30.7. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

BMW 2 Active Tourer: První jízdní dojmy

 

Lákadlem automobilky BMW na nové zákazníky má být tentokrát středně velké MPV s pohonem předních kol. Jaké tohle auto je jsme zjišťovali v okolí rakouského Söldenu.

Když vidíte BMW 2 Active Tourer poprvé naživo, napadne vás jedna věc – zatímco na fotkách je auto podobné některým jiným středně velkým MPV, v reálu, kdy vyniknou naplno všechny záhyby a detaily karoserie, si ale vůz s ničím jiným nespletete, což je dobře. Jestli je ale auto přitažlivé, již necháme na vašem posouzení.

Od počátku je jasné, že Active Tourer bude dosti bojovat se svou image. Přece BMW s předním pohonem není BMW, budou namítat fanoušci značky. Automobilka však sází na to, že ne každý má tyto předsudky. Koncepce klasického velkoprostorového vozu s motorem vepředu, který roztáčí přední kola, to vše doplněno o DNA BMW, se pak může zamlouvat mnohým lidem, kteří ale jinak neocení sportovnost a zadní pohon klasických vozů značky. Pojďme se tedy na rivala Mercedesu Benz B podívat detailněji a hoďme za hlavu to, že se jedná o BMW. Zajímají nás hlavně reálné vlastnosti auta.

Pokud začneme odzadu, nebude to pro Active Tourer nejlepší. Zavazadlový prostor o objemu 468 litrů působí spíše skromněji, což může být pro cílové zákazníky důležité. Zato prostoru na zadních sedadlech je opravdu hodně, přičemž nechybí sedadlová gymnastika v podobě sklápění a posunu. Vepředu sedí řidič náležitě vysoko, jak se na vůz této kategorie sluší a patří, není však problém naleznout i docela dobrou řidičskou pozici. Zajímavý kontrast ve slušně zpracovaném interiéru tvoří luxusní výbava (dofukování bočnic sedadel, head-up displej, audio systém Harman Kardon atd.) s odkrytými rámy dveří či klasickými „kolíky“ na zamykání dveří.

Tři motory nyní, další tři na podzim

Pod kapotou BMW 2 Active Tourer můžete mít jeden ze tří motorů, se kterými je automobil označován jako 218i, 218d či 225i, přičemž první jmenovaný je tříválec. Na podzim pak přijdou i další verze, konkrétně 216d, 220d a 220i. My jsme v okolí rakouského Söldenu otestovali vůz s motorem 218d, což je dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 110 kW a točivém momentu 330 N.m. Ihned po nastartování nás překvapila nízká míra vibrací i hluku od motoru. Další minuty za volantem pak jen utvrzovaly v názoru, že se jedná o velmi hladký a skvěle odhlučněný agregát, a to v jakýchkoliv otáčkách.

Jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou, která se v kulise pohybuje s odporem typickým pro vozy BMW. Dráhy jsou sice spíše delší, ale přesné. Samotné zpřevodování je pak ideální vzhledem k charakteristice motoru, jednotlivé stupně na sebe výborně navazují a člověk snadno dokáže využít sílu pohonné jednotky. Při 130 km/h pak automobil točí 2250 otáček a největší hluk v interiéru vytvářely kapky deště dopadající na čelní sklo. Odhlučnění jízdy obecně je jednoduše vynikající, ať už se jedná o hluk od kol, zavěšení či proudícího větru.

BMW 2 Active Tourer: Tříválcový základ 1,5 l se 100 kW stojí 631.800 Kč

Fascinující je, že manuál dostal systém automatických meziplynů, což je řešení známé z Nissanu 370 Z či Porsche Cayman GTS, ale v běžném rodinném voze jej vidíme snad poprvé. Nutno však říci, že v BMW 2 Active Tourer je celá tato věc nastavena spíše pro poklidné řazení a není to tedy vrchol přesnosti. Šikovný řidič se zkrátka „trefí" nejlépe, přesto se jedná o milý detail. Při podřazování na jedničku ale systém nefunguje, stejně tak jako ve chvíli, kdy vypnete stabilizační systém, čímž dáte sbohem i všem podobným asistentům.

Samotný motor svým výkonem s přehledem postačuje, auto je příjemně svižné a typický zákazník se s velkou pravděpodobností nebude dožadovat lepší dynamiky. Agregát je navíc velmi příjemný i svým projevem, kdy nabízí dostatek točivého momentu v téměř jakýchkoliv otáčkách, jeho výkon příjemně graduje a odezva na plyn je i v normálním režimu briskní. A ano, i tento vůz má tři režimy, a to Eco Pro, při kterém je motor mírně otupen pro co nejnižší spotřebu, Normal a Sport. V rámci testování jsme dosáhli spotřeby nafty 5,3 litru při konstantní stovce na dálnici, celá trasa zahrnující jak město, tak dálnice a horské okresní silnice, si pak vyžádala odběr 6,5 litrů paliva na sto kilometrů, což není špatné.

Konečné hodnocení kvalit podvozku bychom rádi nechali až na svezení v domácím prostředí. Již nyní vám však můžeme říci, že kontrola pohybů karoserie je na velmi vysoké úrovni, auto působí tuze, ale docela poddajně i na osmnáctipalcových kolech, a podle prvních zkušeností se člověk nemusí bát ani vyššího tempa v zatáčkách. Každopádně Active Tourer tlumí nerovnosti tiše a působí schopně.

BMW 2 Active Tourer přitáhne ke značce nové zákazníky

Největším zklamáním však bylo řízení. To je sportovně tuhé, ale zcela bez citu a má nekonzistentní odpor, takže během zatáčení se mění jeho tuhost a vůz jakoby v oblouku překonával jistou hranu, což je dáno hlavně geometrií podvozku. Jízda ve výsledku vypadá tak, že člověk plynule otáčí tuhým řízením, které se v jednu chvíli odlehčí, a až řidič zjistí, že už zatáčí moc, následuje další korekce. Samozřejmě můžete namítat, že v MPV vlastně o jízdní vlastnosti a řízení vůbec nejde a nebudeme vám odporovat, ale ignorovat to nemůžeme. Zejména, když má auto modrobílou vrtuli na kapotě…

Zbytek automobilu působí velmi propracovaným dojmem, což v této kategorii rozhodně není zvykem. Otázkou je, jestli to vše zákazníci ocení. Vždyť typický řidič MPV vidí v tomto BMW úplně stejný rodinný stroj, jako když se podívá na konkurenty z řad Opelu, Volkswagenu či Citroënu, akorát je dražší. A co na tom, že Active Tourer je dotaženější. Na druhou stranu, úspěch Mercedes-Benzu B a vysoká očekávání mnichovského výrobce dávají tušit, že kupec pro podobný vůz skutečně existuje. Například doktor či právník, který vždy jezdil novou řadou 3, ale nyní by již rád automobil, do kterého se mu bude lépe nastupovat a přitom stále půjde o BMW. A čert vem, že už nemá poháněná zadní kola...

Závěr

Je jasné, že purističtí fandové BMW budou tento vůz pravděpodobně nenávidět. V rámci středně velkých MPV se ale jedná o nezvykle propracovaný a až na detaily příjemný stroj. Kladně hodnotíme pohonné ústrojí a odhlučnění, stejně jako jízdní vlastnosti. Na autě sice naleznete pár laciných drobností a nepotěší vás ani charakter řízení či menší zavazadlový prostor, jako celek ale neznáme jiný takto atraktivní velkoprostorový vůz. Pak už je jen na vás, jestli jste ochotni si za to vše dobré navíc připlatit a zkousnout fakt, že máte BMW s předním pohonem.

BMW 2 Active Tourer - technická data
Model218i225i218d
Převodovka6M (8A)8A6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]149919981995
Válce/ventily3/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4500-6000170/4750-6000110/4000
Točivý moment [N.m/min-1]220/1250350/1250330/1750-2250
Maximální rychlost [km/h]200235205
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,3 (9,6)6,88,9 (8,9)
Spotřeba [l/100 km]4,9 (5,1)6,04,1 (4,1)
Hmotnost [kg]132014301375
Cena Série [Kč]631.800-746.200
Cena Advantage [Kč]670.800894.400785.200
Cena Sport [Kč]708.500925.600822.900
Cena Luxury [Kč]742.300959.400856.700


BMW 2 Active Tourer
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW 2 Active Tourer: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Facelift BMW 2: Jemné retuše pro kupé a kabrio a upozornění před deštěm Facelift BMW 2: Jemné retuše pro kupé a kabrio a upozornění před deštěm

BMW 2 kupé se prodává tři roky, kabriolet je na trhu o…

BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic – Souboj atypických MPV BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic – Souboj atypických MPV

Svět MPV už není jako kdysi. BMW přijelo se sportovně…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…