30.7. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

BMW 2 Active Tourer: První jízdní dojmy

 

Lákadlem automobilky BMW na nové zákazníky má být tentokrát středně velké MPV s pohonem předních kol. Jaké tohle auto je jsme zjišťovali v okolí rakouského Söldenu.

Když vidíte BMW 2 Active Tourer poprvé naživo, napadne vás jedna věc – zatímco na fotkách je auto podobné některým jiným středně velkým MPV, v reálu, kdy vyniknou naplno všechny záhyby a detaily karoserie, si ale vůz s ničím jiným nespletete, což je dobře. Jestli je ale auto přitažlivé, již necháme na vašem posouzení.

Od počátku je jasné, že Active Tourer bude dosti bojovat se svou image. Přece BMW s předním pohonem není BMW, budou namítat fanoušci značky. Automobilka však sází na to, že ne každý má tyto předsudky. Koncepce klasického velkoprostorového vozu s motorem vepředu, který roztáčí přední kola, to vše doplněno o DNA BMW, se pak může zamlouvat mnohým lidem, kteří ale jinak neocení sportovnost a zadní pohon klasických vozů značky. Pojďme se tedy na rivala Mercedesu Benz B podívat detailněji a hoďme za hlavu to, že se jedná o BMW. Zajímají nás hlavně reálné vlastnosti auta.

Pokud začneme odzadu, nebude to pro Active Tourer nejlepší. Zavazadlový prostor o objemu 468 litrů působí spíše skromněji, což může být pro cílové zákazníky důležité. Zato prostoru na zadních sedadlech je opravdu hodně, přičemž nechybí sedadlová gymnastika v podobě sklápění a posunu. Vepředu sedí řidič náležitě vysoko, jak se na vůz této kategorie sluší a patří, není však problém naleznout i docela dobrou řidičskou pozici. Zajímavý kontrast ve slušně zpracovaném interiéru tvoří luxusní výbava (dofukování bočnic sedadel, head-up displej, audio systém Harman Kardon atd.) s odkrytými rámy dveří či klasickými „kolíky“ na zamykání dveří.

Tři motory nyní, další tři na podzim

Pod kapotou BMW 2 Active Tourer můžete mít jeden ze tří motorů, se kterými je automobil označován jako 218i, 218d či 225i, přičemž první jmenovaný je tříválec. Na podzim pak přijdou i další verze, konkrétně 216d, 220d a 220i. My jsme v okolí rakouského Söldenu otestovali vůz s motorem 218d, což je dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 110 kW a točivém momentu 330 N.m. Ihned po nastartování nás překvapila nízká míra vibrací i hluku od motoru. Další minuty za volantem pak jen utvrzovaly v názoru, že se jedná o velmi hladký a skvěle odhlučněný agregát, a to v jakýchkoliv otáčkách.

Jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou, která se v kulise pohybuje s odporem typickým pro vozy BMW. Dráhy jsou sice spíše delší, ale přesné. Samotné zpřevodování je pak ideální vzhledem k charakteristice motoru, jednotlivé stupně na sebe výborně navazují a člověk snadno dokáže využít sílu pohonné jednotky. Při 130 km/h pak automobil točí 2250 otáček a největší hluk v interiéru vytvářely kapky deště dopadající na čelní sklo. Odhlučnění jízdy obecně je jednoduše vynikající, ať už se jedná o hluk od kol, zavěšení či proudícího větru.

BMW 2 Active Tourer: Tříválcový základ 1,5 l se 100 kW stojí 631.800 Kč

Fascinující je, že manuál dostal systém automatických meziplynů, což je řešení známé z Nissanu 370 Z či Porsche Cayman GTS, ale v běžném rodinném voze jej vidíme snad poprvé. Nutno však říci, že v BMW 2 Active Tourer je celá tato věc nastavena spíše pro poklidné řazení a není to tedy vrchol přesnosti. Šikovný řidič se zkrátka „trefí" nejlépe, přesto se jedná o milý detail. Při podřazování na jedničku ale systém nefunguje, stejně tak jako ve chvíli, kdy vypnete stabilizační systém, čímž dáte sbohem i všem podobným asistentům.

Samotný motor svým výkonem s přehledem postačuje, auto je příjemně svižné a typický zákazník se s velkou pravděpodobností nebude dožadovat lepší dynamiky. Agregát je navíc velmi příjemný i svým projevem, kdy nabízí dostatek točivého momentu v téměř jakýchkoliv otáčkách, jeho výkon příjemně graduje a odezva na plyn je i v normálním režimu briskní. A ano, i tento vůz má tři režimy, a to Eco Pro, při kterém je motor mírně otupen pro co nejnižší spotřebu, Normal a Sport. V rámci testování jsme dosáhli spotřeby nafty 5,3 litru při konstantní stovce na dálnici, celá trasa zahrnující jak město, tak dálnice a horské okresní silnice, si pak vyžádala odběr 6,5 litrů paliva na sto kilometrů, což není špatné.

Konečné hodnocení kvalit podvozku bychom rádi nechali až na svezení v domácím prostředí. Již nyní vám však můžeme říci, že kontrola pohybů karoserie je na velmi vysoké úrovni, auto působí tuze, ale docela poddajně i na osmnáctipalcových kolech, a podle prvních zkušeností se člověk nemusí bát ani vyššího tempa v zatáčkách. Každopádně Active Tourer tlumí nerovnosti tiše a působí schopně.

BMW 2 Active Tourer přitáhne ke značce nové zákazníky

Největším zklamáním však bylo řízení. To je sportovně tuhé, ale zcela bez citu a má nekonzistentní odpor, takže během zatáčení se mění jeho tuhost a vůz jakoby v oblouku překonával jistou hranu, což je dáno hlavně geometrií podvozku. Jízda ve výsledku vypadá tak, že člověk plynule otáčí tuhým řízením, které se v jednu chvíli odlehčí, a až řidič zjistí, že už zatáčí moc, následuje další korekce. Samozřejmě můžete namítat, že v MPV vlastně o jízdní vlastnosti a řízení vůbec nejde a nebudeme vám odporovat, ale ignorovat to nemůžeme. Zejména, když má auto modrobílou vrtuli na kapotě…

Zbytek automobilu působí velmi propracovaným dojmem, což v této kategorii rozhodně není zvykem. Otázkou je, jestli to vše zákazníci ocení. Vždyť typický řidič MPV vidí v tomto BMW úplně stejný rodinný stroj, jako když se podívá na konkurenty z řad Opelu, Volkswagenu či Citroënu, akorát je dražší. A co na tom, že Active Tourer je dotaženější. Na druhou stranu, úspěch Mercedes-Benzu B a vysoká očekávání mnichovského výrobce dávají tušit, že kupec pro podobný vůz skutečně existuje. Například doktor či právník, který vždy jezdil novou řadou 3, ale nyní by již rád automobil, do kterého se mu bude lépe nastupovat a přitom stále půjde o BMW. A čert vem, že už nemá poháněná zadní kola...

Závěr

Je jasné, že purističtí fandové BMW budou tento vůz pravděpodobně nenávidět. V rámci středně velkých MPV se ale jedná o nezvykle propracovaný a až na detaily příjemný stroj. Kladně hodnotíme pohonné ústrojí a odhlučnění, stejně jako jízdní vlastnosti. Na autě sice naleznete pár laciných drobností a nepotěší vás ani charakter řízení či menší zavazadlový prostor, jako celek ale neznáme jiný takto atraktivní velkoprostorový vůz. Pak už je jen na vás, jestli jste ochotni si za to vše dobré navíc připlatit a zkousnout fakt, že máte BMW s předním pohonem.

BMW 2 Active Tourer - technická data
Model218i225i218d
Převodovka6M (8A)8A6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]149919981995
Válce/ventily3/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4500-6000170/4750-6000110/4000
Točivý moment [N.m/min-1]220/1250350/1250330/1750-2250
Maximální rychlost [km/h]200235205
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,3 (9,6)6,88,9 (8,9)
Spotřeba [l/100 km]4,9 (5,1)6,04,1 (4,1)
Hmotnost [kg]132014301375
Cena Série [Kč]631.800-746.200
Cena Advantage [Kč]670.800894.400785.200
Cena Sport [Kč]708.500925.600822.900
Cena Luxury [Kč]742.300959.400856.700


BMW 2 Active Tourer
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Facebook zvýšil zisk o 63 procent, má přes dvě miliardy uživatelů Facebook zvýšil zisk o 63 procent, má přes dvě miliardy uživatelů

Americká společnost Facebook, která provozuje…

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: ECB si počká Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: ECB si počká

Letošní vývoj reálné ekonomiky evropským centrálním…

Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW 2 Active Tourer: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Meducína na ekohysterii: BMW M240i! Ale jednu věc by to chtělo… Meducína na ekohysterii: BMW M240i! Ale jednu věc by to chtělo…

BMW M240i už naším redakčním testem prošlo, když se ale…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Včera

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Erbová o exmanželovi Řepkovi: Překvapivý zvrat v jejích slovech!

Erbová o exmanželovi Řepkovi: Překvapivý zvrat v…

Zatímco Tomáš Řepka (44) na své ex nenechá nit suchou, Vlaďka Erbová (36) o něm mluví až podezřele hezky. V…

Trump radikálně otočil. Z Kima „rakeťáka“ je „otevřený a čestný“ vůdce

Trump radikálně otočil. Z Kima „rakeťáka“ je…

Americký prezident Donald Trump v souvislosti s blížícím se summitem mezi KLDR a Jižní Koreou prohlásil, že jeho…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Zlín - Jablonec 0:1. Ve finále MOL Cupu vyzvou Severočeši Slavii

Zlín - Jablonec 0:1. Ve finále MOL Cupu vyzvou…

Fotbalisté Jablonce slaví postup do finále MOL Cupu. V semifinále porazili Zlín na jeho hřišti 1:0 po trefě…

 

Reflex.cz

Filmová turistika: Udělejte si výlet na místa v Čechách, která znáte z filmů a pohádek

Filmová turistika: Udělejte si výlet na místa v…

„Stop, klapka, jedem!“ Tyto povely zní východními Čechami velmi často. Malebná krajina, divoká příroda, spousta…

Kauza Gabriela Koukalová: Holky chtějí remizovat aneb Ničí vrcholový sport ženy?

Kauza Gabriela Koukalová: Holky chtějí remizovat…

Inspirací k následujícím řádkům byl rozruch okolo knihy biatlonistky Gabriely Koukalové. Její popis zákulisí…