Přivážíme do Prahy první vodíkové Hyundai Nexo, buďte u toho s námi!
Včera ráno jsme se vydali na cestu do Bruselu, ze které se rozhodně nevrátíme s prázdnou. Do Prahy totiž přivezeme první vodíkové Hyundai Nexo, které podrobíme testu na trase dlouhé bezmála 1.000 kilometrů. A vy u toho můžete být s námi!
Když se řekne elektromobil, většina z nás si automaticky vybaví auto s velkými a těžkými bateriemi, které se dlouho nabíjí, jejich výroba je silně neekologická a jejich recyklace ve hvězdách. Na trhu už jsou přitom i alternativní modely, které vyměnily velké baterie za nádrže na vodík.
Automobily s palivovými články, chcete-li auta na vodík, sice nejsou žádnou novinkou, jejich výrobou se však v současnosti zabývá jen omezené množství automobilek. Jednou z nich je ovšem i jihokorejská značka Hyundai, která v lednu 2018 představila na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas svůj vodíkový model Nexo.
Futuristicky designované SUV dokáže na první pohled zaujmout mnoha detaily, pro začátek však nemůžeme vynechat například atypický tvar světlometů, kliky zajíždějící do karoserie nebo unikátní futuristický zvuk, kterým vůz při nízkých rychlostech varuje chodce. Zajímavě však působí i interiér, který si i přes svůj futuristický vzhled uchoval notnou dávku praktičnosti. Další zajímavostí pak nejspíš odkoukáme časem.
Na seznámení s autem totiž budeme mít okolo 950 kilometrů, během kterých se podíváme do zaplněných měst, na okresky i rychlé německé dálnice. Prozkoumáme náročnost tankování vodíku, podíváme se na infrastrukturu plnících stanic za našimi hranicemi, ověříme si spotřebu a pokusíme se porovnat provozní náklady s tradičními auty i elektromobily.
Zatím jsme si Nexo stihli vyzkoušet pouze ve městě, kde se chovalo jako klasický elektromobil. Během kličkování v husté místní dopravě nás však již Nexo stihlo zaujmout například zpětnou kamerou, která při zapnutém blinkru snímá slepý úhel a tento záběr přeposílá do displeje přístrojového štítu. Velice chytré řešení.
Největší benefit Nexa by se však měl projevit až po opuštění města. S udávaným dojezdem okolo 660 km na jednu nádrž by nám měly teoreticky stačit dvě natankování, nicméně tohle asi zkoušet nebudeme. Zajímavé však bude sledovat, zda bude dočerpání plné nádrže skutečně tak snadné jako na instruktážním videu, a zda to potrvá skutečně jen oko 5 minut.
A pokud u toho budete chtít být s námi, určitě sledujte web Auto.cz i náš stejnojmenný instagramový profil, kam navíc kolegové přidávají i fotografie z právě probíhající prezentace Škody Kamiq.