Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští generace Dacie Duster možná přijde o pohon 4x4

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 10. 2020 • 21:15
38
27
Zobrazit náhledy (38)
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Po přechodu modelů Logan a Sandero na platformu CMF-B se nabízí otázka, zda stejný osud nečeká i robustnější Dacii Duster.

Marc Suss, produktový ředitel značky Dacia na evropských trzích, v rozhovoru pro francouzský magazín L’argus prozradil, že současná generace modelu Duster nebude na trhu tak dlouho, jak jsme zvyklí. Namísto tradičního osmiletého životního cyklu se totiž počítá s životním cyklem trvajícím jen něco málo přes šest let.

Suss sice neprozradil konkrétní datum premiéry třetí generace, podle francouzského magazínu by však její výroba měla být zahájena ji v průběhu roku 2024. Samotné představení by tak mohlo proběhnout možná už někdy na přelomu let 2023/2024.

Podstatně zajímavější jsou ale spekulace o technickém základu nového Dusteru. Není totiž tajemstvím, že současná (druhá) generace přinesla pouze technickou a estetickou evoluci. Generace třetí by však mohla přinést technickou revoluci – a to především díky využití platformy CMF-B.

video

Tu automobilka využila již pro nedávno představené nové generace modelů Sandero a Logan, což znamenalo velkou investici do vybavení rumunského výrobního závodu Pitesti. Platforma CMF-B je navíc výrobně nákladnější na zpracování.

Vozy značky Dacia by přesto měly zůstat dostupné, čehož chce značka dosáhnout především díky vyššímu objemu výroby populárních modelů. Jak ovšem dodávají francouzští kolegové, model Duster patří mezi nejpopulárnější Dacie a v segmentu SUV jen těžko hledá dostupnější konkurenci.

Sám Suss během rozhovoru nepoužil výrazy CMF-B a Duster v jedné větě, přesto se teorie o výrobě nové generace Dusteru na platformě CMF-B doslova nabízí. Nová platforma by totiž umožnila použití nové techniky a technologií, což by automobilce umožnilo snáz proklouznout přísnějšími emisními regulacemi a současně oslovit větší procento zákazníků.

Daní by však mohla být ztráta pohonu všech kol, který v současnosti nenabízí žádný z již vyráběných modelů na platformě CMF-B. A pokud chcete upozornit na model Arkana, musíme vás zklamat. Verze s pohonem všech kol je dostupná pouze pro ruský trh a používá starou platformu Dusteru. V Evropě je Arkana dostupná pouze jako předokolka.

Nabízí se ovšem otázka, jak moc by vlastně ztráta pohonu všech kol u nového Dusteru vadila. Ostatní SUV modely a crossovery v nabídce skupiny Renault Group už totiž v minulosti dokázaly, že pohon všech kol není pro evropské zákazníky zas tak důležitý.

Pokud by Dacia chtěla nabídnout modernější platformu, ale současně zachovat možnost pohonu všech kol, pravděpodobně by musela sáhnout po platformě CMF-C/D, jak dodává web AutoEvolution. Nabízí se ovšem otázka, zda by investice spojené s dalšími úpravami rumunského závodu a náročnější výrobou dávaly ekonomický smysl. Zvláště při omezené poptávce po čtyřkolkách.

Související články

Témata
24. 10. 2020 02:15
Re: Pro jedno město je to příznivá zpráva
Až na to, že niva má taky samonosnou karoserii, tuhou nápravu má jen vzadu a v předu jsou lichoběžníky. Že by měl nástupce rám a tuhé nápravy je silně nepravděpodobné zvlášť, když Lada spadá do stejného koncernu jak Dacia.
23. 10. 2020 22:50
Re: Vždycky, když Renault....
Hele a výš důvod, proč to Renault dělá? ;-\
P.S. Nápověda - kvůli malému zájmu zákazníků to určitě není
23. 10. 2020 22:49
Re: Vždycky, když Renault....
Tak já ti prozradím sladké tajemství - verze 4x4 je u Dusteru velmi žádaná. Přesné číslo z hlavy ti teď tady nedám, ale dělá minimálně 50-60 % výroby, ne-li ještě víc. :-) Čili o poptávku zákazníků tady zjevně nejde, což je ovšem pro dnešní automobilovou dobu totálně domrvenou ekoteroristy z EU zcela typické! :-( :-( :-( :no:
23. 10. 2020 11:54
Re: Re: Vždycky, když Renault....
Něco jiného je pohled člověka, který se zajímá o automobily, a něco jiného je pohled běžného kupujícího. Toto dokážu pochopit.
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2020 09:13
Re: Vždycky, když Renault....
Myslíš ten vývoj u Dacie, kdy jednotlivé motorizace spojené s 4x4 se postupně ořezávají a ořezávají? Tak to jo... no, to je hnedle skvělý indikátor.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud