Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přetahovaná o jedničku na světovém trhu aut: Toyota a VW si nedají nic zadarmo!

ČTK
Diskuze (22)

Na čele žebříčku největších globálních prodejců aut se v posledním desetiletí střídají dvě značky - japonská automobilka Toyota Motor a německý koncern Volkswagen.

Do skupiny Toyota v současnosti patří také výrobce minivozů Daihatsu a producent nákladních vozidel Hino Motors. Součástí koncernu Volkswagen je i automobilka Škoda Auto a další značky jako například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, Seat či výrobci nákladních vozů MAN a Scania.

Toyota v roce 2008 vystřídala v čele automobilového trhu amerického výrobce General Motors (GM), který byl do té doby světovým lídrem více než sedm desetiletí. V roce 2011 získala automobilka GM prvenství dočasně zpět, protože Toyota se potýkala s negativními důsledky ničivého zemětřesení v Japonsku a rozsáhlého svolávání aut do servisů.

Volkswagen i Toyota v roce 2014 poprvé překonaly hranici deseti milionů prodaných vozů a o dva roky později německý koncern svého japonského konkurenta sesadil z trůnu a poprvé v historii se stal největším prodejcem automobilů na světě. Volkswagenu se podařilo zvýšit odbyt a dosáhnout prvenství navzdory negativním dopadům skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů, který vypukl na podzim 2015. K růstu prodejů německé automobilky přispěla zejména silná poptávka na čínském trhu.

Video se připravuje ...

Toyota se na pozici jedničky světového trhu s automobily vrátila v roce 2020, kdy výrobce aut zasáhla koronavirová krize, která lidem zabránila v návštěvách předváděcích prostor a automobilky přiměla omezit nebo zastavit produkci. Toyotu nicméně pandemie zasáhla méně než ostatní značky. Díky oživení na jejích dvou nejdůležitějších trzích, tedy v Číně a ve Spojených státech, i na domácím trhu se jí postupně znovu začalo dařit. V loňském roce zvýšila Toyota prodej o 7,2 procenta na 11,2 milionu vozů, což je podle agentury AFP nový světový rekord. Japonská firma tak už čtvrtým rokem za sebou zůstala největším prodejcem automobilů na světě před německým konkurentem Volkswagen, který prodal 9,2 milionu vozů.

Rok Největší světový prodejce automobilů Počet prodaných kusů v mil.
2013 Toyota 9,98
2014 Toyota 10,23
2015 Toyota 10,15
2016 Volkswagen 10,31
2017 Volkswagen 10,7
2018 Volkswagen 10,83
2019 Volkswagen 10,97
2020 Toyota 9,53
2021 Toyota 10,5
2022 Toyota 10,48
2023 Toyota 11,23
ČTK
Diskuze (22)

Doporučujeme

2. 2. 2024 11:02
Re: Nesmyslné srovnání
No byť šéfom VAGu, tak na Čínu sa nespolieham. Nepotrvá dlho a zo západu sa tam búdu voziť len autá, ktoré znamenajú istý spoločenský status.
Avatar - Mikesus
1. 2. 2024 19:19
Re: Matematika
Taky jsem si říkal, jestli vyšší prodeje o 22% Toyoty oproti VW je přetahování se o první místo.
1. 2. 2024 15:11
Re: V 2028 bude první Tesla?
Nějaký Číňan. Stačí aby byl největší v Číně a tím má z poloviny vystaráno. Západní automobilka nebude v Číně výhledově nikdy největší ať je sebelepší. V Číně se teď hraje na na vlastenectví, které společně s militarizací společnosti nemá daleko od fašismu a prostě co je čínské to je super, co je západní, to je fuj.

Zajímavé pozorování - v Číně si kupují čínské auťáky a nemají rádi Západ, u nás křivé povahy klidně číňana koupí.
1. 2. 2024 14:05
Re: V 2028 bude první Tesla?
ok koukám, že 2023 udělali 1.9 milionu aut, takže by to bylo cca 6x. Na mladou automobilku super čísla. Ale její potenciál co se kvantity týče se nemá šanci Toyotě vyrovnat ani v řádu 20 let čistě proto, že není a z principu nebude na trzích kde je Toyota a většina portfolia Toyoty má jinou cílovou skupinu zákazníků, na které Tesla nemíří a dlouho mířit nebude.
1. 2. 2024 07:54
Re: Hloupost
Zbytočné o tom filozofovať. Je to proste o počte predaných áut. Možno jednoduchá téma ale vcelku zaužívaná. Hodnotiť môžeš množstvo vecí, toto je len jedna z nich.