Přefoukaná kola a olej v naftě. Takto měl VW fixlovat emise CO2.
Kolem koncernu Volkswagen vzniknul další rozruch už minulý týden, kdy se prostřednictvím tiskového prohlášení přiznal k manipulaci s emisemi CO2. Ze zachyceného množství výfukových plynů se následně přepočítává tabulková spotřeba paliva, která tím pádem nemohla odpovídat nejen skutečnosti, ale také měřícímu cyklu NEDC. Zahraniční média nyní uvádějí, proč a jak mělo k manipulaci s emisemi dojít.
Snad všechny automobilky na světových výstavách a jiných významných akcích uvádějí dlouhodobé plány zahrnující snižování dopadů výrobků na životní prostředí a podobně. Podobně se měl v roce 2012 rozpovídat na ženevském autosalonu bývalý šéf Volkswagenu Martin Wintekorn a slíbit snížení emisí CO2 o 30 procent do roku 2015. Prohlášení a následný potlesk jsou jedna věc, jak ale zmíněných cílů dosáhnout, se už na tiskových konferencích zpravidla nedozvíte. Tedy alespoň z té technické stránky.
Jak to nyní vypadá, dostala skupina inženýrů Volkswagenu nůž na krk s tím, že musí snížit emise za každou cenu. Přehušťování pneumatik pro snížení valivého odporu při měření nikoho až tak nepřekvapí, mělo ale dojít také k mixování nafty s motorovým olejem.
Server Automotive News Europe uvádí, že tak měly vozy spotřebovávat méně paliva, jenže přesně neřekl, zda inženýři přilévali olej do nafty (čili rovnou do palivové nádrže), nebo naftu do oleje. V prvním případě by tím mohlo dojít ke snížení tření ve vstřikovacím zařízení, v druhém ke snazší čerpatelnosti oleje díly zlepšení jeho tekutosti. Upravený olej by z hlediska dlouhodobého užívání neměl správné mazací schopnosti, testování podle normy NEDC by ale vydržel. Doma to tedy rozhodně nezkoušejte.
Volkswagen na svých stránkách uvedené informace nekomentuje, pouze ujišťuje veřejnost, že podniká nezbytné kroky k řešení problému. To se ostatně týká také kauzy Dieselgate, která celý kolotoč odstartovala. Německá vláda je ale rezolutní a hodlá testovat také automobily ostatních značek. Vyplývá to z rozhovoru se spolkovým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem v sobotním vydání Bildu.