Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přehled cen nových aut na českém trhu: Nižší střední třída do 300 tisíc Kč (únor 2010)

Diskuze (48)
V dalším z přehledů českých cen nových aut jsme se zaměřili na relativně bohaté spektrum hatchbacků nižší střední třídy, které lze pořídit za ceny „již od“ pod hranicí 300 tisíc Kč.

Tentokrát naše pozornost patří primárně hatchbackům nižší střední třídy. Vozy v přehledu jsou ve většině případů přímými konkurenty, ať se jedná o Citroën C4, Fiat Bravo, Ford Focus, nošovický Hyundai i30, Kia Cee’d, nebo Renault Mégane. Všechny lze zakoupit v cenové hladině kolem 300 tisíc Kč s relativně bohatou výbavou.

To s velkou rezervou platí i pro generačně starší modely Chevrolet Lacetti a Opel Astra Classic III, které jsou tedy levnější alternativou. SEAT Leon je naopak alternativou ve smyslu sportovnějšího charakteru, Suzuki SX4 zase jako jediný model v přehledu u dražších provedení nabízí pohon 4x4.

Tip: Přehled cen nových aut na českém trhu: Sedany a liftbacky nižší střední třídy (leden 2010).

Citroën

Základem u pětidveřového Citroënu C4 je relativně bohatě vybavené provedení X nabízené výhradně s motorem 1,4 16V. Za cenu 253.900,- Kč zákazníci získají standard v podobě jen dvojice airbagů, avšak dále nechybí elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, výškově a podélně nastavitelný volant, dělená zadní sedadla, palubní počítač a ani tempomat. Klimatizaci je možné získat v paketu Plus společně s rádiem za 42 tisíc Kč.

Výbava SX od letos zlevnila o 6 tisíc Kč. K provedení X přidává boční a okenní airbagy, ESP, vyhřívání zpětných zrcátek, klimatizaci včetně klimatizované schránky a rádio. Vzhled i funkci vylepšují přední mlhovky, 16palcová kola místo 15palcových (s ocelovými ráfky) a kryty zpětných zrcátek, kliky dveří a rohové lišty v barvě karoserie.

Vrcholem pro pětidveřovou C4 je provedení SX Pack, po zvýšení DPH na 20 % o 5 tisíc Kč levnější. Standardně má volant potažený kůží, automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, elektrochromatické vnitřní zrcátko a litá kola. Cenový rozdíl proti výbavě SX je 21 tisíc Kč, za dalších 12 tisíc Kč je možné získat zadní parkovací senzory.

Citroën C4 - ceny na českém trhu (únor 2010)
Motor 1,4 16V 1,6 VTi 1,6 HDi 1,6 HDi
Převodovka 5M 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1360 1598 1560 1560
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 65/5250 88/6000 66/4000 80/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 133/3250 160/4250 215/1750 240/1750
Max. rychlost [km/h] 182 195 180 192
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,8 10,0 12,5 11,2
Komb. spotř. [l/100 km] 6,4 6,7 4,4 4,8
Cena X [Kč] 253.900,- - - -
Cena X Plus [Kč] 295.900,- - - -
Cena SX [Kč] 308.900,- 358.900,- 368.900,- 403.900,-
Cena SX Pack [Kč] 329.900,- 379.900,- 389.900,- 424.900,-

Struktura ceníku třídveřového C4 Coupé je odlišná – zná verze VTR, VTS a limitovanou edici By Loeb. Základní VTR je o 11 tisíc Kč levnější, obsahuje mimo jiné šest airbagů, ESP, palubní počítač, tempomat, klimatizaci, rádio a přední mlhovky.

Limitovaná edice By Loeb zlevnila o 16 tisíc Kč a poněkud překvapivě je nejlevnější cestou k přeplňovanému motoru 1,6 THP. Proti VTR přidává automatickou klimatizaci, světelný a dešťový senzor, vyhřívaná zpětná zrcátka, 17palcová litá kola, ale především designový paket exteriéru a interiéru By LOEB. Každý vůz nese na středové konzole tabulku s vyznačeným pořadím v sérii.

Vrcholné provedení VTS má cenu nižší o 10 tisíc Kč. Proti By Loeb má navíc přední a zadní parkovací senzory, detektor tlaku vzduchu v pneumatikách, elektricky sklopná zpětná zrcátka a adaptivní bi-xenonové světlomety. Chybí pochopitelně vizuální úpravy, z paketu By Loeb si ale VTS ponechává sportovní kožený volant a naopak přidává čalounění v kombinaci látka-Alcantara.

Citroën C4 Coupé - ceny na českém trhu (únor 2010)
Motor 1,4 16V 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDi 1,6 HDi 2,0 HDi
Převodovka 5M 5M 6M 5M 5M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1360 1598 1598 1560 1560 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 65/5250 88/6000 110/5800 66/4000 80/4000 103/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 133/3250 160/4250 240/1400 215/1750 240/1750 320/2000
Max. rychlost [km/h] 182 195 211 180 192 207
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,8 10,0 8,4 12,5 11,2 11,2
Komb. spotř. [l/100 km] 6,4 6,7 6,9 4,4 4,8 4,4
Cena VTR [Kč] 303.900,- 353.900,- - 363.900,- 398.900,- -
Cena By LOEB [Kč] - 403.900,- 463.900,- - - -
Cena VTS [Kč] - - 504.900,- - - 568.900,-
Fiat

Na cenovou politiku některých značek, především Renaultu a Hyundai, reaguje také Fiat snížením první ceny modelu Bravo hluboko pod hranici 300 tisíc Kč. Konkrétně atmosférický motor 1,4 16v (66 kW) v základní výbavě nyní vyjde na 271.900,- Kč, což znamená snížení ceny o 13 tisíc Kč.

Výbava Active přitom v konfrontaci s dalšími modely nižší střední třídy nabízí slušný standard. Nechybí v ní elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná i vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, dělená zadní sedadla, volant nastavitelný ve dvou osách a posilovač řízení. Standardem jsou naopak jen dva airbagy, za další se u Active musí připlácet. Základní provedení se nabízí i s nejslabším turbodieselem, která zlevnil o 8 tisíc Kč na 324.900,- Kč.

Lednovou novinkou je verze Active 1,4 16v s přívlastkem Plus. Za tímto označením se ukrývá klimatizace, kterou si Fiat cení na příplatek 8 tisíc Kč. Nejlevnější Bravo s manuální klimatizací tak nyní vyjde na 279.900,- Kč.

Další variantou v nabídce je výbava Dynamic. Ta zlevnila o 2 až 13 tisíc Kč, nejnižší je sleva na turbodiesely, naopak největšího snížení ceny se dočkal motor T-Jet. Proti Active jsou navíc kryty zrcátek v barvě karoserie, 16palcová kola místo 15palcových, přední mlhovky, rádio, manuální klimatizace, boční a hlavové airbagy. Tuto úroveň výbavy lze libovolně kombinovat se všemi motorizacemi určenými pro český trh.

Emotion přidává litá kola, automatickou klimatizaci, elektrické stahování zadních oken, přední loketní opěrku, zadní parkovací senzory, systém Blue&Me, tempomat a ESP. Příplatek za toto rozšíření výbavy je 51 tisíc Kč, proti loňským cenám Bravo Emotion ve všech provedeních zlevnilo o 2 tisíce Kč.

Alternativou k Emotion je o 21 tisíc Kč dražší verze Sport. Z nabídky zmizel starší turbodiesel 1,9 MultiJet (110 kW), jedinou variantou pro tuto výbavu tak zůstává 1,4 T-Jet o výkonu 110 kW. Proti Emotion jsou navíc 17palcová kola, sada spoilerů, hliníkové pedály a sportovní volant potažený kůží. Chybí naopak tempomat, elektrické stahování zadních oken a zadní parkovací senzory. Za tyto položky musí zájemci připlatit.

K zajímavým příplatkům patří navigace pro systém Blue&Me za 7.100,- Kč (dohromady s Blue&Me za 17.200,- Kč), kolenní airbag za 10.100,- Kč, vyhřívání předních sedadel za 4.100,- Kč nebo elektricky sklopná zpětná zrcátka za 3.100,- Kč.

Fiat Bravo - nové ceny benzinových motorů (únor 2010)
Motor 1,4 16v 1,4 T-Jet 1,4 T-Jet 1,6 MultiJet 1,6 MultiJet
Převodovka 6M 6M (6MA) 6M 6M 6M (6MA)
Zdvihový objem [cm3] 1368 1368 1368 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 66/5500 88/5000 110/5500 77/4000 88/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 128/4500 206/2500 230/3000 290/1500 300/1500
Max. rychlost [km/h] 179 197 (197) 212 187 195 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5 9,6 (9,6) 8,5 11,3 10,5 (10,5)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,7 6,7 (6,5) 7,1 4,9 4,9 (4,6)
Cena Active [Kč] 271.900,- - - 324.900,- -
Cena Active Plus [Kč] 279.900,- - - - -
Cena Dynamic [Kč] 314.900,- 354.900,- - 375.900,- 395.900,-
Cena Emotion [Kč] - 415.900,- 436.900,- - 446.900,-
Cena Sport [Kč] - - 457.900,- - -

Příplatek za robotizovanou převodovku je 41 tisíc Kč.

Od 15. února 2010 nabízí Fiat na vybrané modely tzv. šrotovací prémii. V případě Brava jde o částku 25 tisíc Kč, kterou si můžete odepsat z ceny nového Fiatu, pokud předložíte dokument potvrzující ekologickou likvidaci vašeho staršího vozidla.

Ford

Ford Focus drží stejnou první cenu jako v loňském roce (299.990,- Kč), ve skutečnosti ale všechny cenově zvýhodněné modely zlevnily o 20 tisíc Kč. Z akční nabídky totiž bylo vyřazeno provedení Ambiente, nejlevnější je tak rovnou druhá výbava Trend Plus, která již obsahuje klimatizaci. Výběr cenově zvýhodněných modelů zůstává nezměněn.

Výbava Trend Plus obsahuje elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, čelní a boční airbagy, ESP a dělená zadní sedadla. Dále nechybí manuální klimatizace, okenní airbagy, rádio s CD přehrávačem a ovládání na volantu, palubní počítač, 16palcová ocelová kola a sportovní sedadla.

Paket Design (+14.900,- Kč) přidává duální automatickou klimatizaci, litá kola a posuvnou loketní opěrku.

Ford Focus 5dv. - akční nabídka benzinových motorů (únor 2010)
Motor 1,4 Duratec 1,6 Duratec 1,6 Ti-VCT 2,0 Duratec 2,5 Turbo
Převodovka 5M 5M 5M 5M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1388 1596 1596 1999 2522
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 5/4
Největší výkon [kW/min-1] 59/5700 74/6000 85/6000 107/6000 166/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 124/3500 150/4000 155/4150 185/4500 320/1600
Max. rychlost [km/h] 164 180 190 206 241
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,1 11,9 10,8 9,2 6,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,6 6,7 6,6 7,1 9,3
Cena Trend Plus [Kč] 299.990,- 329.990,- 349.990,- - -
Cena Titanium [Kč] - - - 479.990,- -
Cena ST [Kč] - - - - 629.990,-

V akci je dále provedení Ghia, avšak výhradně s motorem 1,8 TDCi. Proti Trend Plus má navíc chromovanou masku chladiče, litá 16palcová kola, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, duální klimatizaci s klimatizovanou přihrádku před spolujezdcem, tempomat a elektrické stahování zadních oken.

Pro zájemce o nejsilnější motorizace je v nabídce výbava Titanium s motory 2,0 Duratec a 2,0 TDCi. Výbava se od Ghia liší tříramenným volantem a sportovními sedadly, chybí naopak tempomat.

Slevy se týkají také vrcholného modelu Focus ST, příplatek za pětiválcový turbomotor a sportovní výbavu je ve srovnání s Focusem 2,0 Duratec Titanium 150 tisíc Kč (pětidveřový stojí 629.990,- Kč).

Ford Focus 5dv. - akční nabídka dieselových motorů (únor 2010)
Motor 1,6 TDCi 1,8 TDCi 2,0 TDCi
Převodovka 5M 5M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1560 1753 1997
Válce/ventily 4/4 4/2 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 66/4000 85/3700 100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 215/1750 280/1900 320/2000
Max. rychlost [km/h] 177 190 203
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 10,8 9,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 5,2 5,5
Cena Trend Plus [Kč] 379.990,- - -
Cena Ghia [Kč] - 469.990,- -
Cena Titanium [Kč] - - 519.990,-

Všechny uvedené ceny platí pro pětidveřovou karoserii, kombi je dražší o 30 tisíc Kč, třídveřový Focus ST je naopak o 20 tisíc Kč levnější.

Hyundai

Českým zástupcem v dnešním přehledu je Hyundai i30 vyráběné v severomoravských Nošovicích. Kompletní nabídka zahrnuje i v roce 2010 šest stupňů výbavy.

Základní Hyundai i30 Start s cenou 269.900,-Kč (nárůst o 5.000,-Kč proti roku 2009) vyjíždí za zákazníky ochuzen proti stupni Classic o podélně stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo, aktivní opěrky na předních sedadlech, textilní čalounění výplně dveří nebo tónovaná skla. V autě nižší střední třídy za 270 tisíc Kč ale i nadále zůstává 6 airbagů, rádio s CD a MP3 přehrávačem (vč. USB & iPod & AUX portu), asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla, centrální zamykání i elektrické stahování předních oken.

Nad i30 Start je výbava Classic za 289.900,-Kč. Ta obsahuje aktivní opěrky hlavy vpředu, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání bez dálkového ovládání (d.o. +3.400,-Kč), ale také rádio s CD a MP3 přehrávačem ovládáním na volantu, včetně možnosti připojení externích zařízení přes AUX-in port nebo USB port. Manuálně ovládaná klimatizace je zde, podobně jako u výbavy Start, za příplatek 25.000,-Kč.

Hyundai i30 - ceny benzinových motorů (únor 2010)
Motor 1,4 CVVT 1,6 CVVT 2,0 CVVT
Převodovka 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1396 1591 1975
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 80/6200 93/6200 105/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 137/5000 157/4200 186/4600
Max. rychlost [km/h] 187 192 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,7 11,0 10,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 6,2 7,1
Cena Start [Kč] 269.900,- - -
Cena Classic [Kč] 289.900,- - -
Cena Classic Plus [Kč] 324.900,- - -
Cena Comfort [Kč] 339.900,- 369.900,- -
Cena Style [Kč] - 424.900,- 464.900,-
Cena Premium [Kč] - - 489.900,-

Classic Plus (ceny vyšší o 5.000,-Kč proti roku 2009) navíc proti úrovni Classic nabízí zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, přední mlhovky, alarm, manuální klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání, bederní opěrku v sedadle řidiče, kapsy středovou opěrku pro přední sedadla s úložným prostorem, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka i elektrické stahování zadních oken.

Ceny vyšších stupňů výbavy se od cen roku 2009 neliší. Comfort, tedy první provedení nabízené se systémem vypínání motoru Idle Stop&Go (+7.000,-Kč), přidává mj. automatickou klimatizaci, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky a kovový dekor. Vozy s touto výbavou jezdí na pneumatikách 195/65 R15, Classic i Classic Plus na 185/65 R15. Teprve od výbavy Comfort je standardem plnohodnotné náhradní kolo.

Výbava Style obsahuje kola z lehké slitiny, automatické stěrače a světlomety, kombinované čalounění látka/kůže a nově i ESP. Premium ještě přidává elektricky sklopná zrcátka s integrovanými směrovkami, zadní parkovací senzory a samostmívací vnitřní zrcátko.

Hyundai i30 - ceny dieselových motorů (únor 2010)
Motor 1,6 CRDi
(66 kW)
1,6 CRDi
(85 kW)
1,6 CRDi
(94 kW)
2,0 CRDi
Převodovka 5M 5M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1582 1582 1582 1991
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 66/4000 85/4000 94/4000 103/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 235/1750-2500 255/1900-2750 280/1900-2750 305/1800-2500
Max. rychlost [km/h] 172 188 190 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,9 11,6 10,5 10,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,7 4,7 4,7 5,5
Cena Classic [Kč] 334.900,- - - -
Cena Classic Plus [Kč] 369.900,- - - -
Cena Comfort [Kč] 384.900,- 404.900,- - -
Cena Style [Kč] - 459.900,- 479.900,- 504.900,-
Cena Premium [Kč] - 484.900,- 504.900,- 529.900,-

V nabídce je za příplatek 35 tisíc Kč (resp. 20 tisíc Kč bez příplatkových kol) optický paket Sport.

Zájemci o kombi Hyundai i30 cw si musí připravit o 20 tisíc Kč více proti cenám hatchbacku uvedeným v tabulce.

Chevrolet

Vedle Chevroletu Cruze se i nadále nabízí o generaci starší hatchback a kombi Lacetti. Z ceníků pro vás vybíráme trojici akčních modelů, které nabízejí nižší ceny a lepší výbavu než standardní specifikace.

Nejlevnější je provedení Cool, které se nabízí pro hatchback i kombi. U kombi je jen o 10 tisíc Kč dražší, přičemž tato verze současně s větším zavazadlovým prostorem přidává silnější motor. Ve výbavě nechybí dva airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, rádio, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, dělená zadní sedadla a (jak napovídá název) ani klimatizace. V případě kombi jsou u Cool navíc i střešní ližiny a elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Akční model WTCC u hatchbacku za příplatek 10 tisíc Kč přidává elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky, litá 15palcová kola, kůží potažený volant a řadicí páku a optický paket WTCC (sportovní nárazníky, nástavce prahů, zadní spoiler, chromovaná koncovka výfuku).

Složení výbavy u verze Loto je pro kombi shodné s WTCC, jen chybí optický paket.

Chevrolet Lacetti - ceny na českém trhu (únor 2010)
Motor 1,4 16V 1,6 16V 1,6 16V 2,0 TCDI
Karoserie 5dv. 5dv. kombi kombi
Převodovka 5M 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1399 1598 1598 1991
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 70/6200 80/5800 83/6400 89/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 150/4400 150/3600 153/4200 280/2000
Max. rychlost [km/h] 175 187 187 186
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,6 10,7 11,4 9,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,2 7,1 7,8 6,0
Cena Cool [Kč] 249.900,- - 259.900,- -
Cena WTCC [Kč] 259.900,- 279.900,- - -
Cena Loto [Kč] - - 269.900,- 306.900,-
Kia

Kia Cee’d si po přelomu roku držela své loňské ceny, od února ale výbava Active (stejně jako nejnižší výbava sesterského Hyundai i30) zdražila o 5 tisíc Kč. První cena je tedy 269.980,- Kč, motor 1,4 CVVT má ale od faceliftu výkon snížený z 80 na 66 kW (Hyundai i nadále nabízí v základu verzi s 80 kW).

Maximum točivého momentu zůstalo na 137 Nm při 5000 min-1, kombinovaná spotřeba ale poklesla z 6,1 na 5,8 l/100 km, resp. 5,5 l/100 km se systémem vypínání motoru ISG (+7.000,- Kč). V řádu jednotek decilitrů se snížila také kombinovaná spotřeba ostatních benzinových i dieselových motorizací.

Výbava Active zahrnuje centrální zamykání, rádio s CD/MP3 přehrávačem, USB portem a ovládáním na volantu, dělená zadní sedadla, palubní počítač, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách a šest airbagů. Ve výbavě jsou výškově nastavitelná obě přední sedadla a kliky dveří v barvě karoserie, chybí naopak klimatizace (+25 tisíc Kč).

Kia Cee'd facelift - ceny benzinových motorů (únor 2010)
Motor 1,4 CVVT 1,6 CVVT 2,0 CVVT
Převodovka 5M 5M (4A) 5M (4A)
Zdvihový objem [cm3] 1396 1591 1975
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 66/6000 93/6200 105/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 137/4000 157/4200 186/4600
Max. rychlost [km/h] 180 192 (187) 205 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,6 10,8 (11,9) 10,4 (10,4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,8/5,5 6,3/5,9 (6,6) 7,0 (7,5)
Cena Active [Kč] 269.980,- 294.980,- -
Cena Active Plus [Kč] 304.980,- 329.980,- -
Cena Comfort [Kč] 329.980,- 354.980,- -
Cena Comfort Plus [Kč] 369.980,- 394.980,- 434.980,-
Cena Exclusive [Kč] - 434.980,- 474.980,-

Active Plus (o 35 tisíc Kč dražší) přidává standardně klimatizaci, dále dálkový ovladač centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s kryty v barvě karoserie, aktivní opěrky hlavy a bederní opěru na předních sedadlech. Příplatek za tempomat a přední mlhovky je 16 tisíc Kč, Bluetooth hands-free a připojení na iPod stojí navíc 10 tisíc Kč.

O dalších 25 tisíc Kč více stojí verze Comfort s vyhřívanými předními sedadly a čelním sklem pod stěrači, předními mlhovkami, elektrickým stahováním zadních oken a kůží potaženým volantem a hlavicí řadicí páky.

Comfort Plus (+40 tisíc Kč) přidává litá 16palcová kola místo ocelových 15palcových, dvouzónovou klimatizaci, ESP, asistent pro rozjezd do kopce, elektricky sklopná zpětná zrcátka a boční směrovky integrované v jejich krytech.

Nejvyšší výbava Exclusive má 17palcová kola, zatmavená okna, připojení na iPod, Bluetooth hands-free, tempomat, zadní parkovací senzory a sportovní paket – přední a zadní nárazník, maska chladiče, hliníkové pedály a přístrojový štít ve sportovním designu. Kožené čalounění je za příplatek 15 tisíc Kč.

Kia Cee'd facelift - ceny dieselových motorů (únor 2010)
Motor 1,6 CRDi lp 1,6 CRDi hp 2,0 CRDi
Převodovka 5M 5M (4A) 6M
Zdvihový objem [cm3] 1582 1582 1991
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 66/4000 85/4000 103/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 235/1750-2500 255/1900-2750 305/1800-2500
Max. rychlost [km/h] 172 188 (180) 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,0 11,0 (12,3) 10,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,3 4,5 (5,6) 5,4
Cena Active [Kč] 324.980,- 339.980,- -
Cena Active Plus [Kč] 359.980,- 374.980,- -
Cena Comfort [Kč] 384.980,- 399.980,- -
Cena Comfort Plus [Kč] 424.980,- 439.980,- 479.980,-
Cena Exclusive [Kč] - 479.980,- 519.980,-

Kombi Cee’d SW je o 25 tisíc Kč dražší než pětidveřový hatchback, nabídka motorizaci a výbav je stejná. Třídveřový Pro_cee’d je naopak o 15 tisíc Kč levnější než pětidveřový Cee’d, začíná tedy na 249.980,- Kč.

Opel

Od Nového roku je v nabídce Opelu staronový model – Astra Classic III, tedy třetí generace kompaktní Astry, která se bude prodávat souběžně s novým modelem. Zůstává jen pětidveřová karoserie hatchback, první cena je po 20tisícové slevě 274.900,- Kč.

Ceník Opelu Astra Classic III je ve srovnání s provedením Astra značně osekaný. Z nabídky zmizely motory 1,8 16V (103 kW), 1,6 Turbo (132 kW), 1,9 CDTI (88 kW) i nejvýkonnější varianta 1,7 CDTI (92 kW). Zbývá tak dvojice benzinových motorů – 1,4 16V (66 kW) a 1,6 16V (85 kW), silnější z nich volitelně s robotizovanou převodovkou. Vznětové agregáty zastupuje 1,3 CDTI (66 kW) s pětistupňovou převodovkou, 1,7 CDTI (74 kW) s pěti-, nebo bez příplatku šestistupňovou převodovkou a 1,7 CDTI (81 kW) se šestistupňovou převodovkou.

Úroveň výbavy je nabízena jediná, rozšířit ji lze o několik příplatkových paketů. Standardem je manuální ovládání zpětných zrcátek, elektrické stahování předních oken, posilovač řízení, otáčkoměr, příprava pro rádio, čtyři airbagy a ocelové ráfky s pneumatikami 195/65 R15.

Z příplatků zřejmě nejvíce zákazníků osloví Sada Essentia – rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, kůží potažený volant, klimatizace a přední mlhovky v paketu za ceníkových 35.000,- Kč. Díky aktuální akci se za Sadu Essentia ale připlácí jen 10.000,- Kč.

Další výbava na přání zahrnuje například tempomat (+3.000,- Kč) nebo palubní počítač (+2.000,- Kč). Bezpečnostní výbavu rozšíří Sada Safety (+20.000,- Kč) složená z okenních airbagů a ESP, design vylepší Sada Elegance (+4.500,- Kč), tedy lakované kryty zrcátek a dveřní kliky společně s elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky. Zadní parkovací senzory vyjdou na 10.000,- Kč, aktivní opěrky hlavy na 2.200,- Kč a litá kola na 12.000,- Kč.

Opel Astra Classic III - ceny na českém trhu (únor 2010)
Motor 1,4 Twinport 1,6 Twinport 1,3 CDTI 1,7 CDTI 1,7 CDTI
Převodovka 5M (5MA) 5M (5MA) 6M 5M (6M) 6M
Zdvihový objem [cm3] 1364 1598 1248 1686 1686
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 66/5600 85/6000 66/4000 74/4400 81/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 125/4000 155/4000 200/1750-2500 240/2300 262/2300
Max. rychlost [km/h] 178 191 (192) 172 180 (188) 185
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,7 11,7 (12,7) 13,7 12,3 (12,0) 11,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 6,5 (6,3) 4,9 5,0 (4,5) 5,2
Cena Classic [Kč] 294.900,- 317.900,-
(337.900,-)
352.900,- 370.900,-
(370.900,-)
382.900,-
Renault

Nové provedení Mégane Generation se s cenovkou 269.900,- Kč stává (společně s Hyundai i30 Start) nejlevnějším moderním hatchbackem nižší střední třídy na českém trhu. Nová základní výbava ale není jedinou změnou v ceníku pro rok 2010. Z nabídky se vytratila nejvyšší výbava Privilege a stejně tak motor 2,0 dCi o výkonu 118 kW (s automatickou převodovkou 110 kW). Naopak mezistupeň mezi Expression a Dynamique tvoří nová výbava LS Tom Tom.

Pro Authentique a vyšší verze zůstává sleva 20 tisíc Kč (jen se už nejmenuje vánoční sleva) a všechny stávající stupně výbavy jsou počínaje lednem 2010 obohaceny o několik položek.

Volba provedení Mégane Generation znamená úsporu 20 tisíc Kč. Jeho výbava přitom není nijak dramaticky zredukována, Renault jde cestou vyškrtnutí některých méně viditelných položek. Nechybí tak šestice airbagů (dosud byly okenní airbagy jen až od výbavy Dynamique), tempomat s omezovačem rychlosti (dosud také až od Dynamique), centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, ale ani manuální klimatizace.

Není také bez zajímavosti, že v případě benzinového agregátu Renault nabízí pro Mégane Generation standardně výkonnější variantu motoru 1,6 16V (81 kW), za kterou se ve vyšších výbavách připlácí 20 tisíc Kč.

Authentique, dosavadní základ pro Mégane, nabízí s cenou 289.900,- Kč pro motor 1,6 16V (74 kW) výbavu obohacenou o kartu Renault Keyless Drive, podélně nastavitelný volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, impulsní elektrické stahování předních oken s ochranou proti přiskřípnutí a dělená zadní sedadla, která poněkud překvapivě základní model nemá. Za rádio se připlácí 8.100,- Kč.

Expression přidává ESP, přední mlhovky, impulsní elektrické stahování předních i zadních oken, bederní opěrku v sedadle řidiče, středovou loketní opěrku vpředu, kliky dveří v barvě karoserie a rádio s CD přehrávačem. Tato výbava je o 25 tisíc Kč dražší než Authentique. Provedení LS Tom Tom je dražší o dalších 7 tisíc Kč, v praxi se ale nejedná o nic jiného než Expression s navigačním systémem Carminat Tom Tom, který by byl jinak za příplatek 13.700,- Kč.

Vrcholem modelové řady Mégane je nyní výbava Dynamique. Ta přidává 16palcová litá kola, chromované kliky dveří, dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Nově se ve výbavě objevují i zadní parkovací senzory a audiosystém 3D Sound by Arkamys s Bluetooth a USB konektorem, které byly dosud příplatkovými položkami. Ceníková cena Dynamique přitom zůstává zachována. Tato výbava je nyní také jedinou cestou, jak lze objednat motory 1,4 TCe a 1,9 dCi.

Připlatit si lze za navigaci Carminat Tom Tom (+13.700,- Kč; Carminat DVD v ceníku už nefiguruje), vyhřívání předních sedadel (+5.600,-), panoramatické střešní okno (+25.200,- Kč), bi-xenonové světlomety (+25.200,- Kč) a kožené čalounění (+50.400,- Kč).

Renault Mégane - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor 1,6 16V 100 1,6 16V 110 1,4 TCe 130 1,5 dCi 85 1,5 dCi 105 1,9 dCi 130
Převodovka 5M 6M 6M 5M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1397 1461 1641 1870
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/2 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min-1] 74/5500 81/6000 96/5500 63/3750 78/4000 96/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 148/4250 151/4250 190/2250 200/1750 240/2000 300/1750
Max. rychlost [km/h] 190 195 200 175 190 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 10,5 9,6 12,9 10,9 9,5
Průměrná spotřeba [l/100 km] 6,7 6,9 6,5 4,5 4,5 5,1
Cena Mégane Generation [Kč] - 269.900,- - 319.900,- - -
Cena Autentique [Kč] 289.900,- - - 339.900,- - -
Cena Expression [Kč] 314.900,- 334.900,- - 364.900,- 384.900,- -
Cena LS Tom Tom [Kč] 320.900,- 341.900,- - 371.900,- 391.900,- -
Cena Dynamique [Kč] - 369.900,- 399.900,- - 419.900,- 449.900,-
SEAT

SEAT Leon se nabízí v nejlevnějším provedení za 299.900,- Kč. Základní výbava Basis obsahuje 15palcová ocelová kola, ESP, šest airbagů, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, dělená zadní sedadla a volant nastavitelný ve dvou osách. Tuto výbavu je možné kombinovat jen s motorem 1,4 16V, v aktuální akci lze tuto variantu pořídit za 299.900,- Kč.

Za příplatek 40 tisíc lze provedení Basis rozšířit o paket Drive, který přidává 16palcová litá kola, klimatizaci Climatic, přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel, rádio s CD/MP3 přehrávačem, multifunkční volant, sportovní sedadla a sportovní podvozek. Takto vybavený Leon 1,4 tedy vyjde na 339.900,- Kč.

Výbava Reference má stejné složení jako Basis s Drive paketem, k výše jmenovanému přidává jen palubní počítač a kliky dveří a kryty zpětných zrcátek v barvě vozu, naopak chybí 16palcová kola a přední mlhovky. V tomto provedení je možné zakoupit většinu motorizací, včetně nového 1,2 TSI (77 kW). Ten stojí 393.900,- Kč, tedy stejně jako 1,6 MPI (75 kW). Ke střídání dojde na přelomu března a dubna, nový turbomotor lze ale objednávat již nyní.

Nejvyšší ze standardně nabízených výbav, Style, nabízí opět 16palcová litá kola, dále přidává vyhřívaná zpětná zrcátka, volant a řadicí páku potaženou kůží, přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel, elektrické ovládání zadních oken, tempomat a automatickou klimatizaci Climatronic.

Příplatek za převodovku DSG je 40 tisíc Kč. V nabídce jsou i verze FR se dieselovým nebo benzinovým motorem, Cupra a Cupra R.

SEAT Leon - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor 1,4 16V 1,2 TSI 1,4 TSI 1,8 TSI 1,6 TDI 2,0 TDI
Převodovka 5M 5M 6M 6M (7DSG) 5M (7DSG) 6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3] 1390 1197 1390 1798 1598 1968
Válce/ventily 4/4 4/2 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 63/5000 77/- 92/5600 118/5000 77/- 103
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 130/3600 175/4100 200/4000 250/4200 250/2500 320/2500
Max. rychlost [km/h] 172 185 194 213 185 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,7 11,7 10,3 8,0 11,7 9,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5 5,5 6,2 6,8 (6,6) 4,5 (4,7) 5,6 (5,7)
Cena Basis [Kč] 299.900,- - - - - -
Cena Basis Drive [Kč] 339.900,- - - - - -
Cena Reference [Kč] 358.900,- 393.900,- 434.900,- - 468.900,- -
Cena Style [Kč] - 429.900,- 469.900,- 529.900,- 504.900,- 540.900,-
Suzuki

Těžištěm prodejů Suzuki SX4 jsou sice modely s pohonem všech kol, i na opačné straně ceníku ale má tento model co nabídnout. Od února jsou navíc všechny verze zlevněny o 15 tisíc Kč. Základem je provedení GA s novou cenovkou 274.900,- Kč, které se nabízí jen s motorem o objemu 1,5 litru. Ten loni dostal variabilní časování ventilů a posílil o 9 kW na 82 kW (145 Nm místo 133). Výbava obsahuje dva airbagy, posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělená zadní sedadla.

Verze GL/AC zlevnila dokonce o 30 tisíc Kč na 314.900,- Kč. Výbava obsahuje manuální klimatizaci, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, rádio s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, 16palcová ocelová kola a palubní počítač. Zde je standardem motor 1,6 VVT o výkonu 88 kW.

Novinkou je levnější provedení motoru 1,6 VVT 4x4, výbava GL/AC Plus s cenou 394.900,- Kč. Označení Plus znamená navíc boční a okenní airbagy, přední mlhovky, sadu choranných plastů, litá kola, střešní ližiny, vyhřívání předních sedadel a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Vrcholem řady je provedení GLX, které také zlevnilo o 15 tisíc Kč. K výbavě GL/AC Plus přidává automatickou klimatizaci, kůží obšitý volant, elektrické stahování zadních oken, vyhřívání zpětných zrcátek, zatmavená zadní boční okna a startování bez klíčku.

Nový motor 2,0 DDiS (99 kW) má dále ve výbavě GLX navíc tempomat, ESP a šestistupňovou převodovku. Tyto položky nejsou pro ostatní verze dostupné.

Suzuki SX4 2010 hatchback - ceny na českém trhu (únor 2010)
Motor 1,5 VVT 1,6 VVT 1,6 VVT 2,0 DDiS
Převodovka 5M 5M (4A) 5M 4x4 6M 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1490 1586 1586 1956
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 82/6000 88/6000 88/6000 99/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 145/4400 156/4400 156/4400 320/1500
Max. rychlost [km/h] 180 185 (175) 175 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,0 10,7 (12,3) 11,5 11,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 6,2 (7,2) 6,5 5,5
Cena GA [Kč] 274.900,- - - -
Cena GL/AC [Kč] - 314.900,- - -
Cena GL/AC+ [Kč] - - 394.900,- -
Cena GLX [Kč] - 374.900,-
(399.900,-)
424.900,- 484.900,-
Diskuze (48)
23. 2. 2010 07:33
Re: Balada o 7 leté záruce
Podle mého názoru nejde o dopravu dílu do servisu (značkový servis má snad díly na svoje vozy skladem), ale o dopravu vozidla do servisu. Čili že vám KIA neproplatí cesťák, když jedete do servisu třeba 40 km. V případě nepojízdnosti auta tenhle problém zpravidla řeší asistenční služba, jinak holt musíte do servisu dojet vozem.
Avatar - Mikesus
22. 2. 2010 19:46
Re: Balada o 7 leté záruce
že není kompenzace za nemožnost používání, to se nedivím, jen mě překvapilo, že si zákazník musí uhradit dovezení dílu do daného servisu, což záruka nezahrnuje. A to je trochu podraz, nemyslíte?
22. 2. 2010 18:30
Re: Mitsubishi Lancer Sport, Renault Fluence
Hľadáš chyby za každú cenu. Raz sa píše o hatchbackoch s cenou 300 tisíc, tak nechápem, čo sa ti nepáči. veď nečítaj, keď nechceš.
A kde si prišiel na to, že C4 nie je pod 300? Nauč sa čítať, prosím ťa... :-|
22. 2. 2010 15:20
A ještě tady
chybí zázrak z Vlčího hradu GolfVI se svým "premiovým" bratrem A3. A možná ještě Cruze by měl nahradit starý Lacetti :-!
22. 2. 2010 15:14
A kde je
Škoda Oktavia2? Tu už asi řadí mezi autobusy :-) V Auto 7 už byla ve třídě mezi A4 a C5 a Mondeem čím víc stárne,tím víc roste. Ani nevím čeho jsem se zbavil ;-)