc umožní zlepšení příčných vazeb pro bezmotorovou dopravu," píše se v materiálu, který pro město vypracovala Technická zpráva komunikací (TSK). Další místa, kde by nově byly semafory, v materiálu uvedena nejsou.
Nové zákazy vjezdu pro nákladní auta nad 12 tun jsou navrženy ve směru k centru města v ulici V Holešovičkách za křižovatkou se Zenklovou, dále na Svatovítské ve směru od Vítězného náměstí, na Karlovarské za křižovatkou se Slánskou a na Plzeňské za křížením s Jeremiášovou. V současné době jsou již tyto značky například v ulici K Barrandovu nebo na Rozvadovské spojce.
TSK v materiálu naopak odmítla původně zamýšlené zúžení Legerovy ulice nebo zřízení vyhrazeného pruhu pro autobusy MHD a cyklisty na severojižní magistrále mezi Kačerovem a Wilsonovou ulicí. Případné zúžení Legerovy má posoudit urbanistická studie, vyhrazený pruh na magistrále by zase zkomplikoval plynulost dopravy. Urbanistická studie má podle TSK vyřešit rovněž úpravy v Žitné, kde měl mimo jiné vzniknout cyklopruh.
V původním návrhu se psalo rovněž o uzavření Smetanova nábřeží a Malé Strany. "Úplné přerušení provozu nebylo doporučeno mimo jiné s ohledem na zachování dopravní obslužnosti území," odmítla v materiálu návrh TSK.
Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde na zhruba 37 miliard Kč, by se po opakovaných odkladech měl otevřít letos v dubnu. Stavba, kterou zadala politická garnitura pod vedením někdejšího primátora Pavla Béma, měla být zprovozněna již v roce 2011. V průběhu let se projekt prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav.