Modernizovaný Range Rover Velar dostal nový interiér a PHEV větší baterii
Range Rover Velar se dočkal modernizace, která lehce pozměnila jeho vnější design, ve větší míře proměnila interiér a drobných úprav se dostalo také nabízeným motorizacím.
Modernizace Range Roveru Velar přinesla více, než kolik by se na první pohled mohlo zdát. Zvenčí budete změny hledat obtížně, ale podle značky se měnila grafika předních světlometů s upraveným světelným podpisem LED denního svícení, stejně jako došlo k decentní změně výplně čelní masky. Grafika světel se měnila i na zádi, kde je upravena také spodní část zadního nárazníku. Exteriér vozu pak ve větší míře sází na tmavě provedené detaily.
Podstatně rozsáhlejší změny se odehrály v interiéru, který se vydal cestou minimalizmu. Původní dvojici nad sebou umístěných obrazovek nahradila jediná, do níž se soustředily i ostatní ovládací prvky. Zakřivený 11,4palcový displej infotainmentu zobrazuje údaje nejnovější verze operačního systému Pivi Pro. Ve výbavě nechybí podpora zrcadlení obrazovky chytrého telefonu, hlasový asistent vycházející z Alexy od Amazonu nebo možnost aktualizovat software vzduchem (OTA).
Se sloučením dvou obrazovek do jedné souvisí rovněž přepracovaný středový tunel, který se zbavil veškerých detailů a ovládacích prvků, tedy vyjma voliče automatické převodovky. Digitální prostředí vozu doplňuje obrazovka plnící funkci přístrojové desky a na volantu nesmí chybět dnešní době poplatné dotykové plochy.
Dalšími novinkami v interiéru jsou například tři odstíny koženého čalounění sedadel – Cloud, Raven Blue a Deep Garnet. Pokud naopak bude zákazník toužit po interiéru bez použití kůže, může nově zvolit provedení kombinující vlnu s polyuretanovou látkou. Krom toho je volitelně k dispozici také nový systém čištění vzduchu v interiéru.
Co se motorizací týče, základní benzínový dvoulitrový čtyřválec dostal nový osmistupňový automat s hladší změnou převodových stupňů a větší třílitrový šestiválec je nyní dostupný ve dvou výkonových provedeních – 250 kW a 294 kW. Všechny dostupné motorizace jsou mild hybridy, tudíž je doplňuje malá 48V lithium-iontová baterie umístěná pod zavazadlovým prostorem a startér-generátor BiSG (Belt integrated Starter Generator).
Výjimkou je provedení P400e, které sází na plug-in hybridní pohonnou soustavu. Ta navíc s modernizací dostala větší 19,2kWh baterii, která vozu umožňuje na jedno nabití ujet čistě na elektřinu až o 21 % delší trasu, konkrétně až 64 kilometrů. Pohonnou soustavu jako takovou pak tvoří dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW a elektromotor o výkonu 105 kW.
Modernizovaný Velar bude dostupný ve výbavových stupních Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE a Autobiography. Novinka je už k nalezení na stránkách českého zastoupení značky, kde ovšem chybí motorizace P340, tedy slabší provedení třílitrového šestiválce. Nahlédnutí do konfigurátoru navíc prozradí, že modernizovaný Velar na našem trhu startuje na ceně 1.798.128 Kč, za níž zájemci dostanou provedení Velar S P250.
Modernizovaný Range Rover Velar - technická data a české ceny | ||||||
Provedení | P250 | P340 | P400 | P400e | D200 | D300 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 2997 | 2997 | 1998 | 1998 | 2998 |
Elektrifikace | MHEV | MHEV | MHEV | PHEV | MHEV | MHEV |
Největší výkon [kW/ot.] | 183,9/5500 | 250/- | 294/5500-6500 | 221/5500 | 150/3750-4000 | 221/4000 |
Točivý moment [Nm/ot.] | 365/1300-4500 | 480/1500-4500 | 550/2000-5000 | -/1500-4400 | 430/1750-2500 | 650/1500-2500 |
Výkon elektromotoru [kW] | - | - | - | 105 | - | - |
Systémový výkon [kW] | - | - | - | 297 | - | - |
Systémový točivý moment [Nm] | - | - | - | 640 | - | - |
Kapacita akumulátoru [kWh] | - | - | - | 19,2 | - | - |
Max. rychlost [km/h] | 217 | - | 250 | 209 | 210 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,5 | 6,3 | 5,5 | 5,4 | 8,3 | 6,5 |
Objem nádrže [l] | 83 | - | 83 | 69 | 62 | 68 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,3-9,4 | - | 10,0 | 1,7-1,8 | 6,4-6,6 | 7,3-7,5 |
Komb. spotřeba [kWh/100 km] | - | - | - | 23,79-24,51 | - | - |
Komb. emise CO2 [g/km] | 213-215 | - | 227-229 | 38-42 | 169-172 | 191-197 |
Cena Velar S [Kč] | 1.798.128 | - | - | 2.133.680 | 1.847.205 | - |
Cena Dynamic SE [Kč] | 1.991.890 | - | - | 2.338.044 | 2.038.388 | 2.250.208 |
Cena Dynamic HSE [Kč] | - | - | 2.534.418 | 2.518.908 | - | 2.474.958 |
Cena Autobiography [Kč] | - | - | 2.756.620 | - | - | 2.697.192 |