Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Range Rover Velar dostal nový interiér a PHEV větší baterii

Filip Melich
Diskuze (3)

Range Rover Velar se dočkal modernizace, která lehce pozměnila jeho vnější design, ve větší míře proměnila interiér a drobných úprav se dostalo také nabízeným motorizacím.

Modernizace Range Roveru Velar přinesla více, než kolik by se na první pohled mohlo zdát. Zvenčí budete změny hledat obtížně, ale podle značky se měnila grafika předních světlometů s upraveným světelným podpisem LED denního svícení, stejně jako došlo k decentní změně výplně čelní masky. Grafika světel se měnila i na zádi, kde je upravena také spodní část zadního nárazníku. Exteriér vozu pak ve větší míře sází na tmavě provedené detaily.

Podstatně rozsáhlejší změny se odehrály v interiéru, který se vydal cestou minimalizmu. Původní dvojici nad sebou umístěných obrazovek nahradila jediná, do níž se soustředily i ostatní ovládací prvky. Zakřivený 11,4palcový displej infotainmentu zobrazuje údaje nejnovější verze operačního systému Pivi Pro. Ve výbavě nechybí podpora zrcadlení obrazovky chytrého telefonu, hlasový asistent vycházející z Alexy od Amazonu nebo možnost aktualizovat software vzduchem (OTA).

Video se připravuje ...

Se sloučením dvou obrazovek do jedné souvisí rovněž přepracovaný středový tunel, který se zbavil veškerých detailů a ovládacích prvků, tedy vyjma voliče automatické převodovky. Digitální prostředí vozu doplňuje obrazovka plnící funkci přístrojové desky a na volantu nesmí chybět dnešní době poplatné dotykové plochy.

Dalšími novinkami v interiéru jsou například tři odstíny koženého čalounění sedadel – Cloud, Raven Blue a Deep Garnet. Pokud naopak bude zákazník toužit po interiéru bez použití kůže, může nově zvolit provedení kombinující vlnu s polyuretanovou látkou. Krom toho je volitelně k dispozici také nový systém čištění vzduchu v interiéru.

Video se připravuje ...

Co se motorizací týče, základní benzínový dvoulitrový čtyřválec dostal nový osmistupňový automat s hladší změnou převodových stupňů a větší třílitrový šestiválec je nyní dostupný ve dvou výkonových provedeních – 250 kW a 294 kW. Všechny dostupné motorizace jsou mild hybridy, tudíž je doplňuje malá 48V lithium-iontová baterie umístěná pod zavazadlovým prostorem a startér-generátor BiSG (Belt integrated Starter Generator).

Výjimkou je provedení P400e, které sází na plug-in hybridní pohonnou soustavu. Ta navíc s modernizací dostala větší 19,2kWh baterii, která vozu umožňuje na jedno nabití ujet čistě na elektřinu až o 21 % delší trasu, konkrétně až 64 kilometrů. Pohonnou soustavu jako takovou pak tvoří dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW a elektromotor o výkonu 105 kW.

Modernizovaný Velar bude dostupný ve výbavových stupních Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE a Autobiography. Novinka je už k nalezení na stránkách českého zastoupení značky, kde ovšem chybí motorizace P340, tedy slabší provedení třílitrového šestiválce. Nahlédnutí do konfigurátoru navíc prozradí, že modernizovaný Velar na našem trhu startuje na ceně 1.798.128 Kč, za níž zájemci dostanou provedení Velar S P250.

Modernizovaný Range Rover Velar - technická data a české ceny
Provedení P250 P340 P400 P400e D200 D300
Zdvihový objem [cm3] 1998 2997 2997 1998 1998 2998
Elektrifikace MHEV MHEV MHEV PHEV MHEV MHEV
Největší výkon [kW/ot.] 183,9/5500 250/- 294/5500-6500 221/5500 150/3750-4000 221/4000
Točivý moment [Nm/ot.]  365/1300-4500 480/1500-4500 550/2000-5000 -/1500-4400 430/1750-2500 650/1500-2500
Výkon elektromotoru [kW] - - - 105 - -
Systémový výkon [kW] - - - 297 - -
Systémový točivý moment [Nm] - - - 640 - -
Kapacita akumulátoru [kWh] - - - 19,2 - -
Max. rychlost [km/h] 217 - 250 209 210 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,3 5,5 5,4 8,3 6,5
Objem nádrže [l] 83 - 83 69 62 68
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,3-9,4 - 10,0 1,7-1,8 6,4-6,6 7,3-7,5
Komb. spotřeba [kWh/100 km] - - - 23,79-24,51 - -
Komb. emise CO2 [g/km] 213-215 - 227-229 38-42 169-172 191-197
Cena Velar S [Kč] 1.798.128 - - 2.133.680 1.847.205 -
Cena Dynamic SE [Kč] 1.991.890 - - 2.338.044 2.038.388 2.250.208
Cena Dynamic HSE [Kč] - - 2.534.418 2.518.908 - 2.474.958
Cena Autobiography [Kč] - - 2.756.620 - - 2.697.192
Filip Melich
Diskuze (3)

Doporučujeme

4. 2. 2023 06:20
Re: Dřív bývaly...
Nemáš se těšit, že si něco koupíš! Prohlídli strategii kupců a rozhodli se, že Velar prostě zákazníkům neprodají. ;-)
Avatar - Dinar
3. 2. 2023 08:25
Re: Dřív bývaly...
Vzpoměň, co jsem ti říkal před pár týdny o velaru, vzhledem k novému sportu. A teď tohle, tím je to vyřízeno, fakt škoda, tak pěkné auto.
3. 2. 2023 05:55
Dřív bývaly...
...facelifty vylepšením vozů, dnes to zdaleka neplatí vždy a Velar je důkazem. Vnější tvary nezestárly ani o píď, FL není ani příliš poznat, tam nebylo v zásadě co měnit.
Ovšem při pohledu na výběr barev se dá jen zaplakat, bílá, odstíny šedé, šedší a černá. Žádná modrá, zelená, červená...na to přišli jak??? Bude se muset do palety SVO za +100k?
Interiér si nezachoval krásné ovladače klimatizace a jízdních režimů. Když je má RR a RRS, proč nezůstaly tady?
Snad jediná pochvala za zachování spektra ICE a vylepšení PHEV.

Hodně rozpaků.