Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přefoukaná kola a olej v naftě. Takto měl VW fixlovat emise CO2.

Jan Mička
Diskuze (149)
Za podváděním s emisemi CO2 prý stojí ambiciózní plán Martina Winterkorna z roku 2012. Inženýři měli před testy přehušťovat kola zkoušených vozů a míchat naftu s olejem.

Kolem koncernu Volkswagen vzniknul další rozruch už minulý týden, kdy se prostřednictvím tiskového prohlášení přiznal k manipulaci s emisemi CO2. Ze zachyceného množství výfukových plynů se následně přepočítává tabulková spotřeba paliva, která tím pádem nemohla odpovídat nejen skutečnosti, ale také měřícímu cyklu NEDC. Zahraniční média nyní uvádějí, proč a jak mělo k manipulaci s emisemi dojít.

Snad všechny automobilky na světových výstavách a jiných významných akcích uvádějí dlouhodobé plány zahrnující snižování dopadů výrobků na životní prostředí a podobně. Podobně se měl v roce 2012 rozpovídat na ženevském autosalonu bývalý šéf Volkswagenu Martin Wintekorn a slíbit snížení emisí CO2 o 30 procent do roku 2015. Prohlášení a následný potlesk jsou jedna věc, jak ale zmíněných cílů dosáhnout, se už na tiskových konferencích zpravidla nedozvíte. Tedy alespoň z té technické stránky.

Jak to nyní vypadá, dostala skupina inženýrů Volkswagenu nůž na krk s tím, že musí snížit emise za každou cenu. Přehušťování pneumatik pro snížení valivého odporu při měření nikoho až tak nepřekvapí, mělo ale dojít také k mixování nafty s motorovým olejem.

Server Automotive News Europe uvádí, že tak měly vozy spotřebovávat méně paliva, jenže přesně neřekl, zda inženýři přilévali olej do nafty (čili rovnou do palivové nádrže), nebo naftu do oleje. V prvním případě by tím mohlo dojít ke snížení tření ve vstřikovacím zařízení, v druhém ke snazší čerpatelnosti oleje díly zlepšení jeho tekutosti. Upravený olej by z hlediska dlouhodobého užívání neměl správné mazací schopnosti, testování podle normy NEDC by ale vydržel. Doma to tedy rozhodně nezkoušejte.

Volkswagen na svých stránkách uvedené informace nekomentuje, pouze ujišťuje veřejnost, že podniká nezbytné kroky k řešení problému. To se ostatně týká také kauzy Dieselgate, která celý kolotoč odstartovala. Německá vláda je ale rezolutní a hodlá testovat také automobily ostatních značek. Vyplývá to z rozhovoru se spolkovým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem v sobotním vydání Bildu.

Jan Mička
Diskuze (149)
Avatar - flyboyeda
10. 11. 2015 19:05
Re: Nechte už ten VW na pokoji, taková Tesla je mnohem horší
Vodní a větrné elektrárny byly postávené těžkou technikou, kterou pohání ROPA
10. 11. 2015 14:29
Re: zacinam vazne uvazovat o tom, ze pristi auto bude nekonc
To není mýtus ale hotovej fakt, stačí se do toho auta posadit. Jezdím hodně v lexusu RX400 h, takže narozdíl od tebe zkušenosti mám, a baterky narvaný v kufru mají skutečně spoustu "výhod" :

Objem zavazadelníku je na úrovni fabie.
Těžiště vozidla je citelně výše, což samozřejmě stabilitě neprospívá.
Těžkej zadek je taky nanic - asi jako koule na řetězu.

Takže to jsou věci který naopak bežný řidič reší, a pro většinu z nich je přetížená přední náprava pořád méně záludná než těžkej zadek. Ale jako já jsem naftu nijak nebohajoval, jen jsem uváděl na pravou míru to nadšení z japonce a hybrida k tomu, a to právě proto že narozdíl od mmohých v tom jezdím.
10. 11. 2015 12:09
Re: Povinně
Tak napríklad neekologická výroba elektromotora je hlavne v tom, že je v hybride ten elektromotor navyše oproti autu len s motorom s vnútorným spaľovaním.
Samozrejme, že ťažba ropy ekologickejšia nieje. Ale hybrid ťa ťažby ropy nezbaví. Len jej potrebu o možno štvrtinu zníži v zmysle tankovania paliva. Ale pokiaľ si dobre zo školy pamätám - plasty sú tiež ropný výrobok. A tých je v hybride habadej, možno viac ako v aute s len spaľovacím motorom, že.
Pokrok nezastavíš, to bez debaty. Len či je hybrid alebo elektroautíčko to pravé pre našu budúcnosť... no to sa zatiaľ neodvážim tvrdiť. Neviem si predstaviť, že by sme na sídlisku mali všetci elektromobily. Infraštruktúra na to nieje ani nebude, pokiaľ sa nepostaví na Slovensku ďalších pár atómoviek...Napríklad. Hybrid je vcelku zaujímavá záležitosť ale ako z núdze cnosť, nie ako plnohodnotná náhrada k benzíňaku. Ako môže byť niečo s dvoma motormi ekologickejšie ako niečo s jedným motorom pri porovnateľnom výkone? Keď sŕka palivo namiesto 6,5 litra na 100km v množstve 4,5litra/100km? Musíme predsa brať do úvahy aj výrobu vozidla nielen spotrebu (pretože jeho výroba neprebieha tuto za humnami).
10. 11. 2015 11:57
Re: zacinam vazne uvazovat o tom, ze pristi auto bude nekonc
Mimochodem ty baterky prave stabilite prospeji, narozdil od toho metraku navrch na predni naprave.
10. 11. 2015 11:54
Re: zacinam vazne uvazovat o tom, ze pristi auto bude nekonc
Zasny problem se zptacovanim japonci nemaji, to je mytus. A ty ale? Jak se rika, rekni mi co chces a ja ti reknu proc to nejde. Resis veci, ktery ridice vubec zajimat nemusej. Ze neresis, ze naftak je o metrak tezsi nez benzin? To prospiva stabilite auta? Pretizena predni naprava? Staci si projet stejny auto, napr. tolik opevovanou Oktavii. S naftou je to nemotorny hovado. Pochybuju ze jsi nekdy hybridu jel, ale resis baterky.