Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Před 65 lety začala výroba Volkswagenu Transporter v Hannoveru

Ladislav Černý Ladislav Černý 15. 3. 2021 • 02:36
102
11
Zobrazit náhledy (102)
Volkswagen Hannover Stöcken Volkswagen Hannover Stöcken Volkswagen Hannover Stöcken Volkswagen Hannover Stöcken Volkswagen Hannover Stöcken Volkswagen Hannover Stöcken 1946 Volkswagen Transporter T1 1946 Volkswagen Transporter T1 1946 Volkswagen Transporter T1 1946 Volkswagen Transporter T1 1949 Volkswagen Transporter T1 1949 Volkswagen Transporter T1 1949 Volkswagen Transporter T1 1949 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1950 Volkswagen Transporter T1 1951 Volkswagen Transporter T1 1951 Volkswagen Transporter T1 1951 Volkswagen Transporter T1 1951 Volkswagen Transporter T1 1951 Volkswagen Transporter T1 1951 Volkswagen Transporter T1 1951 Volkswagen Transporter T1 1951 Volkswagen Transporter T1 1952 Volkswagen Transporter T1 1952 Volkswagen Transporter T1 1952 Volkswagen Transporter T1 1952 Volkswagen Transporter T1 1952 Volkswagen Transporter T1 1952 Volkswagen Transporter T1 1952 Volkswagen Transporter T1 1954 Volkswagen Transporter T1 1954 Volkswagen Transporter T1 1954 Volkswagen Transporter T1 1954 Volkswagen Transporter T1 1954 Volkswagen Transporter T1 1954 Volkswagen Transporter T1 1954 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1955 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1 1958 Volkswagen Transporter T1

Během jediného roku se Volkswagenu podařilo postavit novou továrnu na výrobu Transporteru v městské čtvrti Hannover-Stöcken. Wolfsburg již nestíhal.

Vůz s přezdívkou Bulli se od 8. března 1956 vyrábí v závodě značky Volkswagen Užitkové vozy v městské čtvrti Hannover-Stöcken. Diváci tehdy sledovali na plátnech kin Heinze Rühmanna jako „Charleyho tetu“, zatímco z radií zněl hit Elvise Presleyho „Love Me Tender“. Volkswagen Brouk byl nejprodávanějším osobním vozem v roce 1955 a v jeho průběhu překonal milionovou hranici. Také Transporter byl velmi žádaným vozidlem. Výrobní kapacity hlavního závodu ve Wolfsburgu, v němž se Transporter vyráběl již od roku 1950, už přestaly pro uspokojování poptávky postačovat.

Více než 235 měst a obcí se tehdy chtělo stát místem pro výstavbu plánovaného závodu na výrobu Transporteru. Heinrich Nordhoff, generální ředitel společnosti Volkswagenwerk GmbH a pozdější předseda představenstva společnosti Volkswagenwerk AG, přesvědčil dozorčí radu o výhodách jím favorizovaného Hannoveru. Jeho zásadní předností byla bezprostřední blízkost Středoněmeckého průplavu a již existující seřaďovací nádraží.

V zimě s bohatými přívaly sněhu započalo výstavbu 372 zaměstnanců. Již na konci března 1955 pracovalo na staveništi 1000 dělníků. S počínající oblevou bylo nutné rozblácené příjezdové cesty zpevňovat fošnami, aby mohla nákladní vozidla přivážet stavební materiál. V samotném areálu vyrostlo provizorní městečko s kancelářemi, sklady pro zásobování, ubytovnami a kantýnami ve stanech.

Po pouhých 12 týdnech čněly obvodové zdi již do čtyřmetrové výšky. V nepřetržitém provozu zde bylo 28 jeřábů, 22 velkých mísicích strojů produkovalo denně 5000 metrů krychlových betonu. Celkem bylo přemístěno 1.750.000 metrů krychlových zeminy – tedy ekvivalent 256.000 zcela naložených nákladních vozidel tehdy běžné konstrukce.

Od května 1955 pracovalo na obrovském staveništi každý den 2000 pracovníků. Na bednění se při betonování spotřebovalo 600.000 metrů čtverečních prken. Pro porovnání: „Z toho by bylo možné vyrobit metr širokou dřevěnou lávku z Wolfsburgu až do Basileje,“ napsal tehdy jeden novinář.

Volkswagen současně již školil nové zaměstnance pro výrobu Transporteru. Za tím účelem byl pro ně každý den vypravován speciální vlak, který odjížděl ve 4:10 h z hlavního nádraží do Wolfsburgu, kde byli zasvěcováni do tajů výroby Transporteru. Bezproblémové spuštění výroby mělo zaručit 3000 zaměstnanců. Během pouhých několika týdnů byla zařízena karosárna, v únoru 1956 byla dokončena také vícekolejná železniční vlečka o délce deset kilometrů.

Dne 8. března 1956 byla se 4000 zaměstnanci zahájena v závodu Hannover-Stöcken sériová výroba T1. Do roku 1967, kdy skončila výroba první generace Transporteru, sjelo v Německu z montážní linky 1,8 milionu vozů Bulli.

Dodnes vyrobil závod značky Volkswagen Užitkové vozy, Hannover-Stöcken, více než 10 milionů vozidel. V současnosti v něm vznikají modely T6.1 a probíhá nákladná modernizace výroby. Již letos v něm bude totiž spuštěna produkce nové, sedmé generace Multivanu a v roce 2022 bude následovat ID. BUZZ. V Hannoveru se tak budou poprvé vyrábět vozy s pohony konvenčními, hybridními s možností vnějšího nabíjení i zcela elektrickými.

Čísla, data a fakta týkající se výrobního závodu Hannover

  • Areál výrobního závodu: 1,1 milionu metrů čtverečních (cca 152 fotbalových hřišť)
  • Počet zaměstnanců v roce 2020: 14.800 (včetně výrobních provozů divize Volkswagen Group Components)
 Rok Model Počet vyrobených vozů
1956 – 2021  T1 – T6.1     9 228 000
1974 – 1975   Brouk a Typ 181    43 000
1975 – 2003   LT 1 a LT 2        810 200
2017 – 2020   e-Crafter     1500
1989 – 1995   Taro          61 000
2012 – 2020   Amarok        176 500

Související články

Témata
16. 3. 2021 11:43
Re: 10 roku po konci ww2
fakta jsou jednoznacny
vychodni nemce zachranili pred krachem zapadni nemci
a tvoje blaboleni ve stylu havlicka na tom nic nezmeni
16. 3. 2021 10:43
Re: 10 roku po konci ww2
Hele ty turky, jugoše apod. nikdo k práci v německu nenutil. Jezdili tam sami dobrovolně a vydělali si daleko víc než kdyby tloukli bídu doma. To určitě nebylo totální nasazení, tak jaké drancování ?
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2021 09:14
Re: 10 roku po konci ww2
Ponechávám raději bez komentáře...
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2021 09:10
Re: 10 roku po konci ww2
Ano, krásná ukázka tvého jednoduchého vidění světa. To, co se ti nehodí, prostě ignoruješ.
16. 3. 2021 08:31
Re: 10 roku po konci ww2
Drancování levné pracovní síly z Turecka ? Jako že otamtud vozili otroky v řetězech ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku