Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští malé Mercedesy budou primárně elektrické a podstatně luxusnější

Filip Melich
Diskuze (7)

Mercedes-Benz se snaží stát ještě luxusnější značkou. Omezí proto nabídku malých modelů a ty, které se dočkají nástupce, se stanou primárně elektrickými a podstatně luxusnějšími.

Nová strategie Mercedesu, podle které se má celá skupina zaměřit především na větší a dražší vozy, dostala název „The Economics of Desire“, tedy volně přeloženo „Ekonomika touhy“. Modelům, které budou na prodaném kusu přinášet větší zisky, bude Mercedes věnovat 75 % investic. Zbývajících 25 % investic je vyhrazeno malým modelům, jejichž počet bude redukován.

Výrobce dle svých slov momentálně nabízí celkem sedm malých modelů (počítá do toho i karosářská provedení), z nichž se nástupce dočká pouze čtveřice aut. Pro nový základ své nabídky Mercedes vymyslel označení „Entry Luxury“ (Vstupní luxus) a připravena pro něj bude zcela nová platforma MMA (Mercedes Modular Architecture).

Zatím nebylo upřesněno, které modely (či jejich karosářské varianty) budou ukončeny, ale jisté je to, že nástupci „přeživších“ budou sázet primárně na elektrický pohon. Je to v souladu se snahou Mercedesu dostat do roku 2025 elektromobil do každého segmentu, ve kterém je zastoupen. Malé modely však nebudou výlučně elektrické.

Počítá se také s verzemi se spalovacím motorem, jen budou představeny později a budou určitým způsobem kompromitované. Platforma MMA má totiž především maximalizovat výhody elektrického pohonu. Půjde o přesně opačnou situace, než jaká u Mercedesu panuje aktuálně. Elektrické modely EQA, EQB, EQC a EQV jsou odvozeny z modelů stojících na platformě primárně určené pro spalovací motory, což je jako elektromobily v mnoha směrech limituje.

Díky tomu, že budou primárně navrženy jako elektromobily, nové malé Mercedesy nabídnou výrazně delší dojezd na jedno nabití. Ten bude umožněn také bateriemi s výrazně vyšší energetickou hustotou, aerodynamicky optimalizovanou karoserií a snahou výrobce o co nejnižší hmotnost vozů. Žádné konkrétní hodnoty dojezdu zatím Mercedes samozřejmě nezveřejnil.

Interiéry modelů třídy „Vstupního luxusu“ mají být v rámci nové strategie značky výrazně luxusnější a zároveň prostornější díky absenci středové konzoly. Dále se v nich poprvé představí operační systém Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) s novými možnostmi konektivity, který se následně rozšíří do celého modelového portfolia Mercedesu.

Prvním zástupcem nové generace malých Mercedesů zřejmě bude sedan se splývavou střechou, jehož vzhled výrobce naznačil obrázkem siluety. Představit by se měl v roce 2024. Tou dobou očekávejme bližší informace.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
10. 6. 2022 16:09
Re: Zlatí dodavatelé
Foxconn to zařídí :-! :-! :-! :-! :-!
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2022 16:08
Re: Nojo luxus a EV
Ticho se nekoná, protože najednou slyšíš všechno to, co jsi přes spalovací motor neslyšel, a to může být mnohem horší.
9. 6. 2022 20:07
Reálné změny
Nemám pocit, že by z toho vyplývalo něco tak převratného. Tipoval bych, že odstřelí A sedan, B, CLA Shooting Brake. Tyhle základní modely už jsou na prémii celkem odrbané, takže věnovat jim jen 25% prostředků asi nebude velká změna.

A že budou EV, ale i spalovací s elektrifikací, to asi taky není nějaká novinka.

Tak je to asi jen uklidnění akcionářů, že MB jede dál nebo nevim 😃
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2022 17:53
Re: Nojo luxus a EV
Premia ako taka uz nebude.... len same zehlicky... logo nelogo uz to bude jedno
9. 6. 2022 16:00
Re: Nojo luxus a EV
taky se vyroji vic vyrobcu, podobne jako na zacatku automobilismu pred 100 lety
prece jenom, postavit elektroauto jako skladacku z par elektrickych komponentu je mnohem jednodussi, nez postavit auto se spalovacim motorem se vsim co to musi mit, abys to vubec nastartoval
o homologaci ani nemluve
takze nas ceka vetsi rozmanitost