Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští BMW 7 bude lehčí, na vrcholu stane 760i xDrive M Performance

Aleš Dragoun
Diskuze (89)
Další generace sedmičkové řady BMW zhubne a dočká se M verze. Máme se tedy do podzimu 2015 rozhodně na co těšit!

Mercedes-Benz má novou S-Klasse W222, BMW musí ještě více než dva roky přežít se stávající řadou 7 sérií F01 a F02 (pod druhým kódem se skrývá prodloužená L verze). Vývoj nástupce, který vede Herbert Diess, je však již v plném proudu, prototypy vyrazily na silnice. Dle informací britského Autocaru bude nová vlajková loď z Mnichova lehčí. Její hmotnost by měla začínat na úrovni zhruba kolem 1630-1670 kg, což je na luxusní auto dnes skutečné málo. Tolik přece váží současná řada 5, tedy aspoň její nejskromněji vybavené verze, pokud lze tento výraz vůbec použít.

Jak to? Konstrukce příští řady 7 využije štědře vysokopevnostní oceli, hliníku a uhlíkových kompozitů. Ze zatím ještě dost drahého karbonu budou vyrobeny některé nosné části úplně nové platformy. Ale výslednou cenu klienti nikdy neřešili, nová sedmička levná nebyla, není a prostě nebude. BMW se vývoji tohoto materiálu věnuje pro elektromobily a hybridy řady i. Vnější rozměry se však příliš nezmění, respektive neporostou, nejspíš právě naopak. Aktuální řada 7 měří 5075 mm, její delší varianta pak 5215 mm. Krátká verze nastupující generace by měla mít na délku pouze kolem 5010 mm, do šířky 1815 mm a na výšku 1425 mm vysoká. Zůstanou i dva rozvory, na jejich nabídce se nic nezmění. O vzdálenosti mezi nápravami můžeme však v tuto chvíli pouze spekulovat.

Pod kapotou uvidíme portfolio šesti-, osmi- a dvanáctiválců, nebude chybět ani plug-in hybrid a turbodiesel, ten dostane řadový šestiválec, větší jednotky zachovají tradiční konfiguraci do V. Vrcholná varianta 760i xDrive M Performance se postaví hlavně chystanému Mercedesu S 63 AMG. Spolehne se na dobře známý V8 se dvěma turbodmychadly o objemu 4,4 l. Jak její název napovídá, nepochybně masivní točivý moment se nedostane pouze na zadní nápravu, pohon všech čtyř kol zde představuje samozřejmost. Samočinná převodovka ZF bude mít s největší pravděpodobností většinou až devět rychlostních stupňů.

Písmeno F ve firemním interním kódu, se kterým začala současná řada, se do podzimu 2015 vyčerpá. BMW řady 7 šesté generace tedy ponese označení G11. Představí se na frankfurtské IAA 2015, do jeho debutu tak zbývá zhruba dva a čtvrt roku. První zákazníci si stačí nové vozy nadělit určitě ještě pod stromeček.

Aleš Dragoun
Diskuze (89)
Avatar - Hammunasakra
22. 6. 2013 00:22
Re: V originálu je napsáno toto
NEskutečné :yes: :yes: :-)
Není (mi to divné), omezenců je vždycky více než... ;-)
PS: Máte na to, odpovědět na můj "dotaz" z minulého příspěvku z 20:45? :-)
21. 6. 2013 23:04
Re: V originálu je napsáno toto
ty krá.vo stará a ty si připouštíš, že tě tady nemůže vystát minimálně deset lidí a mají z tebe akorát pr.del? já mám problém jenom s tebou, ty máš problém s dvaceti lidma...
není ti to podezřelé?
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2013 20:46
Re: V originálu je napsáno toto
VÍTE že reagujete "SÁM na SEBE"? :-) >:D
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2013 20:45
Re: V originálu je napsáno toto
Splachovací idiot holt IDIOTem zůstane :no: 8-s :no: ;-\ :no: 8-s :no:
Vy si (stále) prostě NE"připouštíte" že ta OSTRÁ kritika ze strany spoludiskutujících a MAZÁNÍ vašich příspěvků ze strany redakce bylo SPRÁVNÉ OPRÁVNĚNÉ a naopak vaše konání ŠPATNÉ, že? 8-s
21. 6. 2013 18:24
Re: V originálu je napsáno toto
btw. když se mnou nechceš bejt v jednom prostoru tak nechápu proč na mně furt reaguješ. a navíc si vždycky akorát nakálíš na tu svoji hranatou hlavu >:D