Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Připomeňte si Škodu Octavia Inferno. V čem byl speciál za ďábelskou cenu zvláštní?

David Bureš David Bureš 9. 5. 2018 • 18:48
12
27
Zobrazit náhledy (12)
Škoda Octavia Inferno Škoda Octavia Inferno Škoda Octavia Inferno Škoda Octavia Inferno Škoda Octavia Inferno Škoda Octavia Inferno Škoda Octavia Inferno
Speciální edice Inferno vznikla na základech jedničkové Octavie. Představena byla v roce 2003 a stála „ďábelských“ 666.666 korun.

V historii Škody najdeme množství zajímavých speciálních edic jejích aut, nejvíce se proslavily zřejmě specialitky na bázi Favoritu – Black Line, Silver Line a další. Speciální modely ale vznikly i na bázi jedničkové Octavie a my jsme se jednu z nich rozhodli připomenout. Pamatujete ještě na Škodu Octavia Inferno?

Škoda Octavia Inferno byla na český trh uvedena v roce 2003, přičemž ďábelské jméno (inferno znamená peklo) doplňovala i ďábelská cena. Automobil byl prodáván za 666.666 korun, což bylo asi o 200.000 korun více než u výbavového stupně Ambiente, z níž Octavia Inferno vycházela.

Bohatá výbava ale nebyla ta hlavní specialita auta. Tou byla kombinace sportovního vzhledu s turbodieselem pod kapotou. Octavia Inferno tak kombinovala prvky inspirovanými z vrcholné Octavie RS, jako byly spoilery vpředu a vzadu, rozšířené blatníky nebo sportovní koncovkou výfuku, s motorem 1.9 TDI (PD) o výkonu 96 kW.

S šestistupňovým manuálem kombinovaný, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec se sdruženými vstřikovači (systém čerpadlo-tryska) byl převzat z jedničkové Fabie RS, přičemž součástí nabídky Octavie se stal jen několik měsíců před příchodem edice Inferno. Octavia s ním dokázala jet až 205 km/h, kombinovaná spotřeba činila 5,2 l/100 km/h.

Výbavu jsme již nakousli, co tedy Octavia Inferno nabízela? Mimo jiné xenonové světlomety, automatickou klimatizaci, dva airbagy, ESP, kožený volant, střední loketní opěrku, rádio Symphony s CD přehrávačem a měničem nebo čtyřmi reproduktory. Z designových prvků zmiňme ještě sportovní sedadla, atraktivní dekor v interiéru nebo 16palcová kola z lehkých slitin.

Související články

Témata
14. 5. 2018 15:14
Re: vubec v nicem
No máš teda dobře vyhrabáno. Já o žádných plastových výliscích ani kilowatech nic nepsal.
Avatar - Koudy_cz
11. 5. 2018 14:17
Re: Motor...
muhe, Bubáqu, mně to ani nepřekvapuje, už jsem si tak nějak na netu na to (ne)chování lidí zvykl a neřeším to. Na mobilu ty palce ani nejdou vidět >:D Tak hlavně, že vyjádřili názor ne?
A co si myslíš o tom motoru? :-)
Já začínal na O1 1.8 92 kW, nyní máme jako rodina po tchánovi O1 1.9 TDI 81 kW no a v práci po šéfovi k dispozici O1 1.8T 110 kW, jako jak jsem si myslel, že proti naftě je to jen takové přesvědčení, tak i v praxi je to ježdění o něčem jiném a nejde jen o spotřebu prostě, ten benzín je úplně jinde, jak se to auto chová, netřepe se to jak traktor, nesmrdí to, jede to taky ouplně jinak :-) Bohužel naftové lobby se začíná lámat až poslední dobou a bohužel titěrnými turbobenzínky...
11. 5. 2018 08:18
Re: Rs
Jo, jednickove RS v cervene, nebo ve zlute, ale i v cerne je porad hezke auto.
Avatar - Bubáq
10. 5. 2018 20:09
Re: Motor...
Docela by mě zajímalo, jaké důvody vedly 4 čtenáře Vašeho diskuzního příspěvku k tomu, aby Vám za něj dali palec dolů. Nesouhlas? V čem?
Inu kultura blbečků... Rychle kliknout a raději neztrácet čas nějakým zamyšlením se.
Vám. Koudy, za projevenou odvahu ze srdce děkuji!
Avatar - Bubáq
10. 5. 2018 20:03
Re: Okurková sezóna na ACZ nikdy nekončí
Nejde o počet zpráv o škodovkách vzhledem k celkovému počtu zpráv. Jde o kvalitu obsažené informace. Nevím, proč jsem tedy nazýván prudičem. Pokud se bráním tomu, abych byl šizen články na ACZ doslova o ničem, články s naprosto bezvýznamným obsahem, snažím se tím upozornit autory článků, na to, že podle mého názoru nedělají svou práci dobře. ACZ byl v době svého vzniku nejlepší portál o autech v ČR. Už jím není. A co je nejhorší, není tady ani žádný jiný portál, který by bylo možno považovat za kvalitní.
Ve všech webových periodikách naprosto převládla nepřiznaná reklama a o serióznosti přístupu autorů je škoda mluvit. Čím více je těchto portálů, tím zoufalejší obraz se čtenáři nabízí.
ACZ dlouho vzdoroval tlaku inzerentů na rozmělnění a zbulvárnění čtiva. Ale podlehl. Viz článek o Octavia Inferno. Komu je tento článek určen? Mase? Copak masa nemá dostatek jiných ubohých portálů, kde se může nabažit stupidit a nepodstatných informací?
Pokud ale hledám kvalitu, přesnost a odbornost, nemám na vybranou: v česky psaných stránkách nic takového nenajdu. ACZ se trvale zhoršuje. A navíc nachází zastání u (pravděpodobně) migrující skupiny nešťastníků, kterým o kvalitu nejde. Jde vám jen o to, aby stránky veřejného prostoru byly zaplněny čímkoliv, Čímkoliv, čím se dá zabít čas. A autoři ACZ ve své pohodlnosti vycházejí tomuto převažujícímu tlaku vstříc tím, že tvrdí, že automobilky žádné informace neposkytují. Tomu říkám rezignace na pořádnou novinařinu.
Ale co se divím: ACZ patří do skupiny v čele s největším bulvárem na trhu, Světem motorů. To bylo věru nešťastné spojení...
Ale stejně: žádám Vás, blbečku, abyste mi neříkal prudič. Na rozdíl od Vás mám výše psaný důvod klást na redakci ACZ jisté nároky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku