Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Range Rover Velar bude elektrický a na silnici

Range Rover Velar
Range Rover Velar
Range Rover Velar
Range Rover Velar
31 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (14)

Druhý nejmenší range rover se stane elektromobilem s 800V technikou, zaměřeným primárně na jízdu po asfaltu. Odhalení bychom se měli dočkat zhruba za rok.

Když automobilka Jaguar před lety vyvíjela elektrického nástupce své limuzíny XJ, u Land Roveru měla vzniknout nová značka s názvem Road Rover, která by na stejné technice nabídla plně elektrického konkurenta pro Mercedes-Benz třídy S. Vývoj elektro-XJ však putoval do šuplíku a projekt road roveru spolu s ním.

Nyní to však vypadá, že se auta věrné podobné myšlence, tedy range rover bez terénních schopností, naopak zaměřený na jízdu po silnici, přeci jen dočkáme. A to konkrétně coby druhou generaci modelu Velar, alespoň dle zpráv britského webu Autocar.

Špionážní snímky ukazují, že velar do druhé generace naroste zejména na délku, avšak na výšku – celkovou i světlou – by mohl být nižší. Měl by být nejvíce na silnici zaměřeným produktem značky Range Rover a konkurovat tak BMW iX či novému elektrickému Porsche Macan.

Po technické stránce půjde o první vůz na nové platformě EMA, kterou automobilka JLR vyvíjí pro elektrická SUV. Klíčovou výhodou této platformy je 800V architektura – tedy stejné napětí, jaké využívá nové elektrické Porsche Macan a na jakém budou jezdit i BMW Neue Klasse. Stejnou platformu použije i příští generace Range Roveru Evoque a menší defender.

Všechna tři tato auta se budou pravděpodobně vyrábět v továrně Halewood (stojící ovšem na území vedlejšího Speke) nedaleko Liverpoolu. Ta nyní prochází přestavbou za půl miliardy liber (14,6 miliardy korun), díky níž zvládne stavět elektromobily i auta s konvenčním pohonem bok po boku.

Kdy přijde nový velar na trh, zatím není jasné, ale podle dřívějších slov šéfa JLR Adriana Mardella by se první vůz na platformě EMA měl dostat na trh „nejspíš na jaře 2026“. Je možné, že později přijde i ve formě plug-in hybridu nebo elektromobilu s prodlouženým dojezdem, tedy se spalovacím motorem na palubě, sloužícím výhradně pro generování elektřiny.

Prvním elektromobilem značky Range Rover však, jak víme už delší dobu, bude ještě letos Range Rover Electric – největší a nejluxusnější model. Ten bude s konvenčním range roverem sdílet platformu MLA, kterou před lety už vyvíjeli s tím, aby mohla nést i ryze elektrické ústrojí. Range Rover Sport přijde v podobě elektromobilu záhy; techniku s velkým rangem sdílí. Oběma modelům zůstane domovinou fabrika v Solihullu pro elektrické i konvenční verze.

Video placeholder
Range Rover Velar plug-in hybrid se oficiálně představuje světu • Zdroj: Land Rover

zdroj: Autocar | zdroj foto, videa: Range Rover

Vstoupit do diskuze (14)